Risen

Discussie in 'Algemeen' gestart door Daz, 11 dec 2008.

  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Beter toch! :thumbs:
     
  2. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.783
    Leuk Bevonden:
    556
    Yep, de game was al hardcore genoeg, dus dat is wel nice idd.
     
  3. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    En nog iets: ik had iets in een "slot" gezet, maar dat was stom van me (nog onhandiger zeg maar) en dus wilde ik dat slot weer leegmaken!
    Maar hoe maak je in godsnaam een slot (sneltoets) weer leeg???
     
  4. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Gewoon iets anders aan die plek toewijzen ?
     
  5. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat is me wel gelukt ;)

    Maar in Ego Draconis kan je gewoon heel gemakkelijk een slot leegmaken, dat is tenminste handig ! Maar in Risen ... pff... heel jammer, want de sfeer in Risen vind ik wel heel oké :) ... daarvoor blijf ik nu wat aanmodderen in Risen. Heb ergens in een review gelezen dat een type "Rogue" (bandit?) niet zo'n goede keuze is om te overleven?
    Ik denk dat ik wat quests ga doen en het bandit camp verkennen en daarna me laat leiden naar die geheime ingang van Harbor City en daar wat quests doe en dan beslis waar ik me wil bij aansluiten. Heb ook iets gelezen dat je tenminste enkele spells moet kennen om hindernissen(barieres) opzij te krijgen verderop in het spel ... klopt dit?
     
    Laatst bewerkt: 19 okt 2010
  6. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Hoe zit dat eigenlijk met je definitieve karaktertype kiezen? Want ik was een tijdje geleden bij die Don, en toen zei hij tegen me van: Jij bent een Hunter. En sindsdien noemt iedereen mij hunter enzo. Word je automatisch hunter als je je bij de Don aansluit, of hoe zit dat?
     
  7. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Zie een paar pages back in dit topic. Heb ik een overzichtje geplaats van hoe het zit met de factions ...
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
  9. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    ALs je wat quests doet voor de don, dan noemen ze je een hunter. Als je hen uiteindelijk joint ben je ook echt een hunter. De uiteindelijke keuze kwa faction wordt gemaakt als je opgesloten zit in het stadje. Daar bepaal je uiteindelijk wie je joint (definitief)
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    O oké, thanks. Ik vond het al vreemd :)
     
  11. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.229
    Leuk Bevonden:
    4.755
    Goed dat je het zegt. Ben ff gestop met Risen, misschien dat ik hem morgen nog ff op pak. Heb alle quests wel voor de Don gedaan.

    De quests van de Don zijn best gaaf. ;)
     
  12. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    En het levert een leuk zwaard op :)
     
  13. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil gaan voor level 10 sword expertise... maar ben bij een trainer geweest en iets leren kost ook Goldcoints en daarvan heb ik nog niet zoveel... dus ik hoop snel ergens meer gold te vinden ...
    Een goed schild om te blokken is precies wel een "must to have"? Of is dat niet persé zo?
     
  14. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb nooit aan blokken gedaan. 2handed all the way. Beste taktiek is gewooon slaan en een stap terug doen. En dat herhalen....
     
  15. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Pfff ... oké, maar die CAMERA is f**king lastig! Veel té gevoelig en zodoende zie ik alle kanten rond me heen behalve daar waar ik zou moeten zijn, bij de vijand, zelfs als ik de rechter trekken vasthoudt. Maar die werkt het best als er slechts 1 vijand op me afkomt, maar meestal zijn er dat minstens 2!
    Ook lukt het me maar niet om (net als in Ego Draconis) slechts 1 vijand naar me toe te lokken, want steeds komt die andere gewoon mee recht op me af ... zucht ...
     
  16. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Met sommige vijanden is het inderdaad moeilijk om ze een voor een te lokken, maar met de meeste kun je door naar achter te lopen ervoor zorgen dat je vijanden in een soort rijtje op je af komen, waardoor je ze een voor een kunt verslaan. En die camera was ik vrij snel aan gewend, gewoon hele zachte tikjes geven, ik heb er heel weinig last van gehad tot nu toe.
     
  17. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Tja, ik kan nogal onhandig zijn met m'n gamepad LOL .... ik leer heel traag aan, dus telkens moet ik lange tijd veel oefenen eer ik de controls per spel onder de knie krijg ...
    Toch dank voor de tips ;) ... Ik sukkel dan wel lange tijd, maar ik ben ook wel een geduldige doorzetter, ik geef niet gauw op!
    De gehele sfeer van onweer en dag/nacht en muziek en geluiden vind ik wel machtig in Risen! Je "voelt" haast dat het regent ... Quests lijken me ook tof tot hiertoe en er zit ook wel wat humor in.

    Ik heb nu vooral méér goud nodig !! :mad: .. zit met 25 leerpunten, maar heb slechts een 70-tal goudstukken!). Explore heel grondig.
    Kan ik iets "doen" met een shovel? Kan ik ergens schatten opgraven in Risen? Zou wel tof zijn, kan goud goed gebruiken *)
     
    Laatst bewerkt: 20 okt 2010
  18. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.319
    Als het goed is kun je ook dingen opgraven, maar dat heb ik tot nog toe alleen in een missie meegemaakt. Goud verdien je in quests en door handel.
     
  19. Gakkie

    Gakkie Black Queen

    Berichten:
    9.595
    Leuk Bevonden:
    689
    Klopt. Verstopt over het eiland zijn verborgen schatkisten die je kunt opgraven. Maar als je ze hebt opgegarven wil nog niet zeggen dat je de kisten ook open krijgt. Je moet soms een hoge lockpick skill hebben, maar vaker een speciale key :)
     
  20. Kirimo

    Kirimo rpg'er

    Berichten:
    627
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, klinkt goed :)
    Ik hoop dat ik snel wat meer goud kan sprokkelen ... oja, van sprokkelen gesproken... ik heb een zaag gevonden... kan ik ook hout zagen om een kampvuur te maken of een stoof of haardvuur of smidse warm te houden? Ik heb ook een riek (of noem je dat een mestvork?) : kan ik die ook voor iets gebruiken? Graan oogsten ofzo? ;)
     

Deel Deze Pagina