Eternal Sonata (Trusty Bell: Chopin's Dream)

Discussie in 'Algemeen' gestart door Ms. Smith, 1 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. tricker

    tricker Semper Fi

    Berichten:
    3.343
    Leuk Bevonden:
    0
    Nu ik dit zo weer lees heb ik weer zin om de game op te pakken, maar ik zat redelijk in het begin en vast bij een soort van piraten baas?! Iemand tips daarvoor?
     
  2. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Eerst die twee sidekicks killen en dan je healende personage/ranged personage een stuk verder van Dolce houden, zodat ze maar op 1 personage (Salsa waarschijnlijk) los gaat en niet in 1 run 2 man killt.
     
  3. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik moet hem ook nog steeds spelen... Ik heb allerlei JRPG's liggen, maar heb er maar 2 uitgespeeld ofzo. Dus het wordt tijd dat ik deze ook eens oppak :).
     
  4. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Dolce.;)

    Die is de eerste keer best lastig, omdat je een klote party hebt. Ik weet niet meer precies hoe je haar het beste verslaat, maar ik zou zeggen google effe en je zult vast een goed antwoord vinden.:thumbs:

    Edit: pfff, dat krijg je als je een kind hebt...1 afleuding en je bent 3 posts naar beneden!
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2010
  5. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Modder's antwoord. ;)

    Dat is volgens mij ook de meest aangeraden manier.

    Haal sowieso Frederick uit je party als die erin zit, want Frederick is een loser, Salsa is echt een geweldige offensive character op dit moment. Dan natuurlijk Polka als Healer + Nether Wave werkt best goed, en natuurlijk als Ranged character Beat.
     
  6. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Frederick zuigt echt..
    Salsa is je sterkste uit je party daar.
    En Beat is ook aardig goed..
     
  7. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Wow, met m'n offensive party Alegretto, Salsa (nu Falsetto) en Jazz knal ik door de vijanden en zelfs bazen heen, zeg! Chains gaan supersnel met de eerste 2 en ook de dubble hit van Jazz en je doet binnen een oogwenk Harmony Chain na Harmony Chain.
     
  8. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Zojuist Chapter 1 uitgespeeld :). Ik vind de sfeer en muziek echt top in deze game. De cut scenes zijn er wel iets te veel en iets te lang. Af en toe duren ze gewoon 15 minuten en dat is eigenlijk teveel als je je aandacht erbij wilt houden.

    Ik ga snel weer verder :).
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Je moet de game idd niet ff snel willen spelen, want dat gaat niet lukken met die cutscenes. ;)
    Daarentegen zijn er wel enorm veel savepoints in de dungeons en wereld, dus daar kom je vaak genoeg fftjes spelen.
     
  10. powerslave666

    powerslave666 Bakker Gijs

    Berichten:
    3.739
    Leuk Bevonden:
    270
    Dan staat je nog wat te w88 met het einde van ruim 45 minuten:lol::lol:
     
    Laatst bewerkt: 1 nov 2010
  11. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Haha ja, dat was echt ziek! 8)
     
  12. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Dat is toch een beetje JRPG standaard tegenwoordig? Lost Odyssey had ook een einde van 40 min+.
     
  13. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Dat ben ik wel gewend op zich. Nouja, lange end-game filmpjes. 45 minuten is wel erg lang natuurlijk.

    Maar ik vind het begin wel vervelend qua cutscenes in deze game. Je bent gewoon meer bezig met de cutscenes, dan zelf te spelen. Nu ik in Chapter 2 zit, valt het wel iets mee.

    Ik ben wel erg benieuwd wat het hoofdverhaal is. Wat dat betreft lijkt deze game qua opbouw op Tales of Vesperia. Het hoofdverhaal komt pas echt een stuk later, maar het houdt je wel in spanning. Het houdt je nieuwsgierig.

    Als ik thuiskom ga ik zeker weer verder en hoop dat game wel deze week uit te spelen :).
     
  14. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Het is toch duidelijk dat het sterkste team iig bestaat uit Falsetto, die echt sterk is en gewoon supersnel, Jazz, nog veel sterker en met wat snelheidsitems ook nog behoorlijk goed voor opbouw voor Specials, en dan of Alegretto of Viola. Alegretto dus als je een superaanvallende party wilt en Viola als je toch nog wat healende capaciteiten wilt. Maar Jazz en Falsetto alleen destroyen al al die vijanden. _O_
     
  15. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik zeg nooit meer wat over de cutscenes in deze game... Ik zit nu in een dungeon waar ik al een uur in ronddwaal en geen idee wat ik aan het doen ben. Met name door de battles duurt het lang, maar ga zo wel lekker wat levels omhoog :).
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Je bent er alweer voorbij, las ik. ;)
    Ik zou niet zo blij zijn met al die levels omhoog, want dat maakt de game op de normale mode iig wel erg makkelijk. Bij de normale vijanden wordt ik eigenlijk bijna nooit geraakt omdat ik ze al supersnel dood heb en de bazen zijn ook niet echt moeilijk te noemen (en ja, ik zit nu in Chapter 7). Moeilijkste stuk blijft toch het gevecht tegen Dolce.
     
  17. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Zozo, das lang:+ :p
     
  18. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Jaaaa, op die manier bedoel ik het niet :+. Ik bedoel dat ik een uur (uiteindelijk tegen de 2 uur gedaan over die dungeon) aan het ronddwalen was zonder enig idee te hebben wat ik aan het doen was. Je moest steeds op knoppen drukken, waardoor de dungeon veranderd :/. Frustrerend, maar blij dat ik hem heb gehaald.

    Ik ben nu net ontsnapt uit Forte City en zit in die Andantino Secret Passage volgens mij. Ik ben level 20, dus het schiet wel op

    En ik pak gewoon vaak elk monster die ik tegenkom. Vandaar dat ik zo snel level. Al hoeft een RPG voor mij niet zo moeilijk te zijn hoor om er een uitdaging uit te halen. Ik speel een RPG voornamelijk vanwege het verhaal, de sfeer en de muziek. Als dat allemaal top is, kan ik echt intens genieten van zo'n game.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.596
    Leuk Bevonden:
    8.699
    Dan kan je van deze dus wel genieten, want ES heeft het natuurlijk allemaal!

    Maar zijn alleen je sterkste characters level 20 of ook de slappere? *hint*

    Ik zit nu zo ongeveer aan het einde van de game. Moet de laatste dungeon nog doen en dan de eindbaas, maar natuurlijk voor de eindbaas de Mysterious Unison (zoiets? :+) doen.
     
  20. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Mijn slappere zijn volgens mij level 17/18. Maar die zijn echt niet te gebruiken in battles. Ik ben nu ook echt puur op de aanval gericht, geen healing. Dat gaat een heel stuk beter af.

    Ja, dat is die laatste dungeon ofzo, waar je je score pieces nog moet scoren (Wat een woordspeling :p) en kan je ook een achievement halen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina