Gothic IV

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ashavan, 21 mrt 2008.

1. Sloober

Sloober Active Member

Leuk Bevonden:
    16
    Vind het grafisch niet zo mooi, heel veel popup.. En de animaties & voice acting zijn echt heel slecht, je ziet duidelijk dat ze vaste animaties voor bepaalde expressies hebben gemaakt, dus als iets bijvoorbeeld niet door gaat zie je een vingertje nee schudden, wanneer je dezelfde animatie dan bij verschillende gesprekken terug ziet komen komt dat echt heel goedkoop over.. Maargoed, de beleving zelf is leuk, tikkie goedkoop maar ook erg vermakelijk.

2. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Dat je terug kan naar eerdere gebieden is zeker een positief nieuwsje, want daar vreesde ik wel voor dat dit niet zou kunnen.
    Dus "openstaande" quests (iets verzamelen of zoeken) in eerdere geopende gebieden blijven dan ook "open" of moet je eerst alle openstaande quests oplossen voordat je een volgend gebied gaat verkennen (openen) ?

Die 8 skilltrees: zijn er dan méér dan 8 skills of 8 skills die je zelf kan ombouwen of zoiets?
    Heel jammer dat je zelf geen statpoints kan toewijzen, domme beslissing van de dev's :mad:
    Goedkope animaties/dialogen, ook erg jammer ...
    Misschien koop ik deze game ooit wel aan een "budgetprijsje" ;)

3. Zifnap

Zifnap Koehl en gecollecteerd

Leuk Bevonden:
    3.439
    Wat Gakkie & Kirimo hebben gemeld, en verder:
    * NPC reacties zijn onrealistisch, tenminste als het om het betere steelwerk gaat. Je kunt werkelijk alles jatten en niemand geeft er wat om (zelfs voor hun neus).
    * NPCs (in dit geval ook monsters) hebben maar halve animaties frames van een afstandje. Dit viel me erg op toen ik een goblin van een afstandje zag lopen: net of ie over het oppervlak schoof! Echt heel lelijk.
    * Volgens mij al gemeld en bekend uit de demo: schaduwen m.b.t. daytime bewegen niet realtime, dus met losstaande schokken i.p.v. scrollend. Erg irritant als je met een NPC in gesprek bent en dan die schaduwen voorbij ziet schokken. Sta je stil in de wereld, dan valt dit ook meer op.

Positief:
    * Op sommige vlakken mooie graphics.
    * Heel duidelijke en invuitive interface (PC). Deze GUI mogen ze van mij bij meer RPGs toepassen.

4. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ben jij de PC versie aan het spelen ?

5. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ja, geleend van een vriend. Gelukkig niet zelf gekocht. Het valt allemaal wel mee, maar om eerlijk te zijn: het voelt voor mij heel erg aan als de demo. Er is natuurlijk later wel meer bewegingsvrijheid, maar de demo was volgens mij wel representatief voor het eindproduct. Speelt lekker weg, niet te diepgaand (zeker qua skills). Soms mooi, soms lelijk. Bestuurt lekker. Vooral gericht op actie. Een spel dat ik zo weg kan leggen als het moet. Maar als ik het speel vermaakt het wel. Speel trouwens op de hoogste moeilijkheidsgraad, passend genoemd "Gothic". Weer dodgen en al terugtrekkend aanvallen afweren van tegenstanders dus, anders gaat je karakter zo de pijp uit.

Laatst bewerkt: 18 okt 2010
  6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Onze ervaringen zijn redelijk gelijk lijkt me... Alleen speel ik gewoon op normal. Mja, had wellicht een hogere moeilijkheidsgraad moeten kiezen wellicht... Is wel aan de makkelijk kant ...

7. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Ik vond normal iets te casual. Gothic is weer behoorlijk lastig, maar voor mijn gevoel lijken de gevechten nu meer op de echte Gothics. Pittig dus, in ieder geval met een beginnend karakter.

8. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    In het begin dacht ik dat het wel mee viel met de makkelijkheid. Heb wel voor een andere build gekozen dan ik normaal doe. Primair ranged, secundairy melee. Maar ik heb nu een two handed big bad ass sword en ik klief echt door alles heen nu...

9. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213
    Ik vid het een aardige rpg op de 360;

het spel geeft je redelijk gevoel van vrijheid, gebieden kun je vrij doorlopen op zoek naar quests, vijanden en loot.

geen irritante laadschermen zoals in venetica, na +- 12 uur spelen kon ik de laadschermen niet meer verdragen en heb hem niet verder gespeeld.

Ik mis alleen de stoerheid van de titel eigenlijk tijdens het spelen, Gothic klinkt duister, maar heb nog maar weinige duistere dingen kunnen vinden.

Voelt soms aan als een uitgeklede divinity ego draconis, en die vond ik persoonlijk erg goed!!!

10. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Venetica heeft inderdaad veel laadschermen, dat is best irritant ja ;)

Ik denk dat ik Arcania wel leuk kan vinden, maar er komen nog andere RPG's uit, dus wacht ik om deze Arcania te kopen.

11. allstyles

allstyles Active Member

Leuk Bevonden:
    213

elke deur die je opentrok kwam een laadscherm voorbij, gaat echt helemaal nergens over, leuk spel, goed verhaal, maar die laadschermen 8)8)8)

12. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Als ik het zo lees is Arcania dus toch niet zoooo gemakkelijk? Dat is toch positief ! :)
    Hoe valt de gameplay mee op de Xbox? Zijn de graphics doenbaar? Zijn de mogelijkheden om met de amper 8 skills zelf aanpassingen te doen zodat je feitelijk toch méér dan 8 skills hebt? Want ik kan bijna niet geloven dat ze zo weinig skills hebben voorzien!
    Hoe bevallen de main quests? De storyline? Variatie in soorten van vijanden? Variatie in omgevingen? Zijn er veel dungeons en of catacomben of zoiets in die aard?
    Zitten er puzzles/riddles in deze game?
    Zijn de controls voor de Xbox intuïtief (goed en vlot speelbare combat en interface) genoeg zodanig dat je die snel onder de knie hebt? (in vergelijking met bijvoorbeeld Risen, waar ik die controls, vooral voor de combat vreselijk lastig vind om mee te leren omgaan en in Ego Draconis had ik veel minder problemen (en deze zou nog meer verbeterd zijn in de aankomende DKS!)) ?

Laatst bewerkt: 20 okt 2010
  13. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Het spel is ontzettend gemakkelijk...

14. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Dus ook op de hoogste moeilijkheidsgraad is het nog steeds heel gemakkelijk? Kan je het bijvoorbeeld vergelijken met iets, bijvoorbeeld hoeveel gemakkelijker Arcania is in vergelijking met Ego Draconis? ;)

15. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Op normal is het op de 360 tot nu toe aan de makkelijke kant. Ik denk, afgaande op Zifnap, dat het op Gothic moeilijker is dan DivII op normal...

16. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind dat het verschil in de moeilijkheidgraden in Ego Draconis niet erg merkbaar zijn (voor mij althans niet). Maar ik vermoed dat de massive rebalanced versie , de aankomende DKS, wel "anders" ook zal zijn op dit vlak !
    Nu, als Arcania spelen op 'Gothic' niet al te lastig is maar ook niet té gemakkelijk... ? Maar ach, naar MIJN norm is een RPG (zeker als die nieuw is voor mij!) eerder moeilijker en dit is ook subjectief vind ik : wat voor de ene te simple is kan voor iemand anders toch erg moeilijk zijn!

17. Zifnap

Leuk Bevonden:
    3.439
    Dat wel, maar in DivII gaat de moeilijkheidsgraad erg op en neer. Arcania op "gothic", voelt meer als Gothic aan. Op normal speelt het als in de demo. Je ploegt overal redelijk snel doorheen. Heb je Gothic nooit gespeeld, dan zou ik nog steeds op "hard" beginnen als ik jullie was. Dan is er in ieder geval nog iets qua uitdaging.

18. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Voorlopig schaf ik me Arcnia nog niet aan... ik wacht nog af... maar ALS ik deze aanschaf (Xbox) dan speel ik hem inderdaad meteen op 'Gothic'
    (ik heb de vorige Gothics niet gespeeld. Gothic II geprobeerd, maar die geeft meteen problemen op m'n pc, loopt telkens opnieuw vast, maar laat het zo.... geen zin/interesse in zulke stomme pc/game problemen :p

19. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Good old Games is een initiatief dat goede oude PC games oppakt, allepatches en dergelijke erin verwerkt en ze dan aanpast om te draaien op moderne systemen onder windows. En de games zijn nog eens cheap ook!

de Gohtic 2 Gold Edition is daar 9.99 en die werkt zonder problemen. Aanrader!

20. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Wel, bij mij dan toch niet, want heb die Gothic Gold Edition via GOG (steam version - no disk) gekocht en gedownload, geïnstall en geprobeerd... En GOG om hulp gevraagd, maar die geven totaal geen antwoord :mad: ....
    Dan steek ik mijn tijd véééél liever in een nieuwe RPG op m'n Xbox dan veel tijd steken in het oplossen van hard/soft-ware problemen met pc en games ! ;)

Deel Deze Pagina