Op mijn kaartje staat, hou je vast: Senior Country Manager Entertainment & Devices Benelux Microsoft.
Country manager betekent dat ik verantwoordelijk ben voor de divisie E&D van een land, senior betekent dat ik meer dan 1 land doe, namelijk Benelux. E&D is de divisie die o.a. verantwoordelijk is voor Xbox 360, maar we doen ook Office en Windows en Office voor de Mac en muizen en toetsenborden en Windows Phone 7 retail marketing. Ofwel aardig wat werk, maar wel voor de meest sexy afdeling van Microsoft. (Altijd als er intern bezoekers worden rondgeleid wordt gezegd dat E&D de "meest sexy afdeling binnen het bedrijf is". Daarop heb ik een keer een presentatie gegeven dat E&D de afdeling is met de minste sex van het bedrijf, aangezien wij altijd moeten werken)
We zijn bezig met het lokaliseren van Kinect naar het Nederlands, maar momenteel weet ik niet wat de prio's zijn, want alle country managers schreeuwen om lokalisatie (er is ook geen frans, duits, spaans of italiaans momenteel, dus je snapt dat we niet direct aan de beurt zijn met dat soort grote talen). Als het er eenmaal is, dan denk ik dat je inderdaad gebonden zit aan Nederlands. Als ik het engels hoor op OhOh Cherso, dan denk ik dat dat een juiste keuze is
(Hoewel ik me sterk afvraag of die gasten hun Nederlands begrepen wordt door Kinect. Die ondertitelingen zijn niet voor niks)
Ik vertel hier al zo veel mogelijk en zo vlak voor launch: ga d'r maar eentje halen!
Klik om te vergroten...