Ik heb begrip voor je situatie en begrijp hoe je je voelt. Als ik echter hun voorwaarden lees zoals jij ze hebt gequote heb jij geen poot om op te staan:
Niet alle prijzen die genoemd worden bij de Pre-Order games zijn definitief, echter jij als klant wordt hierin ten alle tijden correct gecompenseerd.
Ze zeggen hier letterlijk, niet alle prijzen zijn definitief (prijs kan nog veranderen zoals nu is gebeurd) en dat je correct wordt gecompenseerd is ook voor meerdere uitleg vatbaar. Zij beschouwen het blijkbaar als correct dat je je geld terug kunt krijgen, of bij kunt betalen. Of dit correct is, is een waardeopvatting en dus moeilijk aan te vechten.
* Treed er tijdens de aanloop periode richting de release datum een prijsstijging op dan betaal je niets meer dan het gene je al betaald hebt, en heb je voordelig de game kunnen kopen.
Wat is de definitie van aanloop periode? Zij zullen verdedigen dat dat pas is begonnen nadat het Kinect is gaan heten met daarbij de bekende prijs, en er is dus geen sprake van een prijsstijging. Ze noemen verder in deze zin nog "de game". Je koopt hardware, en geen spel dus ze kunnen al beargumenteren dat dit deel van hun voorwaarden niet van toepassing is. Als ze dan nog ergens een voorwaarde hadden met iets van exclusief zet/druk fouten kan je helemaal wel inpakken. De rechter zal hun aan alle kanten gelijk geven aangezien ze je redelijke alternativen hebben geboden: namelijk geld retour of bijbetalen.
Voorts hebben ze nog een aantal voorwaarden die je nog niet hebt gequote:
"Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, onverbindend en zolang de voorraad strekt. Door Gameorder verstrekte prijslijsten enz. zijn aan wijziging onderhevig en gelden niet als offerte".
en dan nog deze:
"De prijzen zijn gebaseerd op de tijdens de aanbiedingen bestaande prijzen, koersen, lonen, belastingen, rechten, lasten etc. In geval van verhoging van één of meer der kostprijsfactoren is Gameorder gerechtigd om de prijs dienovereenkomstig te verhogen, ongeacht of de wijziging voor Gameorder al dan niet voorzienbaar was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst. Een dergelijke prijsverhoging geeft de Klant wel het recht de overeenkomst te ontbinden"
Ik zou zeggen, cancellen of bijbetalen, veel meer opties heb je niet lijkt mij...
Laatst bewerkt: 5 nov 2010