The Elder Scrolls IV: Oblivion [Deel 13]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Yellow 13, 1 jul 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.777
    Een nieuwe TES een combinatie van Oblivion en Morrowind dan maar? Zeg maar het beste van beide?

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Precies, doe ik. :+

3. Unrealist

Unrealist A Real Unreal Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb dik 500 uur in de game gestoken en ik heb echt weinig gemerkt van die meelevelende enemies. Hell, ik had op een gegeven moment 103% reflect damage waardoor ik geen schade kreeg en de vijand die 3% (hierdoor werd het spel werg erg saai, je kon simpelweg in een kamer met vijanden gaan staan die zichzelf langzaam doodsloegen op je armor :emo: ) en spells die de grootste monsters in 1 keer wegblazen. En aan de andere kant, probeer maar eens als een laag karakter die ghost in de kelder te verslaan in dat huis wat je kan kopen.

Laatst bewerkt: 11 okt 2010
  4. Tripletth

Tripletth ɹǝsn pǝɹǝʇsıƃǝɹ

Leuk Bevonden:
    402
    Dat huis was echt een hel8). Dat die ghosts ook echt steeds respawnde als je dat huis in kwam was fucking irritant.

5. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Ja idd, pas als je die uberghost in de kelder hebt vermoord houdt het op... maar die is echt zo sterk en je hebt sowieso een goede silver weapon nodig die je op een laag karakter zelden al hebt.

6. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Oplossing voor mij de 1e keer was Umbra. O-)

Het beste ghost wapen dat er is. :9

7. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Het spel is natuurlijk ook hoe leuk je het zelf maakt :F:.

8. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Jij verwoord het zoals het moet zijn. Geld toch voor elke game of niet? :thumbs:

9. Unrealist

Leuk Bevonden:
    0
    Die reflect armor had ik ook weggedaan omdat bepaalde skills er niet meer door omhoog gingen. :)

10. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Ja dat, plus een paar extra nieuwe feats. Respawnende vijanden vond ik ook een groot pluspunt aan Oblivion. In Morrowind kon alleen de Deadra en beesten respawnen.

Als ik een lijst moest maken van de naar mijn mening sterke kanten van beide games.

Oblivion:
    + Realitische wereld, ook al ben ik in de minderheid op dit vlak)
    + AI, in Morrowind waren de NPC's verschrikkelijk.
    + Respawnende vijanden
    + Random Loot
    + Mounts
    + Alchemy, die van Morrowind kon je hard mee glitchen.
    + Stealth, sneaken werd voor het eerst tof.
    + Vechten, In Morrowind sloeg je in het begin altijd mis en je kon niet op commando blocken.

Morrowind:
    + Niemand lvlde mee
    + Moeilijker
    + Geen fast traveling, je had ook weinig missies waar je moest reizen dus het viel wel mee. Als je toch snel wilt reizen moest je gebruik maken van een service.
    + Betere variatie in guilds en vooral ook meer
    + Enchanting
    + Minor skills
    + Jagen, was toen erg nuttig voor geld en training. In Oblivion verdien je geen flikker en ging je maar looten of potions maken.
    + Robes, Shoulders en aparte Gloves!!!

Laatst bewerkt: 11 okt 2010
  11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Toch vind ik respawnende vijanden wel een minpunt. Het moet ook niet zoals in Borderlands worden lijkt mij? Naast dat gingen soms echt permanent dood. Ik heb met een spell een keer heel the Market District omgelegd. Een paar maanden later in de game lagen ze er nog te rotten.

Je moet gewoon een steeds groter wordende begraafplaats van door jouw gedode vijanden en vrienden tegenkomen, dat zou ik realisme noemen. Gewoon een random naam op de steen, random geplaatst ergens op de verschillende plaatsen in het land waar begraven kan worden. Voegt wel iets toe aan het good guy, bad guy gedeelte. Een vijand zul je nog begraven, die crem(p)eer je meteen. ;):+

12. Le Lastpak

Le Lastpak (◕‿◕✿)

Leuk Bevonden:
    798
    Het is ook nooit de bedoeling geweest in een TES game om random mensen te slopen. Als je dat deed dan verpestte je het voor jezelf. Tenzij je een echte einzelganger bent.

13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    En dat had ik best wel eens willen uitproberen. ;)

14. Bassie

Bassie No lollygaggin'

Leuk Bevonden:
    33
    Wat was dit altijd een geweldig spel. Op m'n oude gamertag had ik toen nog 1000/1000G. Echt 300 geweldige uren mee gehad. :9 Maar nu heb ik dus (al heel lang) een andere gamertag, en ik ben stiekem van plan om 'm weer een keer te halen, maar dan de GOTY editie. Maar zijn de uitbreidingen het echt waard?

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Absoluut. In Shivering Isles zit je vast voor een kleine 30 uur, als je het nooit gespeeld hebt. Daar krijg je de 250 extra punten ook.

Knights of the Nine vind ik persoonlijk een stuk gaver, maar dat komt meer door mijn interesse in de Tempeliers.

Absoluut het kopen waar en je kunt de DLC op de GOTY delen met een vriend als je wilt. Gewoon 5 euro vragen en hij kan het ook spelen. :+

16. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    931
    Karigerd! vijf euro vragen aan een vriend om de DLC te spelen van een GOTY die twee tientjes kost :eek:

:+

17. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Dude, je kunt gewoon winst maken. Hallo, 10 euro is inkoop prijs. Je zult dus minstens 3 vrienden moeten vinden die je 5 euro kan aftroggelen voor wat winst.

Kun je altijd nog doorsparen als er een nieuwe TES uitkomt. :+

18. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    'Vrienden aftroggelen'.

Toen ben ik maar gestopt met lezen :F:.

19. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.777
    Hehehe. :+

Als je dan toch die DLC met iedereen kunt delen, waarom dan geen handel beginnen. Is toch Oer Hollands dat we overal een slaatje uit willen slaan.

Laat maar zitten, anders word je nog ongesteld. :+

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.640
    Spreek dan af dat je met z'n 4en allemaal 5 euro neerlegt, dan hou je iedereen nog te vriend :p.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina