[Wii] [DS] Lufia: Curse of the Sinistrals

Discussie in 'Games' gestart door Modder-Eter, 12 nov 2009.

1. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.754

[gb]Lufia: The Lands Cursed By The Gods[/gb]
    Ontwikkelaar: Taito Corporation
    Uitgever: Square-Enix
    Genre: jRPG
    Platform(s): TBA
    Spelers: TBA
    Opties: TBA
    Releasedatum: TBA
    Officiële Website: TBA
    XBW Gamepage: hopelijk :p

[gb]Informatie=(/gb]
    [gb]Screenshots=(/gb]
    Volgende week

[gb]Filmpjes=(/gb]
    Misschien ook al volgende week?

[gb]Opmerkingen=(/gb]
    Lufia 2 (hier gewoon Lufia) is een van de vetste jRPG's ooit, dus dit is voor mij het nieuws van het jaar. Deze thread kaap ik alvast, en als ie niet voor de 360 uitkomt, dan verplaats ik hem wel naar het desbetreffende forum. :+ Ik moet en zal deze thread kapen.

De game wordt dus gemaakt door het originele team en heeft dus heel veel potentie. Hopelijk wordt dat ook waargemaakt.​

2. Red XIII

Red XIII Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Goed nieuws, helemaal omdat het door dezelfde team wordt gemaakt!
    Hopen dat het nummer "Fortress of Doom" erin voorkomt om wat nostalgie aan te woekeren.

3. WOUW5

WOUW5 Cpt. Censorshades!

Leuk Bevonden:
    13
    jRPGs, soms vind ik ze helemaal geweldig en soms weer niet. Hoop in ieder geval dat er veel actie in zit met een goed combat systeem (mag van mij ook turn-based zijn), mooie omgevingen (graphics!:D) en een leuk skillsysteem 'that can make you or break you'. Hoe was dat in vorige delen van deze game?

4. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ugh, nee bedankt. Ben hier nu echt wel op uitgekeken. Prima dat jullie er van genieten, maar zag laatst wat beelden van bijvoorbeeld NIER en bah, heb het echt gehad met JPRGs. :+

5. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    927
    Aaaah jaaaah!

Dat zou zo nice zijn *) Ben echt benieuwd hoe Lufia omgezet gaat worden naar next-gen zeg! Hopelijk turnbased hehehehehe :9

6. Davey666

Davey666 Dislocated Boy

Leuk Bevonden:
    80
    Als ik heel eerlijk ben moet ik me hier bij aansluiten...

In het ps2 tijdperk was ik er nog helemaal gek mee en nu echt helemaal niet meer... ;)

7. BigSyke

BigSyke Active Member

Leuk Bevonden:
    1.199
    WOW

Lufia 2 Fortress of Doom (lufia 1 in Nederland) is 1 van mijn favoriete games allertijden!

Dit wordt een must buy

8. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    De game blijkt vanaf vandaag dus een DS game te zijn. Ik had zoiets al een klein beetje verwacht, maar toch een tegenvaller. :mad:

9. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Zo erg is dat dan ook weer niet. Ik wil die game graag nog een keer spelen! _O_

10. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    De game is nu dus uit in de VS. Heeft iemand hem geimporteerd?

11. John_Petrucci

John_Petrucci Active Member

Leuk Bevonden:
    40
    Ik ben er momenteel mee bezig. Ik heb hem wel besteld. Ik kan alleen niet 3 tot 5 weken wachten, dus speel hem momenteel dus wel "illegaal".

Tot nu ben ik positief verrast door deze game. Hoewel ze zeggen dat het een remake is, is het een totaal andere game. Action RPG, geen World Map, andere Storyline.

De sfeer zit er namelijk nog steeds in, met name omdat ze dezelfde sound gebruiken. Waar Lufia II natuurlijk erg om geprezen werd. Ook zijn de stijl van de dialogen hetzelfde gebleven. Wat mij trouwens opviel is dat je in de gesprekken wel heel veel terug ziet van wat je toen hebt gespeeld.

Mocht je de game gaan spelen, het is niet dezelfde game als toen. Maar het heeft gelukkig nog wel de magie van Lufia. Als ik hem heb uitgespeeld, zal ik wel mijn uiteindelijke conclusie trekken.

Ohja, en grafisch is het voor een DS-game echt mooi btw.

EDIT UPDATE:

Nu ik in de 3e dungeon zit, kan ik wel een kleine update doen.

De dungeons zijn over het algemeen groot en zitten vol puzzels. Omdat het een 3D-game van schuin bovenaf is, lijkt het hierdoor wel op Zelda. Met name door de puzzels.

Elke character heeft zijn eigen specialiteit om daarmee ook puzzels op te lossen en die kan je steeds afwisselen. Zo kan bijvoorbeeld Maxim een Dash Attack uitvoeren om grote afgronden te overbruggen en kan Tia gebruik maken van een hookshot.

Het fightingsysteem werkt uitstekend en button bashen is vrijwel onmogelijk zonder dat je goed wordt geraakt door een enemy. Dit hebben ze zeer goed opgepakt. Je kan een paar klappen uitdelen en dan moet je ontwijken om je HP vol te houden.

Echte boss-fights heb ik nog niet gehad. Dus daarover kan ik niet oordelen. Wel een stuk over het verhaal. Hij lijkt een stuk ingekort en zoals al eerder vermeld aangepast. Dit is niet zo heel raar moet ik eerlijk zeggen. Want om nou random NPC's te helpen voegt weinig toe aan het verhaal.

Verder zit er Engelse voice-acting in. Deze is niet verschrikkelijk goed, maar stoort ook niet echt. Nog even over de characters. Je komt hier en daar wel hele bekende tegen. Ik zal er dan wel eentje voorzeggen: Jaffy, de Robijnjuwelier uit Clamento in het 2e deel?

Tot slot wil ik zeggen dat de game voor iedereen gemaakt is. Nostalgie komt zeker naar voren voor de fans. Maar ook nieuwkomers zullen zich zeker met deze game vermaken.

Ik ga gewoon binnenkort wéér een poging doen om een review te schrijven over deze game :D.

Laatst bewerkt: 14 okt 2010
  12. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Uitgespeeld :). 1 van de beste games op de DS die ik heb gespeeld. Als een game mij zo hooked krijgt, geweldig :).

13. Modder-Eter

Leuk Bevonden:
    8.754
    Hoe is het verhaal tov het 'origineel'?

14. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    In grote lijnen hetzelfde, maar toch verfrissend. Verrassen doet de game qua verhaal voor de fan niet. Maar ze hebben het wel op veel gebieden aangepast.

15. John_Petrucci

Leuk Bevonden:
    40
    Oh man. Lufia slokt mijn tijd op deze avond. Ik ben nu bezig met de ancient cave. Zit op level 63 :). Nog 37 levels te gaan XD. En nee, je kan niet tussentijds opslaan of iets, je moet in 1x door.

Deel Deze Pagina