Ja dat, plus een paar extra nieuwe feats. Respawnende vijanden vond ik ook een groot pluspunt aan Oblivion. In Morrowind kon alleen de Deadra en beesten respawnen.
Als ik een lijst moest maken van de naar mijn mening sterke kanten van beide games.
Oblivion:
+ Realitische wereld, ook al ben ik in de minderheid op dit vlak)
+ AI, in Morrowind waren de NPC's verschrikkelijk.
+ Respawnende vijanden
+ Random Loot
+ Mounts
+ Alchemy, die van Morrowind kon je hard mee glitchen.
+ Stealth, sneaken werd voor het eerst tof.
+ Vechten, In Morrowind sloeg je in het begin altijd mis en je kon niet op commando blocken.
Morrowind:
+ Niemand lvlde mee
+ Moeilijker
+ Geen fast traveling, je had ook weinig missies waar je moest reizen dus het viel wel mee. Als je toch snel wilt reizen moest je gebruik maken van een service.
+ Betere variatie in guilds en vooral ook meer
+ Enchanting
+ Minor skills
+ Jagen, was toen erg nuttig voor geld en training. In Oblivion verdien je geen flikker en ging je maar looten of potions maken.
+ Robes, Shoulders en aparte Gloves!!!
Laatst bewerkt: 11 okt 2010