Gistermiddag ging het vrij goed. Gisteravond was het wisselend. Je merkt het wel als Joris niet meer in het doel staat, die cpu-keepers zijn gewoon enorme pruters.
Verder denk ik dat het goed is om toch wat meer op onze vaste positie te spelen. Zodra je teveel gaat wisselen merk je dat we een aantal vastigheden en automatismen die we de laatste weken hebben opgebouwd kwijt raken. Verder zou ik graag een wedstrijd spelen met zowel Donno als Peter in de verdediging. Ben benieuwd hoe het dan zal gaan.
Wat constateringen:
Donno en Peter zijn prima CV's. Of nu Donno in de verdediging staat of Peter, ik kan goed met ze uit de voeten als Any en dat is belangrijk. Probeer wel soms wat zorgvuldiger te zijn in de passing. Soms schieten ballen buiten het veld terwijl dat niet hoeft.
Kager is wat mij betreft een prima CVM, zij het dat je soms wat rustiger aan de bal kan zijn als je hem eenmaal veroverd hebt. Dat laatste is een van je sterkste punten. Dat scheelt mij als Any ook veel werk.
Winter vind ik op zijn sterkst als RAM (dat vind je zelf volgens mij ook?). In de spits heb je toch wat moeite in de afronding soms. Alhoewel dat ook aan je pro kan liggen die niet goed naar je commando's luistert.
Blackdragon is een goede CAM. Ik denk dat je soms wat meer mag proberen om die bal van afstand erin te rammen. Je pro is daar iig toe in staat. Wel zie ik dat je vaak uitwijkt naar de flanken. Dat is op zich niet zo'n probleem, maar daardoor ontstaan er soms ruimtes in de as van het veld. Die zijn moeilijk op te vullen bij afvallende ballen of voorzetten die worden weggekopt. Als je wat meer in de as blijft worden we nog gevaarlijker. Zeker als Winter en mijn pro op de flanken blijven staan.
Birdy is een prima LAM of linksback. Ik vind het prima als mijn pro een linie zakt als birdy er is, want je kan prima uit de voeten op de linkerflank.
Voltreffer heb ik nog geen compleet beeld van (nofi). Je deed gisteren een aantal wedstrijden mee en ik denk dat je net als Kager wel op een goede plek staat als CVM.
Als ik naar mijzelf kijk denk ik dat het over het algemeen wel goed gaat als ANY. Zeker als Joris in de goal staat durf ik het wel aan om wat dieper te voetballen en wat meer risico's te nemen. Ik begrijp van Winter en Black dat ze het niet altijd prettig vinden als ik hoge steekballen geef. Daar ga ik aan werken. Ik zal proberen wat beter af te wegen wat beter kan, over de grond of door de lucht. Alhoewel veel van die hoge steekballen vaak goed aankomen en we daarmee gevaarlijk worden. Ik zweer het dus niet helemaal af, maar zal er wat gecontroleerder mee omgaan.
Wat verder nog iets beter kan bij ons allemaal: rust aan de bal. Niet in paniek raken als je belaagd wordt en de bal snel wegspelen naar iemand anders. Meestal komt diegene daardoor in de problemen en dat leidt nog wel eens tot doelpunten tegen.
Edit: wie zijn er vanavond allemaal bij? Ik in ieder geval weer.
Laatst bewerkt: 21 okt 2010