[PS4] [PS3] Killzone 3

Discussie in 'Games' gestart door Tim, 16 jun 2010.

1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Eerste indruk is heel , heel erg goed.

Ik heb een lange botmatch gespeeld op Corinth Highway (medium sized map met open stukken) en 2 deatchmatches online gespeeld op Frozen Dam (veel CQC).

Eerst maar even het meest voor de hand liggende, de graphics. Deze zijn (zoals eigenlijk wel verwacht) ongekend goed voor een online shooter. De geometry, belichting en hoeveelheid effecten zijn nog niet eerder vertoond..

Het geluid is ook weer top, er gebeurt van alles om je heen maar ondertussen ben je je er goed van bewust welke geluiden van je medespelers komen en welke 'ambient'geluiden zijn.

De controls zijn een stuk verbeterd, de controller lag waar deel 2 toch wel ernstig last van had is zo goed als weg. Het aimen gaat soepel en alles reageert strak en snel.

De klasse indeling is interessant, zo hebben ze bijvoorbeeld de Spy van TF2 geleend zodat je dus vermomd als tegenstander rond kan lopen.

Het spawnsysteem is weer prima (net als in deel 2) dus spawnrapen is er niet bij.

Tegenstanders gaan lekker vlot liggen, een paar kogels of een welgemikte headshot is genoeg.

Ik kan eigenlijk niets negatiefs zeggen, als ik echt moet gaan miereneuken zou ik zeggen dat op dit moment de shotgun misschien wat overpowered is (zeker op Frozen dam kun je daar echt mee huis houden)

Ik heb niet vaak meer dat ik echt een 'wauw' gevoel heb als ik een game voor het eerst speel maar met KZ3 had ik dat net wel even.

Het klasseverschil tussen deze beta en bijvoorbeeld Medal of Honor is echt gewoon schrijnend. Dit spel voelt nu al strakker en beter gebalanceerd aan. Het loopt beter online, er is minder lag, de wapens voelen beter en zo kan ik nog wel even doorgaan.

Het is nog maar een eerste indruk maar op basis van deze indruk ga ik eens kijken of er ook een Razer Onza voor de PS3 te krijgen is want ik denk dat KZ3 voor mij in Januari/Februari Black Ops op zal volgen als mn vaste shooter.

edit:// 1 leuk detail wat me nog opviel was dat alle bots Nederlandse namen hebben zoals ; De Boer, Meijer, Van den Bergh :D

edit2:// Bijna vergeten, de vette nieuwe melee animaties. Een beetje vergelijkbaar met de assasinations van Halo Reach maar dan voer je ze uit in 1st person. Als iemand anders jou pakt gaat de camera al wel naar 3rd person. Erg leuke toevoeging, ik liep net een vijand in de rug en met 1 druk op de knop greep ik hem van achter vast en sneed ik zijn keel door.

Laatst bewerkt: 26 okt 2010
  2. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    Nu baal ik er nog meer van dat ik geen code heb weten te bemachtigen...

Maar het klinkt in ieder geval erg goed!

3. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Heb ook een code weten te bemachtigen. Dit is by far de mooiste online shooter ooit. En dan is het nog maar een alpha code. Het speelt ook heerlijk. De controls zijn zoveel soepeler als bij KZ2. Toffe maps ook en het knalt zo lekker weg.

4. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Toevallig iemand die een code over heeft ofzo?? Iemand die er twee heeft bijvoorbeeld

5. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Van wat ik heb begrepen is het vrij lastig om aan die codes te komen, dus ik zie het niet snel gebeuren dat iemand er 2 heeft. Maar. Mocht ik op een magische wijze aan een 2e code komen zal ik aan je denken. :+

Vandaag dan ook maar eens gaan spelen; gisteren was ik wat afgeleid door andere games. Het eerste wat ik doe is wel de controls veranderen. Welke droplul bij GG dacht nu dat het een goed idee was om Melee op L1 te zetten en iron sights op R3 8)

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb hem ook op alternate gezet. Meen me te herinneren dat er in deel 2 meer opties waren voor de controls. Volgens mij had ik daar precies dezelfde settings als in COD

7. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Check deze youtube kanaal, erg veel gameplay van de KZ3 Beta(?)

