[Online Gamestore] Ervaringen, levertijden, bestellen vanuit het buitenland etc.

Discussie in 'Algemeen' gestart door Cookie, 8 mrt 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Sinds wanneer geldt dit?
    Mijn laatste game was Mafia II, volgens mij toen nog 2 weken gewacht. Sindsdien een beetje in vergetelheid geraakt sinds MediaOffer maar 4 euro duurder is maar wel dichterbij huis etc.

2. ON 360

ON 360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    kinect games /regio vrij

Hallo,

Weet iemand of de kinect games regio vrij zijn?

zie op play-asia namelijk versie van onder de 30 voor kinect spellen. Bij andere waren de asia versies altijd wel regio vrij.

BVD

3. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik heb geen idee, mijn laatste game voor Fable was ook Mafia, en dat duurde +- anderhalve week. Het kan ook gewoon geluk zijn geweest, ik zal het bij mijn volgende Gamehubs bestelling wel merken, ik moest nog wel gewoon tekenen voor ontvangst :mad:

4. Airman738

Airman738 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zit nog steeds op mn MOH te wachten van ZAVVI 11oktober mailtje met dispatched gehad................last time ZAVVI:mad:

5. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    8 dagen voor mijn Dragen Age Ultimate anders.

Always zavvi. ♥

6. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Mijn laatste zending via Zavvi duurde ook heel lang vreemd genoeg...
    Zit nu nog te wachten op FNV (26 oktober dispatch) en Nier (nog geen dispatch) ...

7. ON 360

ON 360 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Kinect games regio vrij??

Hallo,

Weet iemand of de kinect games regio vrij zijn?

zie op play-asia namelijk versie van onder de 30 voor kinect spellen. Bij andere waren de asia versies altijd wel regio vrij.

BVD

8. Azureux NL

Azureux NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  9. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb er al een keer 4200MS points vandaan gehaald.

10. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Niet alle games op play-asia waren of zijn regio-vrij. Het staat bij de game vermeld of hij regio-vrij is. Er staat een apart frame met de compatibility per game vermeldt.

11. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ok ik doe hier ook even mijn verhaaltje. :9
    Het volgende is gebeurd:
    In mei had gameorder.nl het toen nog hetende Project Natal in de pre-order staan voor E69,99
    Op dat moment had Microsoft de prijs nog niet bekend gemaakt, maar nu staat het volgende in de voorwaarde van de site:

Echter krijg ik een tijdje later het volgende mailtje:

Hierop mijn reactie:

Met opnieuw de volgende reactie:

Het gaat dus helemaal NIET om een ander product. Op hun website wordt bij de pagina van Kinect zelfs nogsteeds gelinkt naar de Project Natal pagina voor meer informatie. Ze gebruiken hetzelfde plaatje als bij de Natal pre-order en de EAN code is hetzelfde. Meer mensen die hier hebben gepre-ordered op deze manier?

12. Stephan123

Stephan123 Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Ze proberen zich eronder uit te praten

Geef ze anders eens een paar websites waarin staat dat natal Kinect is
    zoals
    http://www.insidegamer.nl/hardware/kinect/nieuws/30512/E3-Echte-naam-Project-Natal-is-Kinect.html

13. Tyrant

Tyrant Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    9.610
    Ik snap dat je nu je gelijk wilt halen, maar het gaat je niet lukken.
    Heb dat ook eens geprobeerd bij CDWOW, en toen ging het geeneens om 75 euro.
    Het gaat je toch niet lukken.

14. Tco

Tco The Chosen One

Leuk Bevonden:
    1
    Je kunt nog ff de consumentenbond raadplegen maar verder geen idee.

Ik heb hem ook voor een goedkopere prijs staan (nog niks gehoord) maar bij mij staat er ieg niets bij over dat het niet duurder zou kunnen worden. Sterker nog er staat bij "gerechtigd bestellingen te weigeren dan wel bepaalde voorwaarden aan de levering te verbinden, tenzij uitdrukkelijk anders bepaald"

Afwachten.

15. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Ze geven zelf ook aan dat de voorwaarden kloppen (voor pre-order prijs ontvang je het product ongeacht een eventuele afwijkende prijs bij de launch), het enige probleem is volgens hen dat het om een ander product gaat wat dus niet het geval is.

Laatst bewerkt: 5 nov 2010
  16. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    Ik heb begrip voor je situatie en begrijp hoe je je voelt. Als ik echter hun voorwaarden lees zoals jij ze hebt gequote heb jij geen poot om op te staan:

Niet alle prijzen die genoemd worden bij de Pre-Order games zijn definitief, echter jij als klant wordt hierin ten alle tijden correct gecompenseerd.

Ze zeggen hier letterlijk, niet alle prijzen zijn definitief (prijs kan nog veranderen zoals nu is gebeurd) en dat je correct wordt gecompenseerd is ook voor meerdere uitleg vatbaar. Zij beschouwen het blijkbaar als correct dat je je geld terug kunt krijgen, of bij kunt betalen. Of dit correct is, is een waardeopvatting en dus moeilijk aan te vechten.

* Treed er tijdens de aanloop periode richting de release datum een prijsstijging op dan betaal je niets meer dan het gene je al betaald hebt, en heb je voordelig de game kunnen kopen.

Wat is de definitie van aanloop periode? Zij zullen verdedigen dat dat pas is begonnen nadat het Kinect is gaan heten met daarbij de bekende prijs, en er is dus geen sprake van een prijsstijging. Ze noemen verder in deze zin nog "de game". Je koopt hardware, en geen spel dus ze kunnen al beargumenteren dat dit deel van hun voorwaarden niet van toepassing is. Als ze dan nog ergens een voorwaarde hadden met iets van exclusief zet/druk fouten kan je helemaal wel inpakken. De rechter zal hun aan alle kanten gelijk geven aangezien ze je redelijke alternativen hebben geboden: namelijk geld retour of bijbetalen.

Voorts hebben ze nog een aantal voorwaarden die je nog niet hebt gequote:
    "Alle aanbiedingen zijn vrijblijvend, onverbindend en zolang de voorraad strekt. Door Gameorder verstrekte prijslijsten enz. zijn aan wijziging onderhevig en gelden niet als offerte".

en dan nog deze:
    "De prijzen zijn gebaseerd op de tijdens de aanbiedingen bestaande prijzen, koersen, lonen, belastingen, rechten, lasten etc. In geval van verhoging van één of meer der kostprijsfactoren is Gameorder gerechtigd om de prijs dienovereenkomstig te verhogen, ongeacht of de wijziging voor Gameorder al dan niet voorzienbaar was ten tijde van het sluiten van de overeenkomst. Een dergelijke prijsverhoging geeft de Klant wel het recht de overeenkomst te ontbinden"

Ik zou zeggen, cancellen of bijbetalen, veel meer opties heb je niet lijkt mij...

Laatst bewerkt: 5 nov 2010
  17. Vegetom

Vegetom whojow!

Leuk Bevonden:
    3
    Die vond ik ook, echter bevestigen ze zelf ook de andere voorwaarden van de pre-order. :)

Heb nu dit gemaild:

18. RogierM

RogierM Active Member

Leuk Bevonden:
    31
    haha, brutalen hebben de halve wereld en nooit geschoten is altijd mis. }:]

Laat maar even weten wat de reactie was, ben nu wel nieuwsschierig .

19. Airman738

Airman738 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe lang was "heel lang" in jouw geval als ik vragen mag?

20. FinalBob

FinalBob Active Member

Leuk Bevonden:
    914
    Dit zijn leuke dingen, hier geniet ik van :) Zo heb ik ook ooit bij de NS aanspraak gemaakt op € 4,- door middel van een brief van twee kantjes met drie bijlagen. Gewoon omdat het kan :D

Ik zou zeggen, vooral vol blijven houden, ga anders eens langs een gratis spreekuur bij een advocaat in de buurt en vraag zijn visie. Stel dat hij het met je eens is, dan is dat natuurlijk een immens mooi en effectief drukmiddel.

Zet door en hou ons op de hoogte! \o/

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina