Pro Evolution Soccer 2011 [Deel 6]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Tyrant, 13 okt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Whats up with fifa dan?

Ja het zijn frustraties, terwijl de game gewoon heel goed is. Maar deze frustraties zijn geen kleine dingetjes, nee deze frustraties hebben te maken met het spelletje voetbal.

Als je een sliding op de bal in het penalty gebied maakt en je krijgt een penalty tegen, dan raak je gefrustreerd. In het echt komt het ook wel eens voor, maar hier elke keer.

Gisteren had ik ook weer zo iets moois, ik had een rebound, kopte hem met een snoekduik fantastisch in, maar mijn speler viel na de goal met zijn hoofd op de hak van een verdediger, krijg ik een vrije bal tegen. WTF.

Het collision systeem is gewoon verneukt, het is nog erger dan 2010. Hierdoor krijg je indirect ook het gezeik op scheidsrechters. Het zijn niet de scheidsrechters die kut zijn, nee het is het collision systeem die gewoon niet goed registreerd wie/wat raakt en dat heeft indirect en direct weer met andere zaken te maken.

En de CPU bemoeit zich ook weer heerlijk met je spel, geef je een voorzet op een speler, komt er doodleuk een andere speler inlopen die de bal inkopt. Leuk en aardig een doelpunt maar je hebt niet het gevoel dat jij het zelf doet, dit komt ook weer door het cursor change systeem wat vanaf PES 6 bergafwaarts gegaan is.

Kan nog wel uren doorgaan met het noemen van zaken die voor mij en mijn maten het spelplezier verneuken.

Ik ben een PES fan van het eerste uur, maar ik vind niet dat dit anno 2010 nog kan en vind het belachelijk dat Konami ook geen poot uitsteekt op een aantal transfers en nieuwe schoenen na. En dan heb je nog die zogehete communities zoals PESFan en WENB, waar er mensen zitten die echt makkelijk in contact kunnen komen met Konami, maar doen ze dat ? Nee. Volgens mij krijgen die gasten zoals Adam dikke provisies voor het verkopen van bullshit.

2012 ga ik dan ook niet kopen, ik ga deze eerst maar eens grondig testen. Voor nu heb ik dus een jaar geen voetbal spel :'-(

Laatst bewerkt: 22 okt 2010
  2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Vanwaar deze ommekeer?
    Eigenlijk heb ik alleen problemen met die semi-assisted settings, maar van collision detection heb ik totaal geen lag.. Heb dan ook amper offline gespeeld, binnenkort maar aan die geniale Master league beginnen.
    Maar ik weet wel dat ik het een heerlijke footie vind, ik laat die kleine dingen (imo) zoveel mogelijk aan mij voorbij gaan.

3. Cyrax

Cyrax Weldoener van beroep

Leuk Bevonden:
    903
    Ik heb daar offline absoluut geen last van. Als ik met maten speel, gebeurt wat jij beschrijft zelden tot nooit. Afgezien van het switchen dan, daar heb ik een bloedhekel aan. Er zijn genoeg minpunten voor mij, maar gelukkig is het plezier dat ik heb met deze game groter dan de frustaties.

Ik kan niet beoordelen hoe het online is, maar als jij dat zo omschrijft dan lijkt me dat erg klote.

4. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Personality+ heeft ervoor gezorgd dat het gat tussen 5-sterrenteams en de rest nog veel groter is dan hiervoor, wat het voor casual spelers als ik onmogelijk maakt om te winnen met een iets minder team.

Verder zijn voorzetten en corners overpowered, zeker met die grote teams, en erger ik me ook kapot aan de vele middenveld-battles, en de hoge through pass die misbruikt wordt.

Uiteraard puur mijn mening, maar na 28 keer verliezen online omdat de tegenstander weereens een corner erin kopt met Chelsea/Real/Barca etc., heb ik Fifa de deur uit gedaan.

5. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ik noem gewoon wat frustratie punten op, die mij misschien wel er toe doen om het spel niet meer online te gaan spelen en alleen op een zaterdagavond bij wat vrienden te doen.

Want de cursor change, de a.i. en de collision detection vind ik toch wel belangrijke punten en dit gebeurt offline ook, maak maar eens een sliding op de bal, echt zo vaak fluit de scheidsrechter voor een overtreding, terwijl je in de replay gewoon ziet dat je de bal speelt, bahbah :)

Voorbeeld van de collision detection :

Geniaal grappig, totdat je het zelf overkomt.

ps. tijdens het spelen let ik er wel minder op en geniet ik ook wel hoor, maar als ik niet aan het spelen ben en erover nadenk wordt ik gewoon boos :9

6. HanTerp

HanTerp Active Member

Leuk Bevonden:
    114
    Ik hoop wel dat je het toernooi afmaakt, want je bent wel een van de favorieten :):

7. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Tuurlijk, als ik morgen weer PES doe ben ik alles weer vergeten wat ik zojuist opgeschreven ben en dan begin ik maandag weer opnieuw met alles op te noemen!

