Heb je er niet aan gedacht dat zelfs als je een patch ongeveer een maand lang in de PTR hebt zitten, dat er dan nog steeds bugs kunnen voorkomen als het eenmaal live gaat?
Neem het volgende eventjes in beschouwing:
- Server strain
- Addons
- Corrupted LUA's
- Een lang-niet-geclearede WTF folder
- Daadwerkelijk verschil tussen een live server en een beta server (eg, meer data die er door moet)
- Live hotfixes, vanwege alle whine op de forums over bugs etc, die dan vervolgens weer andere bugs kunnen veroorzaken
'Zomaar' een probleem oplossen is bij lange na niet zo makkelijk als het klinkt.
Ik heb drie weken stage gelopen bij Arenanet; kort gezegd om de skill balances in PvE en PvP te verbeteren. En je hebt geen flauw benul hoeveel er bij komt te kijken om daadwerkelijk nieuwe content te releasen.
Je mag er voor betalen, maar je hebt wel mooi die overeenkomst met Blizzard geaccepteerd in het log-in scherm. Niet zo zeuren dan.
PS: Dit is bij lange na niet om je aan te vallen of iets dergelijks. Maar ik wordt nogal kots beu van al dat gezeur over server en content problemen terwijl de meeste mensen geen flauw benul hebben wat er allemaal bij komt te kijken.
Een simpele hotfix is meestal ook iets waar sommige werknemers een volle dag mee bezig zijn om deze weer proberen foutloos te coderen/implementeren.
Laatst bewerkt: 20 okt 2010