[Algemeen] Kinect

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door DulleNL, 2 okt 2010.

1. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Hij bluft

niet

2. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik voorzie opeens weinig Kinect games en merchandising tijdens de Oldskool LAN party! }:]\o/|:-

3. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nothing to see here folks

:eek: wilt een w7 hone .. iemand intresse in een iPhone (zo 2009) :+

4. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    zullen de oldskoolers leuk vinden..
    helaas/gelukkig is mijn xdoos vanochtend overleden.. dus nu gaat de vrouw akkoord :thumbs:met de slim250gb+kinect aanschaf, iets vroeger als gepland..
    alsof d'n duivel er mee gespeeld heeft... (lees maar op oldskool)

komende week wel afkicken voor mij.. ps3 afstoffen denk ik maar even...:):

5. triples

triples Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Vind toch dat engels tegen de xbox praten veel cooler is dan nederlands :p

Ofwel dan voor de "kinderen" is het natuurlijk wel mooi meegenomen.

6. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  7. Montoya NL

Montoya NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kinect in combinatie met beamer/projector=FAIL ??

@MrX

Volgens de support pagina's van Kinect op Xbox.com, zie ik dat er eisen gesteld worden aan de verlichting in de kamer waar er met Kinect gespeeld wordt.

Kan ik hieruit concluderen dat Kinect in combinatie met een 1080p homecinema projector/beamer, dus een dikke FAIL gaat worden, omdat dan niet voldaan gaat worden aan de verlichtings eisen, waardoor de Kinect sensoren op z'n gat gaan ?

Dit vanwege het feit dat juist de homecinema projectoren/beamers in een lichtarme/verduisterde ruimte draaien, om zo het beste beeld te creeren op het projectiescherm.

Verder ben ik benieuwd hoe de Kinect sensoren reageren op de storingsbron (= lees projector/beamer), die dus achter de speler opgesteld staat en dus in het het blikveld van de Kinect sensoren valt.....

Wat is het officiele standpunt van Microsoft over deze issues ?

Laatst bewerkt: 4 nov 2010
  8. RedDevil_NL

RedDevil_NL Ginger Kid

Leuk Bevonden:
    0
    Heb vandaag in Groningen kinect uitgeprobeerd.
    Was wel leuk maar zat echt grote vertraging in het spelen!
    Verder waren de te spelen games (Kinect Sports en Adventures) een beetje saaiig, had beter uitgewerkt kunnen worden!
    Als dat de fullgames zijn snap ik niet waarom je zo'n ding zou willen kopen.

9. Servantes

Servantes Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    3.346
    [gt]707092[/gt]

[gt]707088[/gt]

[gt]707080[/gt]

10. triples

triples Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kinectimals krijgt wel een zeer hoge score :p

Maar lijkt me nog een tof spel zo, dacht dat dat alleen beestjes aaien was, maar blijkt dus van niet..

11. Kevf

Kevf Hardcore poster

Leuk Bevonden:
    983
    iig een 10+ voor de marketing van MS. Echt heel nice gedaan.

Verder blijkt het dus een verdomd leuke gadget te zijn. Maar als echt gameapparaat de nodige issues waarvan lag de grootste is gevolgd door ruimte. Op Eurogamer vermelden ze dat je 2,5 meter afstand nodig hebt voor 2 spelers. Dat is erg veel.

Ik verwacht zelf dat het een soort van versnelde Wii-curve gaat krijgen qua hoeveel mensen er mee spelen. Iaw oe's en aah's aan het begin en daarna stof happen. Maar we zullen zien

12. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Misschien als er maar genoeg oeee's en aaah's zijn in het begin dat er genoeg verkocht worden om het interessant te maken voor developers..

voorlopig zie ik nog geen killer-app. Kinectimals en Dance central worden het best beoordeeld maar zijn allebei niet aan mij besteed.

Wachten maar op Child of Eden.

(denk eigenlijk dat ik er uiteindelijk toch wel 1 ga kopen aangezien ik van plan ben om binnenkort een Slim aan te schaffen en dan kan ik net zo goed voor een Kinect bundel gaan)

13. x76xdemonx76x

x76xdemonx76x straightedge est1992

Leuk Bevonden:
    41
    en in combinatie krijg je wel t meeste voordeel..

350 voor t grote pakket.. 250 voor de slim en 100 voor de kinect of 200 voor de slim en 150 euro voor de kinect

of je t nu van je slim of van je kinectic aftrekt, je hebt gewoon 50 euro extra voordeel. Ik geloof namelijk niet dat microsoft die kinect t 1e half jaar al naar 100 euro zal laten zakken..

14. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik durf niet te zeggen wat het officiele standpunt is. Wat het probleem van beamers is, denk ik, is dat het licht dat zij schijnen grotendeels wordt opgevangen door Kinect. Zo'n beamer schijnt in de richting van de Kinect, terwijl hij normaal met zijn rug naar de TV staat is dat bij een beamer dus niet het geval. Kinect werkt op infrarood zoals je weet en die raakt danig in de war van een felle lamp die direct in de lens schijnt.

Hoe duisterder in een kamer hoe beter Kinect werkt overigens. Heel erg veel fel daglicht vermindert de prestatie net als heel veel felle lampen.

Dat gezegd hebbende gaan we vanavond live in een TV-programma waar uiteraard mega veel mega felle lampen schijnen. Onze eerste tests waren positief, maar het wordt Live TV met meer dan 1 miljoen kijkers, dus we gaan het vandaag zeker nog een paar keer testen.

Ik denk dus dat het wel zal werken met een beamer nadat je hier en daar getweakt hebt met de positionering van een en ander. Alleen om ons in te dekken zullen we officieel afraden dat te doen.

Storingsbronnen heeft hij inderdaad last van, o.a. zijn eigen voeding. Als je een oude Xbox hebt en je dus de spanning niet uit je Xbox Slim kunt halen, krijg je er een voeding bij. Die moet je niet direct naast de Kinect zetten, want die stoort hem. Uiteraard is dat ook niet de gebruikelijke plek om je voeding neer te zetten, aangezien je Kinect direct nabij je TV hebt staan. Ik neem aan dat je daar dan neit ook de voeding neerzet, die zet je op de grond en dat is prima.

Andere storingsbronnen verwacht ik evenmin in de buurt van je Kinect set up, bijvoorbeeld je magnetron, open haard, koelkast, zwembad, raketuitlaat, vuurwerk, enzovoorts.

Mensen die NU in nederland hebben gespeeld in bijvoorbeeld een brand store, NS Station, of ander evenement, moeten zich realiseren dat een groot deel van hen gespeeld heeft met oude software, sommige zelfs met de E3 versie, anderen met de Gamescom versie. Nog niemand heeft gespeeld met de finale code. Journalisten in Nederland krijgen vandaag hun Kinect met officiele software. Dus kijk uit met user reviews en zelfs met NL journo reviews die je al gezien hebt. Die zijn gebaseerd op oude software.

Deze games zijn ook zeer beperkt in hun functionaliteit. Slechts een zeer klein stukje van het daadwerkelijke spel is speelbaar.

Overigens is afstand wel een must. Je moet minstens 2 meter ruimte hebben vanaf de Kinect, kom je dichterbij dan stoort het. Dus vanaf 2meter tot 4 meter en alles daar tussen is sweet spot. Ben je met zijn 2-en dan heb je de sweetspot nodig, ofwel 3m. Kortom de meeste slaapkamers of kleine studentenkamertjes zijn afraders. Echt woonkamer werk of grotere slaap- en/of studeerkamers.

15. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Bah, ik begin er inmiddels steeds meer zin in te krijgen, en wij moeten verdorie nog wachten tot volgende week. :mad:
    Ik denk dat ik zelf verder zo min mogelijk ga bekijken om die eerste ervaring ermee zo 'fris' mogelijk te houden. (wordt wel lastig met al die livestreams, reviews ed. :+)

En dan nóg eens een anderhalve week voor de Harry Potter game. =(

16. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Je snapt zeker wel dat ik even moest gniffelen toen ik dit zonet las?

:lol:

_0/

Een aanrader voor iedereen: Kinectimals, Sports en Dance zijn echte must buys die momenteel de beste Kinect experience bieden.

17. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Hoezo? Heb em al tijden gepre-ordered staan hoor. :p

18. MrX

MrX Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Waar ik zelf het meeste mee zit is dat de koffie tafel elke keer weg gehaald moet worden als ik ga spelen (en dat is een lel van een ding). Elke dag of zelfs meerdere keren per dag dat heen en weer gezeul om een beetje te gamen...

Nou ja, dat is dan vast onderdeel van de workout. Want gasten een workout is het wel hoor. Onze promoboy in Brussel, die al een maand onafgebroken elke dag demo's geeft is in ruim een maand 10 kilo afgevallen! No kidding. Ok hij kon ook wel wat kwijt, maar toch!

19. triples

triples Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Die zitten ook op die adventures dvd toch ? in demo versie..
    Of niet allemaal,?

Ik wacht nog met de aanschaf van een game dan.
    Zou graag zo'n party game hebben (zoals wii party) met al die mini games. \o/

20. Modder-Eter

Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    8.714
    In de VS zijn ze iig al goed bezig met reclame maken:

Deel Deze Pagina