Star Wars: The Force Unleashed 2

Discussie in 'Algemeen' gestart door Terminator.T2, 13 dec 2009.

1. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Alleen vergeten te melden dat de framerate behoorlijk inkakt bij mij tijdens de combat.

2. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.942
    TV spots zijn ziekelijk vet, maar nogmaals onrealistisch.
    Who cares, het ziet er geweldig uit.
    Mooi om te zien ook dat ze de game precies hetzelfde promoten als het eerste deel: Vader vs The Apprentice. :+

3. Ferron

Ferron Active Member

Leuk Bevonden:
    38
    Ik niet, als ik de films met vrienden bekijk, denk ik dat het een humorfilm is. :+

Maar de games zijn awesome, vroeger kon je ook splitscreen, helemaal kapot gespeeld _O_

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Heb de demo nog eens gespeeld, gewoon super! Grafisch echt heel mooi, toffe moves. Bijna alles is trouwens ge-upgrade wat betreft comob's, vandaar dat het zo makkelijk is. En daarbij, stormtroopers gaan altijd neer met één zwaardslag. Wat echt vet is, is om te zien hoe je Lightsaber Throw een groepje stormies onthoofd. _O_

Vandaag het boek Dark Lord: The Rise of Darth Vader uitgelezen. Gaat verder vanaf waar de derde film eindigt. Begin een beetje suf, maar toch wel een aanrader. Het einde van het boek legt perfect de brug naar The Force Unleashed. Vader begrijpt precies wat zijn plaats is in het nieuwe Sith Empire en met de 'rule of two' in zijn achterhoofd zoekt hij naar een manier om Sidious te verslaan.

Hoezo onrealistisch? In het hele Star Wars plaatje is er niets onrealistisch aan.

Ik zou overigens liever de keuze hebben met één of twee lightsabers te vechten, ik vind één toch wat leuker. En ook bijvoorbeeld houding. Misschien wat voor een derde deel!

5. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.942
    Ach luister nou man.
    Alsof er in de hele saga een een of andere gozer komt die complete Stormtroopers laat wegvagen met z'n Force Powers.
    Ja daag. Luke Skywalker in Episode 6 whoopte op een gegeven moment ook Vader's ass.
    Als je die Apprentice nu ziet naja, dan pompt ie 'm in 1x neer.
    En waar heb je dat boek vandaan? Wil ik ook wel eens lezen. :)

6. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Je moet eens niet zo gebonden zijn aan de films.

Anakin Skywalker ( geen Darth Vader ) was de sterkste Force gebruiker OOIT. Sterker als Yoda en sterker als Sidious. Na zijn transformatie naar Darth Vader was hij veel potentie kwijt. Geen Force Lightning, Force Storm ... niets. Hij was slechts een schim van wie hij ooit geweest is. Desalniettemin is Vader ontzettend sterk, zelfs in zijn pak.

Luke Skywalker was een noob vergeleken met Anakin op die leeftijd. Wist amper wat hij moest doen. Luke werd pas sterker toen hij even leerde van Yoda, daarna heeft hij alles zelf moeten doen. Als Anakin naar de Dark Side was gegaan zonder pak, dan had hij Luke een whoop-ass gegeven in deel 6.

Starkiller ( Galen Marek ) is een soort gelijke Anakin Skywalker. Ontzettend sterk ... zonder rem. Darth Vader ( dus Anakin in pak, volgen we het nog ) heeft moeite om hem in toom te houden ... zegt eigenlijk al genoeg.

Hoe dan ook, ik zal deze game waarschijnlijk niet kunnen spelen. Mijn Elite is kaduuk.. iets met dvd-drive en krassen.

7. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Naast dat verhaal van Rampage, zijn de personages uit de films ook niet eens zo heel sterk. De Jedi Order was echt aan het verzwakken, een van de redenen dat de Sith terug keren. Het management van de Council richt zich alleen maar op trainen en veilig stellen.
    Terwijl de Sith, met hun 'rule of two', alleen maar sterker worden. Er is één meester, één leerling, niet meer. En zo gauw de leerling sterker wordt dan de meester, dood deze hem. En neem hij zelf een leerling, tot deze hem op zijn beurt vermoord. Zo worden de Sith steeds sterker. Sidious zou ook makkelijk een groep stormtroopers weg kunnen vagen, maar dat doet hij niet en daar is ook geen reden toe in de films.

Wat betreft dat boek, kan je op Bol.com wel allemaal aanschaffen. Ik raad je deze series aan:
    The New Jedi Order, gaat ongeveer 20 jaar na ep 6 verder
    Republic Commando + Imperial Commando, gaat over de Clone Wars en de transformatie van Republic naar Empire. Zoomt in op het sociaal functioneren van de Clones, heel interessant!

8. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Het Star Wars boek met general Thrawn is echt een aanrader, hoe de titel heet is me even ontgaan, maar dit boek heb ik meerdere malen gelezen en het was genieten!

Van de week TFU 1 maar eens oppakken ;)

9. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.942
    Tuurlijk blijf ik aan de films, dat waren Lucas' ideeen.
    Dit is gewoon commerciele shizz wat Lucas heeft goedgekeurd, bedacht door andere mensen.
    Vind je t gek waarom er een deeltje 2 komt, deel 1 verkocht hartstikke goed.
    Maar persoonlijk vind ik het verhaal gewoon uit de bocht slaan.

10. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Nee, vind ik juist absoluut niet. De verschillende boeken geven een enorme diepte aan het universum, echt een verrijking IMO. Als je alleen de films kijkt is je beeld van Star Wars natuurlijk heel anders. Het 'expanded universe', ook in comics en in animatieseries zijn gewoon goede en degelijke toevoegingen.
    Ik vind het stom om te zeggen dat het verhaal van The Force Unleashed nergens op slaat, als je niet wilt kijken naar toevoegingen op de films. Dat is The Force Unleashed namelijk ook.

11. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.942
    Ja okee, ik kijk heus wel verder..maar toch, ze verzinnen nu gewoon een verhaal tussen de films, gewoon om in te cashen. Opeens vind Vader een jochie en die is teringsterk. Jauhm, vind het allemaal gewoon vrij lastig te geloven. :+

12. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Behold, my apprentice. The source to all my knowledge;

http://starwars.wikia.com

Wookipedia!

Het verhaal is niet zo heel ongeloofwaardig. Buiten de Jedi's en de Sith in de films om leven er nog genoeg waarvan weinig mensen weten ;)

13. Fergie

Fergie FR vak W1

Leuk Bevonden:
    0
    Ik snap Reckuuza zijn punt wel. Maar ook die van jullie. Tussen ep. 3 en 4 moet nog iets gebeurd zijn. Dat moet dan TFU zijn. Maar het verhaal is dus echter er bij verzonnen om te cashen. Het is niet zo starkiller al was bedacht voordat er überhaupt gesproken werd over TFU.

14. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Het is waar dat dit alles pas na de films bedacht is en dat veel ook niet door George Lucas bedacht is (wel goedgekeurd, maar wat zegt dat?). Maar de toevoegingen die er zijn, vind ik vaak wel goed. Zo wordt het gat tussen films 3 en 4 heel goed gedicht met allerlei boeken en games. Ik had 't al even eerder over Dark Lord: The Rise of Darth Vader, dat vertelt over hoe Vader moet leren omgaan met zijn pak en zijn nieuwe rol als leerling van Darth Sidious. Dat boek sluit zo goed als naadloos aan bij The Force Unleashed, niet qua tijd, maar wel qua onderwerp.

15. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.942
    Ik vind het verder ook gewoon lame dat Vader trouw aan The Emperor blijft, wanneer hij gewoon zei: ''kill him, he's too weak'', toen Starkiller hem pownde tijdens hun laserduel in deel 1 op het eind. In deel 4 huppelt ie weer vrolijk met de Emperor mee.

16. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Kan ook niet anders, Vader is zwakker dan de Emperror. Hij is ook niet echt 'trouw', eerder genoodzaakt zijn bevelen op te volgen.

17. Reckuuza

Leuk Bevonden:
    17.942
    Hmm true true.
    Ik ga btw dat boek na deel 6 denk ik aanschaffen, wil wel eens weten wat er dan nog allemaal gebeurd.
    Weet niet of je het kent, maar er was vroeger een hele reeks magazines uitgegeven: de Star Wars Fact Files: een complete encyclopedie, kon je bewaren in mappen enzo. Was er echt enorme fan van, en heb alle nummers, alleen nog niet allemaal in mappen gedaan. Was compleet Nederlandstalig en bevat echt alles over de saga..behalve episode 3 (moest nog uitkomen) en dit dan allemaal, dit is allemaal later bedacht.
    Die Fact Files hebben m'n ouders bakken met geld gekost, was er gewoon op geabonneerd. Wekelijkse uitgave. :+
    Link info: http://nl.starwars.wikia.com/wiki/The_Official_Star_Wars_Fact_File

Heb alles gewoon.
    Nou that's interesting shit.

Laatst bewerkt: 15 okt 2010
  18. Willem

Leuk Bevonden:
    686
    Voor de Fact Files was er ook al ontezettend veel 'extended universe', maar natuurlijk geen Force Unleashed. :+ Fact Files zelf compleet gemist, wel over gelezen / gehoord. Misschien eens opzoeken.

19. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    Die fact files waren inderdaad echt vet, stonden complete blauwdrukken in van fighters naar cruisers en dergelijke en nog veel meer. Kwam ze laatst bij m'n verhuizing weer tegen en heb ze bewaard. :+

Hoor trouwens van veel bronnen dat de story zwaar tegenvalt in TFU 2.. de review van GI trok er ook al aardig wat puntjes vanaf.

Vind het wel jammer dat Vader altijd overkomt als zo'n zwakkeling in dit soort games en meer zo'n achterbaks iemand dan het beest dat ie was in de OT. Hoe vet ik Starkiller ook vind, Vader blijft m'n favoriet en daarom hoop ik eigenlijk dat SK is goed klappen krijgt van Vader.

Desondanks ga ik hem gewoon zeker halen, heb TFU meerdere keren uitgespeeld ondanks de kritiek en vindt het nog steeds een topper. Dus ik ga er gewoon vanuit dat dit ook zal gelden voor TFU 2.

Zijn er trouwens meer mensen die vinden dat grip minder fijn werkt in de demo dan in deel 1? In deel 1 kon ik mensen echt precies gooien waar ik wou en nu worden ze altijd naar een object gegooid? Je kunt ze ook niet meer rechtstreeks naar de grond of in de lucht gooien.. ook best irritant dat de geupgrade versie van grip 'AUTOMATISCH' meerdere objecten pakt..

20. Forty

Forty Guest

Sidious is de pestkop
    Vader is de meeloper
    Starkiller is het slachtoffer

Helpt dat?

Deel Deze Pagina