Ik word echt gek van die vastlopers, tering. Voor de 3e keer nu mijn 360 aanzetten om de game te spelen. En weer, tyfus game. En 5, je moeder.
Hinderlijk he! Heb echt zooooo vaak moeten herstarten!! Heb wat sidequests gedaan, en ik heb trouwens een aantal miljoen in de schatkist, niet door cheaten maar gewoon door álle huizen te kopen. \o/ Spoiler Van de schatkist is trouwens wel vaag gedaan, als je echt slecht wil zijn, maar je doneert hem vol, dan is je char zo weer goed. Dus let daar wel op Gewoon weer wat eruit trekken en villagers vermoorden enzo. Hou de stats in de gaten in de sanctuary!! Alleen heb ik nu een discussie met Reef over brightwood (of nu driftwood) Spoiler Als je de drie quests daar heb gedaan, en het camp zegmaar weer opgebouwd is (dus met alle bruggen etc) dan kun je bovenaan een soort ruine zien. Op de grond zit een triskel teken. Ik denk dat het van deel 2 is, waar Theresa je weer heenwarpt als je begint. En waar het eindgevecht begint. Reef zegt dat het van de tower is.. wie weet het? Trouwens, tot nu toe is elk kindje wat ik gekregen heb donker van kleur. Bij jullie ook? Toverballen
Pffffffffffff.... Ik weet niet wat ik van de game moet vinden. Ik speel het nu al dik 10 uur en vermaak me er best mee, maar ik doe ERG weinig... De humor is een van de dingen die me vasthoudt denk ik. De quests zijn wel leuk, maar meer dan van A naar B lopen is het niet. Daarbij is de combat totaal niet interessant. Slaan, schieten of magie en af en toe ff wegrollen en je bent klaar. Daarbij slaat het nergens op dat blokken onder de slaan knop zit... Ook het feit dat je TOTAAL geen indicatie hebt dat je aan het doodgaan bent. Nou ja, behalve dan dat er een health potion optie in beeld verschijnt... Nog zo iets, dat D-pad menu komt ook maar sporadisch omhoog... In je sanctuary is het verdomde handig om zodra je op start drukt en met je D-pad een kamer kunt kiezen, maar 9 van de 10 keer is dat D-pad menu er dus niet eens... En de quests die je van mensen krijgt zijn ook dodelijk saai. Eerst moet je met ze praten, houd je een tijdje A ingedrukt, krijg je een fetch quest en dat is het... Er zit totaal geen variatie in... En toch blijf ik spelen... Lekker huisje kopen en verhuren, winkels kopen, enzovoorts. Maar goed, ik zit net pas in het Industrial gebied dus ik heb voorlopig nog wel een tijdje te gaan Waar het op neer komt is dat het voor mij persoonlijk een TE simpele hack/slash/RPG is met leuke humor. Ow, en John Cleese!
Ik zie Fable dan ook niet meer aan als een RPG maar puur als een adventure. Enigste RPG dingetjes zijn het kopen van huizen en dergelijke. Zelf net in Aurora aangekomen volgens mij, net uit die grot. Echt, wat een geweldig tof stuk was dat. Vond de Spire in deel 2 echt het toppunt van die game, maar dit is tot nu toe ook echt een heel tof stuk. Al moet ik zeggen dat Spoiler die darkness wel heel erg op de heartless lijkt uit Kingdom Hearts. Maar goed, volgens mij heb je zowat in elke game wel van die darkness dingen.
Inderdaad. Toch had ik iedere keer het idee dat het om olie ging en geen schaduwen. Meer die dat hadden?
Ik baal er ontzettend van dat mijn Limited Edition DLC code niet werkt. Ik heb al een mailtje gestuurd naar BartSmit.com, maar vrees dat het weinig zin gaat hebben. Iemand anders suggesties?
De game iets eerder uitgespeeld als verwacht. Ik was een tyrant maar vond er niet zoveel aan. Nu maar eens proberen als Good. En ik zal nu meer side-questen. Ik deed ze eerst niet omdat ze allemaal Good waren.
Kan je alle sidequests nog doen nadat je king/queen bent? Ik ben nu sowieso toch in Aurora dus kan mijn sidequests niet doen. Hoop alleen dat die 'Kidnapped' quest in Bowerstone Industrial het weer doet als ik terug ben, die is vast gebugged.
Heb hem uitgespeeld met goed, en met slecht.. Spoiler En het is allemaal zo stom!!! Slecht (met geld, en heel veel sidequests) Theresa komt ff, verteld wie je had kunnen helpen, en zegt dat het goed is dat je het niet gedaan heb... en kan een soort sandbox mode spelen. Goed (zonder geld)Theresa komt ff, verteld wie je heb geholpen, en zegt dat het goed is dat je het gedaan heb... je kan verder spelen maar de halve stad is dood. Het snijd gewoon geen hout.. echt niet.. het haalt geen drol uit hoe je hem eindigt.. echt totaal niet.. het is 1 grote teleurstelling.. Als ik hem nu weer eens uitspeel, en dan allemaal met goed + geld, dan krijg ik waarschijnlijk hetzelfde verhaaltje, maar dan met sandboxmode erachteraan. De lol is dan toch weg? De sidequests zijn wel grappig, maar ik wil een frickin echte eindbaas. Een gevoel van victory. In deel 2 had ik nog een soort "emotionele" band, met mijn hond en met mijn beslissingen. En in dit spel haalde het me allemaal geen fuck uit.
Jep. Ziet er wel knullig uit met een kroon op maar het kan wel. edit: @Ijsjuhh: Spoiler De truc is natuurlijk de game uitspelen met een Good Char en de complete bevolking redden. Nu weet ik hoe ik geld moet verdienen en wanneer ik King word. Wat ik ga doen is veel jobs nemen, handelen en met dat geld zo vroeg mogelijk alle winkels kopen. En daarna alle sidequests doen. Als het goed is heb ik dan zoveel geld dat ik makkelijk een 'Good King' kan worden en iedereen kan redden. Het zal me wel iets langer dan 15 uurtjes van m'n tijd kosten. Maar dat is juist de bedoeling. In m'n 2de playtrough ga ik niet rushen.
Kan je die kroon er niet afhalen dan als je wilt? Nu ik in Aurora ben heb ik me maar aangekleed als een zwerver met baard en veel haar hehe. Gelukkig lijkt je personage dit keer niet op buzz lightyear. Die van mij ziet er gewoon nog normaal uit met baardje en iets rondom zijn ogen, gelukkig niet weer helemaal blauw en breed zoals in deel 2.
Kroon kan je afdoen. Ik doelde meer op het feit dat het raar is om als king iemands pakketje te bezorgen.