Killzone 3 Youtube

Het schieten ziet er zoveel beter uit dan KZ2, ik heb het spel zelf en ik heb mezelf periodes geprobeerd te dwingen om het leuk te vinden maar tevergeefs, het richten was gewoonweg belabberd. In KZ3 lijkt het een stuk beter en je kan nu ook daadwerkelijk je ADS gebruiken.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    het gaat absoluut veel sneller en soepeler, al denk ik dat ik nog enthousiaster zou zijn als ik mn 360 controller zou kunnen gebruiken :+

9. BeZaX

BeZaX Plop...

Leuk Bevonden:
    0
    Wrs heb ik nog wel een code voor de Public Beta over, want mijn Private Beta werkt nog steeds. Gisteren moest ik updaten en kon ik gewoon blijven spelen.

Ik heb ook nog eens 2 e-mails gehad voor de Public, maar daar zat helaas wel 2 keer dezelfde code in. :mad:

Ik wacht even een paar dagen af, maar anders krijg je dit weekend van mij wel een PM.

10. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856
    Playstation geeft er ook nog 50 weg via Twitter.

11. Peter_Aragorn

Leuk Bevonden:
    1
    Thanks, dit zou ik erg aardig vinden!!! Ik hoor het wel van je!

12. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Wat ik nu wel weer eens merk is hoe slecht ik ben in het herkennen van de tegenstander. Ik ben meer een FFA speler, en áls ik eens team based speel is het Halo waar het je erg duidelijk wordt gemaakt. Blauwe tegen rode outfits. Kan niet missen. ;) Hier is iedereen grijs.

Had ik bij de beta van MoH ook al. :'-( Volgens mij zit ik nu op een k/d ratio van 0.5. :+

Voor de mensen in de beta: Hier kun je je stats bekijken.

Laatst bewerkt: 27 okt 2010
  13. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    die met die rode namen boven hun hoofd zijn toch gewoon de tegenstanders :+

14. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    ...Ooooohh.. :eek:
    :+
    Misschien zijn mijn hersens aan het vertragen, maar het dringt meestal niet snel genoeg tot me door. Ik ben misschien té voorzichtig en neem dus iets te veel tijd om te kijken/checken of het geen teammate is. Ben het niet gewend omdat FFA > Teambased games

Zoals gezegd, bij Halo hoef je niet naar een naam te kijken, de kleur van de tegenstander zijn armor valt nogal op. :p

edit: Over hersens vertragen gesproken; ik merk de laatste tijd dat ik bij shooters steeds meer de sensitivity moet verlagen. Ik voel me oud! :+

Laatst bewerkt: 27 okt 2010
  15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Zit er uberhaupt friendly fire in Killzone? Knal gewoon lekker op alles wat beweegt :D

16. DulleNL

Leuk Bevonden:
    313
    Ik weet het niet, maar volgens mij kwam er wel bloed uit het manneke waar ik op schoot. :+
    Misschien morgen eens op de bots uittesten.

17. PowerLines

PowerLines #Lemonade

Leuk Bevonden:
    1
    Als het net zoals als in KZ2, dan hangt het ervan af of het aan of uit staat.

18. DLERIA

DLERIA Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Deze game haal ik meteen als hij uitkomt, heb pas sinds een week een ps3 en ook killzone 2 maar wat een game_O_ vetste singleplayer die ik de afgelopen jaren gespeeld heb

19. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.856

Past bij je Master Chief helm van Halo 3. :+

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat gaat me wat te ver maar een normale limited met alleen de ingame items lijkt me wel wat :)

Deel Deze Pagina