[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 15]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Syn3rgy, 15 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Ah, wissik niet. Dat ga ik ook maar eens opsnorren dan. Graphic novels zijn ook leuk om te hebben.

2. LocKuM

LocKuM Active Member

Leuk Bevonden:
    52
    Schijnbaar moesten dus die graphic novels goed genoeg zijn geweest om er een film over te maken.

3. Dusky Demon NL

Dusky Demon NL Daan

Leuk Bevonden:
    213
    Heb net Despicable Me 3D gezien. _O_ Echt een aanrader. Die minions zijn ook echt zo awesome! Dat taaltje. :D Oeh, pappoy!

4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat maakt de film voor mij een beetje vreemd. Die graphic novel heeft namelijk een stijl die heel erg op games geinsprieerd is.

Dus het is een film van een comic die op een game lijkt...

Nadat ik de film gezien had zat ik me echt af te vragen waar ik nou naar had zitten kijken. Het is allemaal harstikke leuk gefilmd, l;ekker vlot en goed ge-edit en de special effects en cinematografie zijn dikke prima maar het verhaaltje is echt zo dun als een aflevering van Heartbreak High..

Het is dus een heel goed voorbeeld van style over substance (maar daarom niet minder vermakelijk)

5. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    scott pilgrim vs. the world

Vond het een gave film! Alles erop en eraan wat ik graag in een film zie! :+ Verhaal is heel simpel en niet echt uitgebreid, in begin heb je echt zoiets van, ok waar gaat dit nou over?! Iets later word het wel duidelijk. Gewoon kijken van begin tot eind raad ik mensen aan! Nee ik heb me echt vermaakt met de film. Ben benieuwd of er nog meer films in die trend komen!

9/10

6. Reckuuza

Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

Leuk Bevonden:
    17.955
    Wtf is dat nou voor een film?
    Scoort wel erg hoog hier. 8)

7. tricker

tricker Semper Fi

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon kijken! En als tip zet wel je gamers face op :+

8. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Kick-Ass kreeg ook hoog hier. Past een beetje in het zelfde straatje. Al denk ik dat ik Scott Pilgrim beter ga vinden, omdat ik Kick-Ass sowieso niet zo goed vond als de meesten hier.

9. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Ga hem zo ook even kijken. Weet totaal niet wat of waar het over gaat. Dus gaat leuk worden. Lol.

10. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Het is een romantische komedie, maar dan leuk.

11. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    WTF ben ik aan het kijken!? :D

12. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Net Toy Story 3 gezien. Niet echt een film om zo even te kijken (vind het toch meer een bios / familie / gezelschaps film), maar hij is wel aardig met wat grappige momenten tussendoor.

13. mikecitybike

mikecitybike Future Donut

Leuk Bevonden:
    0
    Wilde ff iets van een komedie zien en het werd deze Groundhog Day (1993 ) http://www.moviemeter.nl/film/260

wist dat ie in de top250 stond maar in het begin dacht ik echt van wtf hoe kan dat. Maar al snel werd het verhaal leuker en interessanter en heb me eigenlijk prima vermaakt. Vond het wel erg leuk en origineel gedaan dat hij steeds elke dag opnieuw beleefde. Al werd ik het af en toe wel een beetje zat 8) Maar de film heeft me overall positief verrast, best wel een aanrader in dit genre (Romantische Komedie) :)

14. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Scott Pilgrim vs The World

Eerste 20 min dacht ik wtf ben ik aan het kijken? En toen werd het hem toch vet. :cool:
    Zoveel kleine details in die film echt niet normaal. Nooit zo film gezien, damn wat was die tof. Ga verder niks zeggen, gewoon kijken zodat je niet weet wat je kan verwachten.

9.3/10

15. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Haha ik ga hem binnenhalen. Staat ook al (dik) in de IMDb 250 zag ik!

State of Play (2009)

Klassiek sterke thriller zoals ze (te) weinig worden gemaakt.
    State Of Play heeft een heerlijke spanningsboog doordat de kijker zich constant afvraagt wie er achter zit, en beter nog, door de regisseur wordt uitgenodigd om mee te denken in het proces.
    En dan vliegen de 2 uurtjes natuurlijk zo voorbij. Het is erg leuk om je in de karakters te plaatsen, te meer omdat er allerlei verschillende belangen spelen, waardoor je de motivatie van elke actie probeert te doorgronden.
    Zo wil Cal een goed verhaal schrijven, maar aan de ene kant ook Stephen te vriend houden. Hij probeert hem te beschermen, maar wil het ook weer niet ten koste van zn verhaal laten lopen.. En dan is er natuurlijk nog Anne, die hij ook weer te vriend(in) moet houden.
    Daarnaast heeft Washington Post nog het dilemma dat ze het eigenlijk snel wil publiceren ivm financiële problemen, maar Cal wil dat weer niet laten gebeuren omdat hij het verhaal compleet af wil hebben. Daarnaarst wil de politie natuurlijk ook alles weer weten.
    Dit zorgt altijd weer voor leuke situaties.

De acteerprestaties vond ik zelf erg goed.. Crowe kan dit soort werk wel degelijk aan, en mag dit wel vaker doen ipv zich in te kleine harnassen hangen. Affleck is en zal nooit mijn favo acteur worden, maar hij heeft me hier niet geïrriteerd en dat is een prestatie op zich.
    Het verhaal is natuurlijk erg goed uitgewerkt.. Een soort conspiracy die in hedendaagse situatie helemaal niet zo onrealistisch hoeft te zijn, met de nodige plottwisten en 'wtf?!' situaties.
    De spanning komt tot zijn hoogtepunt in de toffe parkeergarage scene, leuk uitgewerkt met die halve shots van Bingman. Daarnaast wil ik nog wel de aftiteling vermelden, leuk gedaan, en CCR was leuk om te horen!

Al met al een heerlijke thriller waar je mij altijd wel voor wakker kunt maken. Door de lange spanningsboog, het meedenken in 'wie is ut' en het sterke verhaal mag deze film zich wel rekenen tot de top in z'n genre.

16. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Threads (1984)

http://www.imdb.com/title/tt0090163/

Dit is een soort docu/film , speelt zich af in Engeland. Een nucleaire holocaust, door een warhead van de Russen. Je ziet het eerste uur de mensen hun leven leiden, waarvan een stel die gaan trouwen en samenwonen, en uiteindelijk zien we ook die vrouw het meest in de film/docu.

Op het moment dat de warhead ontploft zie je gewoon daadwerkelijk hoe het eraan toe gaat, niks geen special FX of wat dan ook, en toch ziet het er juist akelig realistisch uit. Je ziet uiteindelijk hoe Engeland eruit ziet, hoe mensen er aan toe zijn, hoe er ziektes ontstaan en epidemies, en je ziet genoeg mensen sterven. Nope, je zal er echt niet vrolijker van worden, maar als er ooit zoiets als dit zou gebeuren hiero....dan denk ik dat Threads akelig realistisch is. Vaak deed het me ook echt aan Fallout 3 denken, maar dat is logisch. Schokkend maar wel heel knap in elkaar gezet, helemaal voor die tijd.

Laatst bewerkt: 5 nov 2010
  17. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.612
    Wat is ook alweer een handige sites om al je films te beheren?

18. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    http://www.whatiwatch.net/ misschien?

[yt]MnF4SpS9gUw[/yt]

19. DimlightHero

DimlightHero Rule 7

Leuk Bevonden:
    9
  20. Taab

Taab man XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4.330
    Fuck, fuckity, fuck fuck fuck. Dat is nog eens een uitnodigende trailer.

NICE!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina