Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Zou toch echt voor een full-HD scherm gaan, ook met het oog op de toekomst.
    Het verschil in FPS tussen 1920x1080 en 1680x1050 is klein in WoW, vooral na de patch (2fps bij mij overall).

2. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    Ik zit nu op een resolutie van 1024x768 zo even uit m'n hoofd. Met alles op ultra behalve view distance en dat soort dingen.. Alleen FPS haperingen in steden zoals Dalaran (Als dat je iets zegt, maar dat is een vrij intensief gebeuren).

3. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  4. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    Denk dat ik er inmiddels wel uit ben.

Heb gekozen voor de iiiyama-prolite-e2008hds, heb meerdere reviews opgezocht en overal waren ze zeer te spreken over het scherm en de prijs valt makkelijk binnen m'n budget.

Thanks guys! :9

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  6. ThunderCrasH

ThunderCrasH Ja toch?

Leuk Bevonden:
    15
    Dat klopt.

Maar ik gebruik m'n pc eigenlijk alleen nog maar voor school, surfen en WoW. Alle drie die dingen zijn nou niet echt erg afhankelijk van HD..

Ik zit natuurlijk ook met budget enzo, en dat verschil tussen die syncmasters en die iiyama is weer goed voor m'n black ops fonds.

Toch bedankt! :)

7. Pegas

Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    22
    Alleen is de 50 reeks beter :eek:. Heb een tijd geleden ook moeten opzoek gaan naar een nieuw scherm en ik kwam op de 2270 uit. Na wat reseach kwam ik al snel tot de conclusie dat de 2250 (maar geldt voor alle 50 reeksen dacht ik) de betere koop was. Vraag me niet waarom, want dat ben ik ondertussen vergeten :+.

8. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Zelf ook ongeveer 6 maanden geleden een monitor gekocht en dat staat me idd ook nog wel bij ja, maargoed ik heb ff snel 2 monitor uit die lijst van lenny geplukt wat mij een betere koop lijkt.

9. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hey, Heb een klein vraagje.
    Ik vroeg me af of deze Computer games als Wow op Ultra soepel kan afspelen?!

Alvast erg bedankt!:b:

10. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    WoW normaal wel, een andere MMORPG zal afhangen van welke game juist.

11. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    De 6800 serie is uit! Wat zijn die kaarten geil in de benchmarks so far zeg, gaaf! :cool:

Ook aan het samenstellen geweest, indien geen commentaar van hier ga ik hem straks bestellen :)

12. Pegas

Leuk Bevonden:
    22
    Enigste wat ik er op kan zeggen is dat het er goed uit ziet.

Als je nog kan/wil wachten raad ik je aan dat nog even te doen tot Q1 2011. Dan zou Intel zijn Sandy Bridge CPU's moeten releasen (waarschijnlijk begin januari) en die geven weeral een leuk performance boostje t.o.v. deze generatie. Deze keer komen ze zelfs eerst met hun mainstream/performance gamma en zal de duurste normaal niet veel duurder dan €300-350 worden. Het huidige gamma zal dan waarschijnlijk ook een leuke pricedrop krijgen (al dan niet officieel).

13. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Mooi systeempje, die Sapphire 6870 ga je geen spijt van krijgen, heb hem er nu 3 weken(?) inzitten en hij loopt als een gek. En dat in combinatie met mijn verouderde q6600(3ghz) die toch wel een klein beetje de bottleneck is op het moment :+

Moet zeggen, toch ziek wat je voor zo 'weinig' geld bij elkaar kan krijgen, dat is zeker niet mis :eek:

14. Pim

Leuk Bevonden:
    76
    Mhmm, heb ongeveer dezelfde pc samengesteld als een maat van me 2 maanden terug heeft gedaan; gast draait alles altijd maxed met een GTX460.
    Daarbij heeft ie hem OC´d naar 3.5ghz wat zonder enige moeite ging, kan dus waarschijnlijk weer een tijd vooruit met dat kreng :)

Haha, aye. Heb nu 8800GTS OC2 in mijn huidige pc hangen, die bijna €400,- was 3 jaar geleden. Toen was het lang niet de beste kaart, waar je nu dus al awesome kaarten voor de helft van het geld haalt. Lang leve AMD vs Nvidia :)

Mijn huidige systeem kostte 4 jaar geleden €1000 meen ik. Zou er ook nog een tijd mee kunnen doen aangezien ik nog bijna nooit het idee heb dat hij traag is. Alleen kom ik met gamen enorm tekort om nieuwe spellen te spelen, de rest werkt perfect. Ding komt bij m'n ouders te staan zodat ik daar ook wat te gamen heb en mijn pa CS5 kan gaan gebruiken ^_^

Edit: Dinsdag of woensdag heb ik em als het goed is :cool:

15. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Thanks!:)

Een maat heeft me aangeraden zelf componenten te kiezen, aangezien je dan beter spul hebt voor minder. Hier is een lijstje:
    Ik vroeg me af of alles klopt en met elkaar kan werken.
    Prijs 650,-

16. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Waarom neem je er nog een extra kaart bij met meer USB poorten? Er zitten er al 12 op het moederbord, en het lijkt me dat je daar wel genoeg aan hebt. En de extra geluidskaart snap ik ook niet helemaal? Er zit al 7.1 geluid onboard op het moederbord.
    Die 38 euro kan je dan bijvoorbeeld gebruiken voor ander geheugen, bijvoorbeeld uit de kingston HyperX serie.

17. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Ik zat daar ook al naar te kijken, voor 70 euro meer heb je een betere videokaart. Misschien is dat iets om te veranderen, als je die 40 euro zou besparen hoef je er maar 30 euro bij op te leggen :)

18. Pim

Leuk Bevonden:
    76
  19. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Bedankt voor jullie opmerkingen:thumbs:

- Intel Processor Core i5-760, s1156 170 euro
    2.80GHz,1333MHz,8MB,BOX

- XFX Videokaart GeForce GTS250,1GB 129 euro
    DDR3,DVI,VGA,HDM

- Cooler Master Behuizing Centurion 5 II 56 euro

- Cooler Master Voeding GX 550W 68 euro

- Asus Moederbord P7H55-M LX ,s1156 69 euro
    mATX,H55,DDR3,PCIe,VGA,DVI

- Kingston HyperX 4 GB DDR3-1600 Kit 82 euro
    (Light-Retail, KHX1600C8D3T1K2/4GX, T1, XMP)

- Samsung CD, DVD-speler & Bluray DVD-ROM 16x SATA 19 euro

- Cooler Master Koeling Hyper 212 Plus 29 euro
    s775/939/1156/1366/AM2/AM3

- Samsung Harde Schijf 500GB Spinpoint 40 euro
    Totaal: 662 euro

Ik neem aan dat de aansluiting voor het internet ook op het moederbord zit?!
    Dit alles nu compleet?

20. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Die koeler van coolermaster kan je achterwege laten, want er wordt standaard een koeler bij je processor geleverd.
    Verder ziet het er prima uit volgens mij, maar ik ben geen expert;)

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina