[Algemeen] Kinect

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 2 okt 2010.

  1. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Na veel twijfelen heb ik maar besloten om op dag van de release voor de saturn/mediamarkt te staan. Ik wil wel pre-orderen, maar krijg al bijna uitslag van dat vieze woord. Nog nooit en te nimmer is een pre-order bij mij op tijd binnengekomen, dus dan op deze manier.

    Of heeft iemand een gouden pre-order tip? (brrrr)
     
  2. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nice. :)
     
  3. Atton

    Atton Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmmm, ben een uurtje bezig geweest met kinect ( dankzij kinect event ) en heb er gemengde gevoelens bij. Het is op zich best lache om te doen, maar de versie die wij te spelen kregen werkte nog altijd niet helemaal. Heb een aantal games mogen proberen. Ook kan ik hierbij bevestigen dat alle games die voorlopig uitkomen met maximaal 2 spelers gedaan kunnen worden.

    Ps: vergeet niet, het was nog niet fully fuctioning dus de games en registratie zou beter moeten zijn in de retail versie, maar ik ben er nog niet heel zeker van geworden voor het bedrag dat het kost...

    zo werkte het gewoon niet vloeiend, en stond je met 2 man, registreerde hij 9/10 keer niet wat de 2e persoon deed...beetje jammer.
     
  4. triples

    triples Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat was hier denk ik al is gezegt. Dat die in de winkel anders/beter zullen zijn.
     
  5. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb er wel zin in en leuk dat die demos op die cd staan.
     
  6. triples

    triples Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, toch wel slim weer bedacht om die erbij te steken.

    Maar heeft iemand soms een link van zo'n Kinect stand ? (graag web winkel in NL)
    Ik zou hem graag vanboven op men tv plaatsen.
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Eerste Kinect review.

    Sonic Free Riders Kinect Review
    Sonic and friends tear up the track with SEGA's first Kinect game.

    Microsoft's Kinect is here and right out the gate there are a bunch of games to choose from, many of which are the more family-friendly fare. Sonic Free Riders is definitely not one of the casual kiddie games, which may put some people off. But if players are willing to put the effort into learning the controls and enjoy pretending like they're on a hoverboard, then it's one of the more exciting launch titles for Kinect.

    Sonic Free Riders is a hoverboard racing game that has seen entries on the Gamecube, Nintendo Wii, and Playstation 2 in the past. Players race around closed circuit tracks launching off ramps, attacking each other with weapons, grinding, gliding, and boosting.

    The basic plot for Sonic Free Riders goes something like: "Sonic and pals are straight chilling, but then the Babylon Rogues, a group of wack birds, start steppin' and Sonic has to utilize the power of Extreme Gear (a hoverboard) to teach those fools some respect." Somewhere along the way Dr. Eggman shows up and the Chaos Emeralds play in to the mix somehow, but the game is mostly just about this organized hoverboard competition. Disappointingly, the cutscenes are all talking head conversations. However, all of it is voice acted by a brand new cast. There are some key changes with this, as Tails finally sounds like a boy, and Jet manages to sound more annoying than ever (which I guess is fine because he's a jerk).

    Players control the board by standing with their feet parallel to the screen, like they're on a snowboard. Bending at the waist makes the board turn. This is honestly what takes the most amount of time to perfect because my body naturally wanted me to turn like I was riding a snowboard. Players can activate boost by kicking their leg out like they're on a skateboard. Crouching and jumping straight into the air makes the rider do tricks off the jumps. Each weapon has a specific motion control as well. The bomb is thrown like a football, the bowling ball is bowled, etc. Rings are scattered on the course, and as players collect them their board will level up, increasing in speed as the race progresses. Getting hit with weapons causes players to lose some rings, which can level down the board.

    Sonic Free Riders also features bikes, which players control by standing facing the screen and holding their arms out like they're gripping handlebars. Kicking out still activates boost and all the items control the same. I found the bikes to be tiring on my arms, but on the plus side I was totally able to play the game while sitting on a stool.

    The motion controls all worked just fine as long as I was doing exactly what I needed to. Simple things like not throwing with the same arm that the on screen character was using would cause it not to work. It was a bit frustrating at first, like having a game tell me I didn't press the X button in quite the right way. But once I got into the groove and retrained myself to play the game the way it was telling me to, it all became a lot more fluid and easy. I've played the previous Sonic Riders games, and this is definitely the most fun I've had with the series. It brought back fond memories of playing Top Skater in the arcades.

    Free Riders' story mode is broken up in a variety of missions. Each team has their own set of missions, though they're all very similar to each other. They're sort of extended tutorials. Players learn the various skills the rider has before building up to full races. It's broken up in a way that works for this game. Instead of just doing race after race I got to do more specific challenges between them, like collecting rings, or using the special moves.

    [​IMG]


    One area where the motion controls don't work is the menu. Trying to maneuver through its screens is far more difficult than it needs to be. Thankfully, Free Riders' voice commands work surprisingly well. Players simply say "Free Race" to select that. It's fine for most parts of the menu (though memorizing the names of all the courses, riders, and gear parts is a bit much to ask).

    As players progress through the missions they earn some new boards and gear parts, and also earn rings which can be used to purchase additional items. The boards all have their strengths and weaknesses, but it's the gear parts which make Sonic Free Riders interesting. Each board has two slots, and whichever side of the board is facing forward is the gear part that's activated. These can be anything from skills that let the player grind on rails to a shield that pulls in rings to a power-up that gives the player big air on jumps. Choosing which gear part to use changed how I played the game.

    Each of the 16 tracks has numerous shortcuts and secrets, so there are multiple strategies to perfect. They're all well designed, they feel unique, and they're all large and vibrant. There's a lot going on onscreen, from dolphins jumping over the track to temples collapsing, and the game runs beautifully without any slowdown.

    All these strategies come into play in the multiplayer mode. Whether it's local split screen or online, players need to know these tracks and have a strategy in mind if they want to win. The co-op modes are even more dependent on players knowing the game well. Tag mode, which links two player's board together, is an interesting synchronized exercise. If both players are actually in sync they can pull off come cool moves and the mode is really satisfying. If they aren't, then it feels like a bumbling mess, with the characters bumping into each other and getting their butts kicked.

    Closing Comments
    Sonic Free Riders is, ultimately, a fairly standard racer that works well for Kinect. Pretending that you're on a hoverboard is actually a lot of fun. The tracks are well designed, the level of board customization makes the game more robust than many racers, and the numerous multiplayer modes keep the game entertaining past the main missions. It's not amazing, but it's definitely one of the games you should get to round out your Kinect collection.

    [​IMG]



    En de Video Review

    edit: En fuck de haters, dit ziet er toch gewoon goed uit:
    [yt]chd0o8vIk6I[/yt]
    Alleen niet vergeten de deur op slot te doen voor je het zelf probeert! ;)

    (en nog steeds vind ik dat dit topic in het games gedeelte moet. :mad:)
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2010
  8. triples

    triples Active Member

    Berichten:
    119
    Leuk Bevonden:
    0
    erg vet.

    Blader ik hier net door het blaadje van de Makro, zie ik kinect staan voor 139 €.
    zou dit kunnen dat sommige winkels 139€ aanrekenen ipv 149€ ??
     
  9. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Makro is ex btw

    @DulleNL ik vind dat de Kinect games in het game gedeelte hoort. De ghardware hoort hier thuis
     
    Laatst bewerkt: 2 nov 2010
  10. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Wie wilt er nu praten over Hardware? :+

    Maar ach... Ik zal er maar niet meer moeilijk over doen...Dan is het topic maar verbannen tot het hardware gedeelte. ;)
     
  11. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    Net nog even het filmpje gekeken van BigSyke. Nu snap ik waarom kinect 150 euro moet kosten. Geez, wat een werk.

    Dit is trouwens wel het meest dode topic ooit van welke release dan ook. En de poll @fp geeft wel aan dat je op de 10e heel rustig naar de mediamarkt/barstmit/whatever kunt fietsen om kinect te halen.

    Heb zomaar een vermoeden dat kinect echt nog wel een sprong gaat maken. Maar er moeten gewoon nog veel creatieve geesten mee aan de slag om echt bijzondere spellen te verzinnen en produceren. De vergelijking met de wii is een beetje een vieze, maar als je naar de spellen kijkt kan je er nu nog niet omheen. Alleen dat gebrek aan voice control. Das wel een dikke vette min. Krijgen we dan straks alle kinect spellen in het Nederlands, inclusief Nederlandse stemmen & besturing? :F:
     
  12. Vegetom

    Vegetom whojow!

    Berichten:
    1.810
    Leuk Bevonden:
    3
    Zijn er meer mensen die Kinect hebben gepreordered bij gameorder.nl toen het nog Project Natal heette?
     
  13. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    Ik ga straks gewoon rustig [Kinect] Adventures topic openen. Post hier je filmpje/foto's :x
     
  14. svenn15

    svenn15 Active Member

    Berichten:
    3.154
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke fijn,
     
  15. Mauriz

    Mauriz Active Member

    Berichten:
    320
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben nog steeds aan het wachten op een try out punt in Tilburg. Wil het eerst proberen voordat ik het koop...
     
  16. Rensgar

    Rensgar Active Member

    Berichten:
    247
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind het nog veel geld voor een gimmick.
    Op dit moment zijn er niet echt veel boeiende spellen vind ik, dus kan je net zo goed een jaar wachten tot hij 75-100 euro kost en er voldoende spellen zijn
     
  17. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat je je sterk vergist. Alle online stores zijn al uitverkocht. Enkel de fysieke winkels heb je kans, als ze geen pre-order hadden (waar we winkels voor gewaarschuwd hebben omdat inderdaad NIET te doen).

    Ik vermoed dat binnen 24 uur vrijwel alle winkels leeg zijn. (Een week later hebben we weer nieuwe voorraad en daarna een week later weer vrij veel)

    Overigens geldt dit voor losse Kinect sensors. De bundels zijn er zeker nog wel, voor diegene die met de aankoop van een slim editie hebben gewacht tot de Kinect launch. (Overigens zijn de 250G Kinect bundels slechts tijdelijk en beperkt beschikbaar)

    Bij de weg: ik heb morgenavond eindelijk een Kinect thuis staan. Final product met final code games.

    PS Kijk ook eens naar deze poll: http://entertainment.nl.msn.com/specials/xbox_kinect/

    Dat is feitelijk de doelgroep van Kinect: de gemiddelde Nederlandse bevolking zoals die op MSN komt. Geeft ook een beter/eerlijker beeld van de Nederlandse populatie tov de frontpage van xbw.nl

    En de frontpage geeft aan dat 9% op launch een Kinect wil halen. Als dat daadwerkelijk de mening is van ALLE xbox bezitters, hebben we ook al een probleem. Er komen genoeg Kinects voor slechst 1% van de huidige Xbox 360 installed base beschikbaar op dag 1. Daar komt nog eens 2% een week later bij en nog eens 4% daarna. Voor de kerst denk ik dat we genoeg Kinects hebben voor net iets minder dan inderdaad 9% van onze huidige gebruikers.

    Overigens staan er 50 miljoen Xboxen op deze planeet, als je uitgaat van ongeveer 10%, zijn dat dus 5 miljoen LOSSE Kinect sensors voor de kerst, waarbij slechts 1/3 van de sensors los beschikbaar komt en 2/3 in een bundel. ALs je zo doorrekent komen er dus 10 miljoen Kinect sensors voor de kerst in een bundel, ofwel 15 miljoen Kinect sensors voor de kerst. Je zult begrijpen dat we productie technisch dat niet eens kunnen halen, ofwel die 9% is echt een serieus probleem.

    Overigens laat ons eigen onderzoek zien dat (veel) meer dan 9% van de huidige xbox bezitters interesse heeft en een Kinect gaat kopen. Kortom deze kerst zal Kinect een vreselijk schaarste product zijn. (Net als de Move trouwens)
     
    Laatst bewerkt: 3 nov 2010
  18. 1var

    1var Active Member

    Berichten:
    421
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vind eigenlijk ook dat het in het games gedeelte hoort :)
     
  19. Nexi

    Nexi forumspiekert

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    0
    @MrX:

    Zo, dat zou je echt niet verwachten als je de gemiddelde reactie of shop ziet. Overal staat doodleuk dat je kinect nog kunt bestellen e.d. Ik ga in ieder geval vroeg naar de mediamarkt (geen pre-order dus) om een exemplaar te halen. Jouw vertaling van procent naar aantallen geeft me wel een boost om de 10e vroeg op te staan. Goddank dat m'n werk op woensdag dicht is :)

    Sorry als je het al tig keer hebt moeten vertellen, maar ik neem dus aan dat je bij Microsoft werkt. Kan/mag je iets zeggen over het gebruik van Nederlands in toekomstige kinect spellen?

    En?! Mag/kun je ons zo veel mogelijk vertellen en laten zien van Kinect @ jouw huiskamer? :)
     
  20. MrX

    MrX Active Member

    Berichten:
    809
    Leuk Bevonden:
    0
    Op mijn kaartje staat, hou je vast: Senior Country Manager Entertainment & Devices Benelux Microsoft.

    Country manager betekent dat ik verantwoordelijk ben voor de divisie E&D van een land, senior betekent dat ik meer dan 1 land doe, namelijk Benelux. E&D is de divisie die o.a. verantwoordelijk is voor Xbox 360, maar we doen ook Office en Windows en Office voor de Mac en muizen en toetsenborden en Windows Phone 7 retail marketing. Ofwel aardig wat werk, maar wel voor de meest sexy afdeling van Microsoft. (Altijd als er intern bezoekers worden rondgeleid wordt gezegd dat E&D de "meest sexy afdeling binnen het bedrijf is". Daarop heb ik een keer een presentatie gegeven dat E&D de afdeling is met de minste sex van het bedrijf, aangezien wij altijd moeten werken)

    We zijn bezig met het lokaliseren van Kinect naar het Nederlands, maar momenteel weet ik niet wat de prio's zijn, want alle country managers schreeuwen om lokalisatie (er is ook geen frans, duits, spaans of italiaans momenteel, dus je snapt dat we niet direct aan de beurt zijn met dat soort grote talen). Als het er eenmaal is, dan denk ik dat je inderdaad gebonden zit aan Nederlands. Als ik het engels hoor op OhOh Cherso, dan denk ik dat dat een juiste keuze is :cool: (Hoewel ik me sterk afvraag of die gasten hun Nederlands begrepen wordt door Kinect. Die ondertitelingen zijn niet voor niks)

    Ik vertel hier al zo veel mogelijk en zo vlak voor launch: ga d'r maar eentje halen! }:]
     

Deel Deze Pagina