:D

8. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Kan je dat niet uitzetten trouwens? Heb vaak van die momenten waar op ik het gevoel krijg weinig macht over de bal te hebben met passen en schieten. Wil ik naar iemand passen en dan gaat die bal naar heel iemand anders, en met het schieten heb ik het ook wel vaak. Vooral bij een op een momenten met de keeper waar de bal altijd gewoon recht op de keeper afgaat terwijl ik hem toch echt een hoekje in probeer te schieten. Ik mis sowieso wel het schieten met binnen kant voet, maar misschien kan dat wel. Moet maar eens de manual doornemen want snap ook geen reet van trucjes. :+

Voor de rest vind ik deze PES na PES6 eindelijk weer leuk. Er zijn nog heel wat dingen die verbeterd moeten worden (en dan vooral de animaties die ik vaak nog erg slecht vind. Vooral het aannemen gaat toch altijd wat schokkerig) maar als ze daar bij Konami er weer voor gaan zitten en er echt voor gaan zoals ze met PES11 hebben gedaan dan komt het in 12 helemaal goed denk ik. Overall is FIFA misschien wel beter denk ik, maar heb nu echt veel meer plezier met PES.

9. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Ik doelde op het feit dat met verdedigen de CPU 'helpt' met het switchen van de cursor terwijl ik dat helemaal niet wil :p. Dat is semi-assisted dus. Unassisted is helaas compleet alles zelf doen, inclusief na het passen switchen en dat is irritant.

Wat bedoel je precies met weinig macht over passen schieten? Ik vind wel dat de vrijheid erg ontbreekt hoor, vooral steekballen worden enorm beïnvloed.. Zonde.

En binnenkant voet schieten is eerst (RT) even indrukken, en dan schieten. ITT vorige editie moet je hem tijdens het schieten wel loslaten vermoed ik anders heb je een proppenschietertje.

10. kwdtje

kwdtje Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Passen en schieten hebben geen reet te maken met de semi-assisted settings, helaas :mad:

11. Wayne Rooney

Wayne Rooney everton fc

Leuk Bevonden:
    5
    Ik frusteer me ook vaak aan mijn clubs in Real Life... bij PES is het hetzelfde.. ik ben blij dat ik er wel plezier uit haal.. de minpunten zijn irritant maar dat maken de game echt niet minder erop dat ik het niet meer wil spelen.

12. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Dat de AI het allemaal doet, en ik het gevoel heb dat ik te veel word geholpen door de AI. In FIFA heb je assisted, semi-assisted en manual. Als je hem bijvoorbeeld op manual had dan had ook echt alleen jij controle over de bal, richten en dergelijke moest je dus allemaal echt zelf doen. Dat gevoel krijg ik gewoon elke keer een beetje, maar misschien ben ik gewoon gek.

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Dat kan je bij PES niet aanpassen, het heet namelijk CURSOR settings, dus dit gaat echt alleen over het switchen van je cursos en niet over passen en schieten ;).
    Daarvoor heeft PES namelijk een aparte knop, (LT) is voor manual passen.

14. Donwesje

Donwesje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Grafisch toch vele malen beter dan Fifa :thumbs:

15. afca_4ever

afca_4ever Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mooie serie neergezet in de kwalificatie van de divisie5 cup!Alle drie mijn wedstrijden gewonnen met 5 voor en 0 tegen.Voorlopig sta ik 9e dus ik sta op doorgaan.Maar dat kan zo veranderen natuurlijk.Ik ga nog maar een paar keer proberen te winnen aangezien mijn 1e winstpartij 1-0 was.Beter maak ik er eentje af met 3-0 ofzo dat zou lekker zijn voor mn doelsaldo.Maar eigenlijk zijn die 5 min matches daar tekort voor.El Hamdaoui heeft er alweer 7 inliggen in 8 wedstrijden, best aardig dus.1 Goal van hem was geniaal, ik nam een corner waar enoh net onderdoor ging maar El hamdaoui volleerde hem vervolgens vanaf de strafschopstip rechtstreeks de kruising in :D

kut niet gehaald, sta nu 17e en kan geen wedstrijden meer spelen.Is super zuur aangezien de nummer 15 en 16 exact hetzelfde doelsaldo hebben als ik(5-0)

16. Tuur1986

Tuur1986 Jupiler League OF

Leuk Bevonden:
    0
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Hoeveel kilo? :D

18. Tuur1986

Tuur1986 Jupiler League OF

Leuk Bevonden:
    0

Hahaha 83kg ... valt mee he... maarr.... physique +100 natuurlijk...:lol:

19. Marty NL

Marty NL Active Member

Leuk Bevonden:
    77
    Ben nu 'lekker' BaL aan het spelen, maar dan merk je toch dat er nog flink wat schort aan PES. Net ook een staaltje PES-logica: Kom er rond de 60e minuut in (net een transfer naar Juve verdient dus sta nog niet zo hoog op de ladder) bij een vrije trap van de tegenstander. Deze vrije trap gaat naar een man die buitenspel staat, dus de scheids fluit het af. En hoppa, na 20 seconden op het veld te hebben gestaan word ik er weer uitgehaald, omdat er een andere opstelling wordt gehanteerd. :+

20. hully

hully Active Member

Leuk Bevonden:
    54
    briljant gezegd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina