[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 15]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Syn3rgy, 15 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Deel 2 is er al toch?

2. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    http://forum.xboxworld.nl/showpost.php?p=4006203&postcount=688

;)

3. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    The Conversation (Francis Ford Coppola, 1974)

Harry Caul (Gene Hackman) is iemand die mensen afluistert voor geld, en hij kan dat als geen ander. Z'n laatste opdracht is het afluisteren van een man een vrouw die iedere lunchpauze in een centraal gelegen parkje rondjes lopen om er zeker van te zijn niet afgeluisterd te kunnen worden. Echter, waar Harry zich normaal gesproken zo ver mogelijk van de inhoud van het daadwerkelijk gesprek afzijdig houdt wordt hij er dit keer toch ingetrokken, mede door argwaan die hij heeft opgedaan doordat zijn werk tijdens een eerdere opdracht de doorslaggevende factor bleek voor het plegen van een driedubbele moord.

The Conversation komt erg traag op gang. Ik had moeite om m'n aandacht er bij te houden, maar gaandeweg komt er gelukkig wel wat spanning bij kijken. Het had allemaal nog iets intenser gemogen, en de film had ook een stukje korter gekund. Ondanks dat wel een prima film.

4. PyamaManNL

PyamaManNL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Keurig,

Hij bedoelt dat hij zin heeft om deel 2 te kijken.

5. Aftrek Gek

Aftrek Gek Bezem.

Leuk Bevonden:
    0
    Ah in die zin.;)

6. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Alien (1979) Top 250 #45
    film verraste me zeer, zou ook niet denken dat deze film uit 1979 komt, zo oud ziet hij er niet uit en de film is best wel tijdloos denk ik. Een film over de ruimte maken is best lastig denk ik en ik had er ook niet veel van verwacht maar het was best interessant en wel spannend. Einde vond ik wat minder, zag je wel beetje aankomen allemaal :)

King Kong (1933 ) Top 250 #219 |
    Deze originele king kong is echt legendarisch. Ik vond de 2005 remake wel heel vet (als film opzich) het avonturen verhaal vind ik erg mooi en die film zit echt vol dikke actie en sensatie. De oude king kong duurt ten eerste al een stuk korter, het verhaal is precies hetzelfde, ook met veel actie en special effects alleen de film is natuurlijk 72 jaar ouder. De special effects zijn echt briljant :D King Kong beweegt denk met 10 frames per seconde _O_ Ik denk dat het voor 1933 een bizar grote film is geweest met wat high-tech special effects (nu lach je je er dood om)

7. Siemenn

Siemenn pee es vee

Leuk Bevonden:
    444
    Shawshank Redemption

Een film die zich heeft gevestigd in mijn lijstje met favoriete films. Waar te beginnen over deze film, dat is moeilijk.

In mijn ogen een erg mooie film met een goedlopend en sterk verhaal. Morgan Freeman en Robbins speelden echt vreselijk sterk en de manier waarop Morgan sprak naar de kijker was echt prachtig. Ik heb het de hele film droog gehouden, tot de laatste paar minuten. Hele mooie shots van Red (Morgan Freeman) die gelukkig door het gras loopt en op reis gaat naar Andy.

Ik weet zo snel niet wat er mis is aan deze film, dus ik geef gewoon een 10/10 :+.

Nummer één op IMDB Top 250. Klopt helemaal.

------------------------------------------------------------------------------------------------------------------

Ik ben nooit goed in het 'bekritiseren' van andere films, dus zeg maar wat jullie er van vonden, als jullie willen.

Laatst bewerkt: 29 okt 2010
  8. BlackTerror

BlackTerror Delicious

Leuk Bevonden:
    4
    Vond het ook een prachtige film, moest alleen wel lachen toen een vriend van mij zei:
    "Ja goede film hoor, maar hoe heeft hij die poster nou van binnenuit vast kunnen plakken"?
    :+

Laatst bewerkt: 29 okt 2010
  9. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    denk dat kritiek op deze film geven juist wel heel erg moeilijk is. Het is een supermooie film en alles klopt er wel aan. Hij is ook toegankelijk voor iedereen (wat de nummer 1 positie ook wel makkelijker maakt) zo is een Godfatherfilm niet geschikt voor iedereen.

10. fredfenster

fredfenster Active Member

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ik vind 'm eerlijk gezegd overschat. Ik ben het met je eens dat alles aan de film klopt en dat het een goede film is, maar ik zie niet wat dit voor velen de beste film ooit maakt.

11. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    nu komt de moeilijkste vraag: wat is in jouw ogen de beste film? :D

iedereen mag op imdb stemmen natuurlijk, dat moet je ook niet vergeten

12. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Moet een film op 1 staan. ;)

13. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Bij mij staat Ghost World op #1, maar ik begrijp dat die film niet voor iedereen is weggelegd. Maar dat The Shawshank Redemption dan voor de meeste mensen de beste film ooit is... Stoor me er niet aan ofzo, maar had het niet verwacht.

14. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Die chick flick?

j/k :+

15. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    mensen houden van lijstjes ;)
    maar ik vind ook dat films (vooral met een ander genre) totaal niet te zijn vergelijken met elkaar.
    Je kan ook nog een hele discussie houden over wat de definitie van "beter" is :9

heb Ghost World op m'n lijst gezet :)

16. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    * gaat naar Jackass 3D. Review volgt later. :cool:

17. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Hehe, it's about the message :eek:

18. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, dat ben ik helemaal met je eens. Sommige komedies zijn gewoon zo cool, dat ze topscores verdienen (en van mij krijgen). Maar mensen stemmen denk eerder hoog op films met een emotionele lading. Vandaar dat een maffiafilm als The Godfather, waarin het drama en de emoties erg belangrijk zijn, wel hoog in die lijsten komt.

Ghost World moet je kunnen waarderen, de boodschap is niet voor iedereen zichtbaar en alles - ook de humor, en de film wordt komedie/drama genoemd - wordt erg subtiel gebracht...

19. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Shawshank Redemption is de perfecte nummer 1 voor een toplijst.. Iedereen houdt er van, lekker toegankelijk, feel good film, mooie film etc.
    Het is zeker niet mijn favo film ever, maar ik vind hem uitermate geschikt als numero uno.

20. fredfenster

Leuk Bevonden:
    3.319
    Ja, dat zal het inderdaad zijn. Het is heel erg toegankelijk. Grappig dat het van Stephen King is, voor zover ik zijn repertoire ken, is het niet zijn typische werk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina