[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 15]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Syn3rgy, 15 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    The Shining (1980) Top 250 #49
    Jack Nicholson vond ik wel een toffe rol spelen, die vrouw vond ik slecht en irritant. Dat ventje was wel mooi met die gekke stem van hem "Redrrrrum" 8)
    Een enge horror vond ik hem niet maar wel prima klassieker, vrij tijdloos ook wel aangezien hij nou ook weer niet verschrikkelijk oud is.

The Usual Suspects (1995) Top 250 #25
    Had hem al wel is gezien en had hem toen op dvd gekocht. Maarja na de 1e keer dat je de film hebt gezien weet je hoe hij in elkaar zit en wat de oplossing is, dus dan is de verrassing wel minder. Film is zeker top en het zit supergoed in elkaar, maar dat hij in de top25 bij imdb staat vind ik wel iets aan de hoge kant.

Lawrence of Arabia (1962) Top 250 #48
    Klein beetje tegenzin aan de film begonnen, woenstijnfilm, arabieren, 216 min 8) Klinkt niet echt uitdagend. Film duurt heeeeeel lang en heb ook niet alles even aandachtig zitten bekijken. Wat me vooral opviel was veel zand :9 Nee er zaten wel hele grote scene's in met veel mensen/paarden, goed acteerwerk en zeker wel een prachtige film voor de jaren 60. Maar denk niet voor iedereen bestemd, zeker door de lange speelduur. De eerste helft is overigens wel goed te kijken maar opgegeven moment verloor ik steeds meer m'n interesse.

2. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Meen je dat? Ik vind dit echt een heerlijke film. Misschien komt dat ook wel omdat je hem voor de 2e keer kijkt, en dan is het natuurlijk veel minder tof dan die ene 1e keer.. Geweldig _O_

Robin Hood (2010)
    Als ik een gokje zou moeten maken is Robin Hood een van de grotere producties van 2010.
    Eigenlijk volgt de film een standard Hollywood procedure: men neme een verhaal dat zo diep is als een kikkerbadje, men zorgt ervoor dat de actie van het scherm spat, en bovenal, men zorgt ervoor dat kosten noch moeite worden bespaard om het visueel werkje overtuigend te laten overkomen.
    Robin Hood doet alles van dit recept, en alles goed.
    Tja, en dan kan de film voor de ene tegenvallen omdat het verhaal niet echt boeiend is, en tja, dan kan de film voor de andere tegenvallen omdat diegene een Robin Hood verhaaltje als in 'stelenvanderijkenendatgevenaandearmen terwijlwijlekkerinbomenzitten' verwachtte, daar kan ik helaas niets aan doen.
    Ikzelf wist al dat ik deze film tof ging vinden tijdens de eerste echte scene, waar de Crusaders onder een burcht zaten te wachten op een allesvernietigende aanval. En dan maakt het niet uit of ik 13 of 53 zou zijn, dan vind ik dat gewoon vet. Ridders zijn vet. Scenes met 40 ridders op paarden zijn vet. Scenens met 40 ridders vechtend tegen 40 andere ridders met paarden en speren en zwaarden zijn helemaal vet.
    Oftewel, je snapt me, Robin Hood is gewoon een hele vette film. Voor mij zijn werken als deze misschien wel de essentie van cinema in zijn pure zin. Gewoon ruim 2.5 uur knallen. Ik heb er in ieder geval van genoten. Natuurlijk kijk je ook vaak films voor de diepere betekenissen, om te puzzelen of om je hersens te kraken. Maar je moet het ook eens afwisselen met een Ridley Scott film. Gewoon gaan zitten, drank en eten erbij en genieten.
    En het ziet er toch fantastisch uit? Die kastelen hebben mij van jongs af aan al geinteresseerd (welk klein ventje niet?), net als ridders en boogschutters. De scene waarin het schip The Tower of London binnenvaart, en natuurlijk de slag aan de kust zijn voor mij echt wel hoogtepuntjes in deze film.

Een acteur als Crowe past dan ook goed in het receptenboekje van Robin Hood. Een gevestigde naam, zware stem, dikke triceps en een leuk koppie. Dat moet. Voor de vrouwtjes.
    En natuurlijk is Crowe stiekem iets te oud om de rol van onze held uit Nottingham te vervullen. Maar maakt dat uit? Ik heb me er geen moment aan gestoord.
    Zelfde geldt voor de muziek. De oorspronkelijke receptenmaker had het niet beter kunnen brengen. Lekker bombastisch, typische blaasinstrumenten die lekker aansluiten bij het thema, mooi!

Uiteindelijk is het alleen jammer dat Tuck en Little John wat weinig screentime geven, maarja, een dikke monnik is natuurlijk niet vet. En je weet, Hollywood recepten zijn altijd vet. Net als Robin Hood! Niks mis mee toch?

Agora (2009)
    nteressante film over een onderwerp wat de mens tot onbegrijpelijke handelingen heeft bewogen, maar de mensheid zelf heeft laten stilstaan... Religie, over liever gezegd, geloof.
    In tegenstelling tot wat ik over het algemeen lees, is dit niet noodzakelijk een film die tegen het christendom pleit, maar meer een film die een boodschap wil uitdragen. Wees altijd nieuwsgierig over je eigen geloof. Hypatia (Weisz) zegt het zelf ook al in de film, wees nieuwsgierig, stel vragen, ga nooit uit van het geschreven, hoe Heilig het ook moge zijn. Helaas is de geschiedenis dus anders verlopen. In een wereld waar de wil van de meerderheid geldt, werden uitzonderingen genegeerd, of erger nog, geëlimineerd. Ik blijf me toch verbazen wat mensen triggert om elkaar de hersenpan in te slaan omwille van een geloofsovertuiging. Typerend voor dit onbegrijpelijke tafereel was de slaaf van Theon (vader van Hypatia) die wordt aangevallen door zijn eigen slaaf.. Het gezicht van hen beiden spreekt boekdelen. 'But I'm christian!', alsof het geloof je verplicht om de ongelovigen te bekeren. Anyway, zonder teveel door te gaan op religie en alle discussiepunten die daarbij horen, vond ik dat de boodschap van de film nogal slecht overkwam. Het lukt de film helaas niet om te overtuigen, en lijkt zowel de slechte kant van religie, als de zoektocht naar antwoorden van het sterrenstelsel te willen beantwoorden. Naar mijn idee lukt het de film niet om in beide vraagstukken te overtuigen, waardoor de kijker niet helemaal tevreden kan achterblijven, en dat is jammer. Het verhaal heeft een overbodige tweedeling die de film uiteindelijk niet ten goede komt.
    Verhaal daarnaast is wel interessant om 2 uur te volgen.

Ik vind dat de rollen erg sterk zijn gecast. Isaac vind ik weer een sterke rol spelen, iemand om in de gaten te houden. Ook Weisz speelt haar rol goed, al mist het soms wel de faveure en overtuigingskracht die ik had verwacht.

Wel is het weer een genot om tegenwoordig naar films te kijken die zich afspelen in onze geschiedenis.. Met de hedendaagse techniek worden klassieke steden als Alexandrië in al zijn glorie op het scherm getoverd, iets waar ik echt blij van wordt. Het ziet er allemaal schitterend uit!

3. Leip0079

Leip0079 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    The Expendables

Erg vermakelijke film met harde aktie

7.5/10

4. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.723
    First look Steven Spielberg's Tintin (Kuifje):

Ben nog steeds blij dat het iig geen live-action film gaat worden. :+

5. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    ik vind hem ook zeker wel briljant, maar met een 8.5 rond een 50e plek vind ik een betere plek, maarja die lijst is niet heilig natuurlijk :D
    Zeker kijken voor wie hem nog niet heeft gezien :)
    ( The Usual Suspects)

6. Zeepsop

Zeepsop BRO BEANS

Leuk Bevonden:
    631
    Kuifje en de Krab met de Gulden scharen _O_

7. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
  8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556

Silent Night, Deadly Night (1984)

http://www.imdb.com/title/tt0088117/

After his parents are murdered, a young tormented teenager goes on a murderous rampage dressed as Santa, due to his stay at an orphanage where he was abused by the Mother Superior.

Vond de film verassend gaaf, verwachtte juist een eerder hele foute en grappige film. De film was juist erg hard qua geweld en had een lekker donker sfeertje. Je ziet het jochie opgroeien, dus het gaat niet gelijk van de hak op de tak. Echt wel een aanrader.

Haute tension (2003 )

http://www.imdb.com/title/tt0338095/

Two college friends, Marie and Alexa, encounter loads of trouble (and blood) while on vacation at Alexa's parents' country home when a mysterious killer invades their quiet getaway.

Echt spannend en creepy, omdat het allemaal echt zou kunnen gebeuren. Met de slachtoffers had ik ook echt medelijden en dat gebeurd bij mij vrijwel nooit meer, omdat het acteerwerk vaak belabberd is. Qua geweld aardig extreem en zeker niet voor de zwakke hartjes onder ons. Echt heel erg een aanrader dit.

Laatst bewerkt: 2 nov 2010
  9. ArtificialFaith

ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.540
    Dit heeft echt een hoog Polar Express gehalte.

Body of Lies gezien, niet echt mijn ding en het begon ook erg langzaam. De actie kwam pas toen ik al over de helft van de film zat. Toen werd het wel steeds beter. Voor iemand anders misschien goed, maar voor mij was het niet meer dan een 6je

Scott Pilgrim vs. The World
    was wel heel erg leuk. Vooral de kleine rare dingetjes. Overgangen, tekenfilmwoorden die ineens in beeld komen etc. De hele manier hoe de film is gemaakt is gewoon leuk. Voorbeeld: Negatieve opmerking over kapsel, 0.3 seconde later petje op. Natuurlijk is deze film voor een gamer super. Alles is leuk gedaan. Als een 'boss' veslagen wordt er geld achter gelaten, waarbij de hoofdrolspeler met een droge glimlach op zijn gezicht zegt: coins :D en het rustig opraapt.

Erg leuk gedaan en heb een aantal keer echt keihard moeten lachen. Oh, en er zitten ook leuke cameos in! 8/10

Laatst bewerkt: 2 nov 2010
  10. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Prince of Persia: Sands of Time
    Arterton.. *)

Oja wacht, er was ook nog een film.
    Na het zien van Robin Hood maar besloten om ook Prince of Persia te kijken. Ik ben bekend met de games, zowel de oude als de nieuwste, en besefte me dat dit een soort verfilming was van de game Sands of Time. Alhoewel dit alleszins mijn favoriete deel is uit de serie, vind ik de settings van Perzische rijken en alle mystiek die daar omheen hoort.

Helaas slaat Prince of Persia in mijn ogen op sommige aspecten de plank mis. Allereerst worden sommige dingen net wat te Westers aangepakt.. Allereerst Gyllenhaal: volgens mij kun je geen slechtere Prins casten.. Serieus, veel Amerikaanser dan dit vind je niet! Een man met een babyface van 1.70 lang. Zonde zonde zonde. En het gaat verder, ook Tus heeft een Amerikaanse baardje die meer in LotR past dan in een mythische film over Perzen. Eigenlijk is alleen Arterton goed, ook al is ze dan wel erg Brits, ze overtuigt me wel als prinses. En wat is ze mooi he ;)
    Eigenlijk vatte de credits dit goed samen. In plaats van een schitterend nummer te schrijven met veel Perzische invloeden, krijgen we een zeiknummertje van (als ik het goed heb gehoord) Alanis Morrisette. Waarom nou weer? IMO zorgt dit er wel voor dat het je wat minder grijpt.
    Verder vind ik de Prins veels te grappig aangepakt. In de film wordt hij neergezet als een jolige vent die allerlei flauwe grapjes maakt. Nu weet ik dat dit ook zo is in de gelijknamige game, maar toch vond ik het jammer dat de regisseur deze karaktertrekjes overnam, en niet keek naar de Perzische Prins uit oudere games, zoals in The Warrior Within, waarin de Prins een serieuze vechtersbaas is die allerlei mystieke geheimen ontrafeld. Vond ik persoonlijk een veel betere aanpak van de Prins.

Dit gezegd te hebben, de film start echt in een moordend tempo.. In een wervelende zandstorm is de Prins al gevormd tot wat hij is. Ik had hier toch wel wat meer van willen zien, en hier had de regisseur toch ook wel alle mogelijkheden voor! Een beetje een valse start, en voordat we het weten is er al een veldslag aan de gang zonder dat we de aparte karakters goed geintroduceerd hebben gekregen.

Gelukkig is de film, nadat je er maar bij hebt neergelegd van de casting, wel weer tof. Het loopt lekker, goed tempo, en mooie plaatjes van vergane glorie, zoals die prachtige stad en de geheime tempel.
    Echter, als het film zijn eind nadert begin ik me toch te storen aan de over the top actie en ontsnappingen die we zien. De Hasassijnen zijn een toffe toevoegingen die ook goed bij de mystiek passen, maar het gedeelte ondergronds kon me niet bekoren. Ook viel me op dat het verhaal rare twisten kreeg zodra men progressie boekte. Opeens werden er weer hele nieuwe problemen aan het licht gebracht, en opeens werder en eventuele consequenties bekend gemaakt die we daarvoor nog lang niet kende. Bijvoorbeeld dat de beschermer van de dolk opeens dood moest, of dat je niet tegelijk mocht drukken terwijl de dolk gevuld werd..
    Ik vond dat de spanning niet echt ten goede komen.
    Uiteindelijk dus toch geen bovengemiddelde mysterieuze actie film, maar een film met een ongepaste Prins die uitmondt in een anti climax.
    Had veel meer ingezeten als de regie wat meer lef had getoond door meer van de game af te wijken en zijn eigen pad te volgen.

11. FunkXual

FunkXual YT: Sean Specter

Leuk Bevonden:
    24
    Ik vond Prince of Persia ergens wel wat weghebben van Clash of the Titans. Dan met name voor wat betreft de montage e.d. Met het verschil dat ik PoP vele malen leuker vond om te kijken dan Clash of the Titans.

Iemand hier Brooklyn's Finest al gezien?

12. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    Vond PoP behoorlijk matig. Verhaal was precies hetzelfde als ik had verwacht. De actie was beduidend minder dan ik dacht.

Scott Pilgrim vond ik ook echt genieten. Geweldig gedaan allemaal en uitermate vermakelijk!

13. Hunt3r 410

Hunt3r 410 Active Member

Leuk Bevonden:
    45
    Deel 3 is toch allang uit?
    Komende deel heet toch Jackass 3D?

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Paar maanden geleden.

15. Nerrion

Nerrion yikes

Leuk Bevonden:
    177
    Dat zegt hij toch ook.

Edit: Aan Hunter gericht.

16. mikecitybike

Leuk Bevonden:
    0
    A clockwork Orange (1971) Top 250 #50
    Ik had eigenlijk in m'n hoofd dat dit een horror zou zijn. Had volgens mij bij m'n examen Engels een stuk tekst over deze film dat het vol geweld en bloed zat (had ook een dikke onvoldoende dus misschien had ik het toen (5,5 jaar geleden) niet helemaal goed begrepen :lol: ).
    Anyway! Deze film is echt heel bizar en krankzinnig. Alles wat er gebeurt is bizar eigenlijk, dat groepje gasten, wat ze doen, al die seks en verkrachtingen, de kamers, dat experiment etc. Die hoofdrolspeler acteerde wel erg goed, de muziek is geweldig en de film heeft wel iets heel unieks.
    Toch kon ik er de laatste 45min m'n aandacht niet echt meer bijhouden, deze komt daardoor wel op m'n "nog een keer kijken" lijstje want er is volgens mij nog genoeg te zien en te ontdekken in deze film :thumbs:

heb nu eindelijk de eerste 50 van de imdb250 gezien \o/
    http://www.250films.net/list/mikecitybike

17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Deliverance (1972)

Een thriller die zich afspeelt in de Appalachen, en een van de mooiste staten van de US, Georgia. Op locatie gefilm zelfs, voor mij de juiste ingredienten voor een spannende thriller.
    Helaas weet Deliverance deze ingredienten niet te breien tot een lekker spannend papje, maar het is meer een teleurstellend gerechtje geworden.
    Vooral de spanningsboog kwam te laat op gang.. Ik denk dat de film pas echt in gang werd gezet na een halfuur kijken. Ik wil niet zeggen dat dit eerste halfuur slecht is, allerminst. Ook hoeft de goede opening van de film niet weg worden geknipt, maar door de korte speelduur blijft er wel een bekrompen thriller over die eigenlijk iets te kort duurt.

De dialogen zijn luchtig en in een enkele zin realistisch, maar vaak mondt het uit in een rommelig gesprek, en dat is jammer. Teveel geschreeuw voor mijn doen, teveel loze uitspraken en net iets teveel door elkaar heen praten. Ik ben geen Burt Reynolds fan, dus ik had in zijn plaats liever iemand anders gezien, maar de andere 3 hebben een redelijk goede prestatie neergezet. Leuk om te zien dat ze het merendeel van de film gewoon lekker zelf moeten roeien, ik zie al voor me hoe de regisseur al zijn aanwijzingen doorgeeft :D.

Zoals gezegd, de natuur is een schitterende locatie voor een film. Alleen heb ik het idee dat de omgeving te vaak is ondergeschikt aan de film. Liever had ik nog wat stillshots gezien van de woeste rivier die zich een weg baant door de eindeloos groene zee van naaldbomen, begeleid door die typische koloniale banjo muziek. Pas aan het einde van de film kwam dit ietsjes naar voren.
    De nachtscene was leuk bedacht, maar kwalitatief ietsjes slapjes, en ik had ook niet precies door wat er gebeurde. Opeens had Ed een pijl in z'n buik? Van wie dan? Helaas bleek al snel dat deze scene de laatste echte scene was die voor de spanning moest zorgen... En dat is toch jammer, want in een film als Southern Comfort, die er erg op lijkt, hangt wel een constant sfeertje van het onbekende. In Deliverance ontbreekt dat eerie sfeertje. Ja, dit sfeertje komt nog eventjes terug in de laatste 5 minuten, maar daar redt je de film natuurlijk niet mee.

Achteraf is de film net iets te braafjes geweest, en is de regie er niet in geslaagd om voor een grote spanningsboog te zorgen die je de hele film aan het beeld houdt gekluisterd. De omgevingen zijn erg mooi, maar worden niet ten volle benut. Had dus meer ingezeten!

18. Rampage

Rampage Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.329
    Jack Ass 3D
    Puur vermaak. Niet meer, niet minder. Je houd er van, of niet!

8/10

19. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Zondagavond ook gezien en heb me weer schaamteloos zitten bescheuren. Die midgets :lol:

20. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Exit Through The Gift Shop (2010)

Hele interessante documentaire over het fenomeen street art, met een zeer duidelijke boodschap, die pas aan het einde echt duidelijk wordt.

We volgens als kijken een insane Fransman die door een haast mentale afwijking alles moet filmen wat beweegt. Door toeval en lot gaat hij maar zijn neef filmen, die zijn vrije tijd verdoet met streetart, een gecamoufleerd woord voor vandalisme. Want dat is in principe hoe je deze 'artiesten' kunnen worden genoemd, kunst is niet het juiste woord. Echter, deze neef, 'Invader' genaamd, leidt onze Fransman Thierry naar de kusten van Amerika en de capitals van Europa. In een poging zijn mentale onrust te bedaren, wil Thierry vervolgens Banksy strikken om achter de lens plaats te nemen. Banksy is al iemand die het vandalisme is ontstegen, en voor velen wel de stempel artiest mag dragen.
    Langzaamaan wordt duidelijk dat Thierry compleet obsessief is van Banksy. Thierry besluit zelfs om de nieuwe Banksy te worden...
    Waar Thierry het geld vandaan heeft is onduidelijk, maar met een enorm budget verzameld Thierry een team om zich heen. Zijn grote doel: winst maken met een expositie. In een zeer onpersoonlijke oncreatieve manier poept het team het ene na het andere schilderij uit. Volgens Banksy zelf gewoon onoriginele ideeën. Echter, Thierry weet het zo te brengen dat het publiek wordt aangetrokken. Thierry creëert zijn eigen hype. Vanaf nu is het mij allang onduidelijk wat waarheid is en wat leugen, maar het wordt steeds interessanter.
    Thierry begint zichzelf zelfs met Warhol te vergelijken! Langzaamaan wordt duidelijk dat deze Fransman niets meer met streetart te maken heeft. Alle kernwaardes die centraal staan in deze underground cultuur worden smakeloos overboord gegooid door Thierry. Commercie, massaproductie, winst en oncreativiteit zijn scheldwoorden voor mannen als Shepard en Invader, maar blijkt de rode draad voor Thierry. En het publiek accepteert het als makke lammetjes.
    Het moge duidelijk zijn, Banksy wil met deze film Thierry en allerlei gelijkende artiesten (ongeacht het feit of Thierry uberhaupt wel bestaat) met de grond gelijk maken. De musea van tegenwoordig hangen niet meer vol met echte kunst vanuit het hart, maar met werken die door de commercie zijn verpest.
    Erg interessant dus om te kijken, aangezien het hele project van Thierry een wending neemt die niemand had kunnen aan zien komen. De alias (Mr. Brainwash) van Thierry had niet beter kunnen worden gekozen, en is typerend voor het idee wat Banksy heeft over hedendaagse kunst. Deze naamkeuze is voor mij dan ook het bewijs dat Thierry helemaal niet bestaat. Mr. Brainwash is een alias van Banksy, puur gebruikt om de elite naar beneden te halen.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina