De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. dead eyes

    dead eyes Member

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    ik speel op dit moment op 1080i ik zal wel even andere proberen. 1080p is bij mij grijs en kan ik niet aanklikken.
     
  2. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66



    Haha! maar dat zal niet lang duren. Mn average van de laatste 15.000 kills ligt op 3,5 ;)
    Let ook op mn 2115 Leatherneck stamps (minstens 20 kills in 1 potje!).

    Blij dat je audio nu goed is.



    Ik had vroeger n monitor met 1280x720 reso maar die kon geen 720p als inkomend signaal aa. Als ik Need for Speed Most Wanted op 720p zette, werden mn auto's heel kort en dik.
    Mn monitor kon die reso niet goed ontvangen, maar als ik m op 480p of 1080i zette was t wèl goed.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2010
  3. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Thanks :) Was ook wel opgelucht dat alles er ook bij de nieuwe TV gewoon goed uitzag en het probleem dit keer achterwege bleef. Ik kon er op internet ook niet vele over vinden, dus blijkbaar had ik een zeldzaam model.

    De TV heeft wel een lichte buzz, maar niet echt te storend. Schijnt toch bij plasma's te horen, alhoewel je ook wel hoort dat mensen er totaal geen last van hebben...

    Maar goed, ben 2 maanden geleden in het ziekenhuis geweest voor een hoortest, en kreeg toen te horen dat ik een 'perfect' gehoor heb aan beide kanten (moet ook wel met die flaporen), dus wellicht ligt het daaraan. ;)

    Ik zal straks eens bekijken of ik die stamp ook heb, want ik heb als het goed is ook wel eens meer dan 20 kills in 1 potje gehaald...

    Ik heb volgens mij voornamelijk de stamps van de andere classes niet, want die gebruik ik eigenlijk zelden/nooit, tenzij er iemand zit op het schip ofzo die loopt te base-rapen.
     
  4. Olifunf

    Olifunf Runnin on Acid

    Berichten:
    328
    Leuk Bevonden:
    16
    Hey ik heb laatst de Samsung le40550 aangeschaft en ik ben zeker tevreden. Er is alleen 1 vraag die heb. Bij games zoals Battlefield Bad company 2 lijken schaduwen niet helemaal goed hun ding te doen waardoor alles nogal een lelijk kan worden. Is dit gewoon de game of zijn er misschien betere beeld instellingen voor deze tv om dit te verminderen? Thanks alvast!
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    de tv staat standaard op Dynamisch. Haal m daar vanaf en zet m op Film of Normaal. Zorg dat de scherpte heel laag staat, ongeveer op 10%.

    Kijk nu of t beter is.
     
  6. scarluuk

    scarluuk Hail me!

    Berichten:
    1.381
    Leuk Bevonden:
    7
    Voor de mensen met een goed geheugen weten misschien nog dat ik ooit heb gezegd dat het tv signaal bij ons enorm zwak was.
    Ik had op mijn kamer vaak een signaal van 30/40% voor digitaal tv.
    We wouden over stappen naar ziggo totaal en daar zijn we nu ook mee bezig maar zijn inmiddels ook achter waar het zwakke signaal vandaan kwam.

    De 1e keer kwam er een monteur langs om het systeem aan te sluiten, maar die kon de groene kabel niet vinden die je huis binnen komt.
    Ikzelf wist nog niet eens dat er een groene kabel was (tot de foto's van melbuuln ooit) maar het bleek uiteindelijk dat er bij ons in de tuin een splitter lag naar nergens!
    Dit zou ziggo komen op graven, kosteloos!

    Na een telefoontje met ziggo zeiden ze tegen ons dat we een aannemer moesten huren, dat terwijl hun het zouden betalen en regelen!
    Dus gelijk ook op in gegaan en ziggo zou nog wat laten weten.
    Natuurlijk deden ze dat niet en hebben we 2 weken later weer gebeld.
    Weer hetzelfde verhaal dat WIJ een aannemer moeten huren op onze kosten.
    Weer het gehele verhaal uit gelegd en zeiden ze dat ze iemand langs zouden sturen.
    Komt er WEER een monteur aan de deur, hallo ik kom jullie systeem aan sluiten :emo: dus wij uitleggen dat die kabel ons huis niet binnen komt en dat die nog moet worden op gegraven.
    Die monteur gelijk weer vertrokken en EINDELIJK na 6 weken of misschien nog wel langer hebben ze vandaag de groene kabel op gegraven.

    Dank je ziggo voor tig telefoontjes met valse beloftes :emo: anyway, de kabel komt nu het huis binnen, nu moet de monteur nog langs komen met onze decoder en andere meuk :+
     
  7. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Door een fout van Ziggo hebben wij 3 jaar geleden 21 dagen en vorig jaar 8 dagen zonder tv zendersignaal gezeten.

    Vorig jaar 6 (!) keer een afspraak gemaakt dat een monteur langs zou komen en 6 keer er kwam niemand en er belde ook niemand af.
    Meer dan 100 minuten a 30 eurocent per minuut moeten bellen. Vriendelijk gepraat, minder vriendelijk gepraat, geeist dat ze zouden komen, die gozer helemaal verrot gescholden en daarna heb ik gedreigd die hele Ziggo kast die aan de weg staat, met mn auto uit de grond te trekken.....maakt niets uit bij die gasten.

    Als het werkt heb ik het mooiste beeld dat er is, maar oh wee als er wat mis is. Gelukkig kan ik de volgende keer dat het gebeurd meteen overstappen naar glasvezel van de concurrent.
     
  8. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Wij hebben 3 weken zonder Ziggo gezeten vanwege een betalingsachterstand (analoge aansluiting) van 1 maand (€16,25).
    Het gekke is dat de overige kosten (internet,telefonie,digitale tv) wel elke maand van mijn rekening werd geboekt.

    Je staat als consument volkomen machteloos !
    Om toch tv te kunnen kijken heb ik een tijdelijke abonnement moeten nemen op Digitenne en interneten via 3G.
     
  9. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Zojuist voor de eerste keer DVD gekeken op mijn nieuwe TV.

    Het zag er echt schitterend uit (dvd via de PS3 gekeken), alleen de eerste 10-15 minuten was het een beetje 'vreemd'

    In de donkere gedeeltes was aardig wat storing en 2-3x viel daardoor het beeld helemaal even 1 seconde 'weg', waarna het weer verder ging, maar de TV wel weer opnieuw aangaf wat het signaal was...!?

    Is dat gewoon omdat de disc wellicht een beetje vies was ofzo? Heeft iemand hetzelfde wel eens meegemaakt?

    De rest van de film trouwens helemaal nergens meer last van gehad, en was het beeld en geluid flawless. Daarnaast was de film (Hansel and Gretel, een koreaanse sprookjesfilm) ook echt schitterend om te zien qua cinematography (beetje een mix tussen Amelie en Tim Burton films, qua vormstijl)
     
  10. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Was het wel een originele dvd, anders zou er een probleem met branden geweest kunnen zijn.

    Heb je al een blu-ray gekeken eigenlijk? Dat is nog wel ff een stukje mooier hoor! :)
     
  11. pain of salvation

    pain of salvation Tetragrammaton

    Berichten:
    1.023
    Leuk Bevonden:
    0
    Vroeg mij af bij de diegene die plasma gebruiken: hoe staat jullie contrast eigenlijk na 200 uur laag gehouden te hebben? Heb mijne namelijk sindsdien namelijk niet meer veranderd, instellingen staan nog steeds op warm met alle video verhogende instellingen uit en contrast en brightness beide iets met 3 en 2 klik's onder de 50 procent.
     
  12. Yi-Long

    Yi-Long ...the little dragon

    Berichten:
    6.851
    Leuk Bevonden:
    2.050
    Originele DVD ja, en kwam uit seal en afgelopen vrijdag gekocht :) Ik vond het erg vreemd, maar zoals ik al zei, na 10-15 minuten geen last meer gehad en was het beeld fantastisch. :)

    Ik zit nog in de inspeel-periode, maar contrast hoeft toch maar iets onder de 50 te staan!?
     
  13. Sato

    Sato Sato NL

    Berichten:
    1.229
    Leuk Bevonden:
    0
    Jaar lang zo gelaten, zag er prima uit.
    Laatst contrast en helederheid iets hoger gezet, Maar inmiddels weer teruggezet op hoe het was.

    -----

    Een kennis vroeg mij gisteren welke 32" Full HD het meest geschikt is om op te gamen. (Minste input lag, Lage response time enz. TV zal enkel worden gebruikt om op te gamen.)
    Nu ben ik niet helemaal up to date meer met wat er allemaal verkrijgbaar is,
    Maar ik meen mij te herrineren dat de Samsung LE32C550 een van de betere/beste keuze is voor een game tv.
    Is dat nog steeds zo? Of zijn er inmiddels beter TV's te krijgen.
    En worden er verschillende soorten schermen door elkaar heen gebruikt in de C550?

    Alvast bedankt voor jullie hulp.
     
  14. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Sato, ik zit ook te zoeken naar een 32inch full hd. Heb al veel gelezen op het net en schijnt dat de samsung c530 de keuze is. Laat je maat een tv in de winkel kopen voor een tientje of 2 meer ipv via het internet. Dit omdat samsung pas vanaf de 37 inch aan huis komt voor een kapotte tv. 32inch moet dus gewoon naar Naarden opgestuurd worden. Als je het in een winkel koopt dan moet de winkel het voor je regelen, scheelt een hoop gedoe.
     
  15. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb jullie advies eventjes nodig....
    Ik ben van plan deze week een nieuwe Full Hd tv te halen namelijk deze:
    http://www.mediamarkt.nl/mcs/catentry/LE-37C550,10101,46009,132175.html?display=online&pos=17

    Zou deze tv goed zijn om te kunnen genieten van me X360 op full hd kwaliteit in me kamer ? want het is full hd tv en dat wil ik zowieso hebben.
    Maakt die 50 hertz veel uit met 100 hertz bij het gamen want dat is het enige waar ik aan twijfel...

    Alvast bedankt.
     
    Laatst bewerkt: 8 nov 2010
  16. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Maak je over de 50hz maar geen zorgen.

    Ik heb nooit geen problemen gehad met mijn lcd's met 50hz !!
     
  17. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus voor derest is het een goede tv :D !?
     
  18. 5tefan

    5tefan Active Member

    Berichten:
    79
    Leuk Bevonden:
    0
    Lees even in over de c530, deze schijnt meer voor gamen geschikt te zijn. Minder inputlag. Ik heb vandaag bij de mm de 32c530 gekocht. Was niet op voorraad dus moet nog even wachten maar ze hebben op het moment leuke aanbiedingen. Was 350 euro kwijt.
     
  19. Onslaught

    Onslaught HardCore Gamer

    Berichten:
    742
    Leuk Bevonden:
    0
    Alle TV's zijn 50/60Hz. 100/200/400Hz maken gewoon gebruik van frame interpolatie waarbij een 50 of 60Hz bron wordt gepakt en extra beelden door de beeldprocessor worden gegokt. Dit betekent dat moeilijke bronnen vaak vol zitten met beeldfouten bij gebruik van 100/200/400Hz. Vanwege het feit dat de beeldprocessor deze beelden moet uitrekenen kost dat extra processorkracht en tijd waardoor de TV meer last gaat krijgen van het fenomeen inputlag. Dit wil zeggen dat er een extra vetraging komt tussen wat jij op het beeld ziet en wat er daadwerkelijk gebeurd. Deze vertragingen zijn in milliseconden en zijn daarom alleen erg storend in games waarbij je reactie vermogen belangrijk is. Denk daarbij vooral aan vechtspellen (o.a. Street Figher), first- en third person shooters (o.a. CoD games etc) en sommige andere games (o.a. Guitar Hero).

    Nog een andere opmerking. Games op de Xbox 360 worden niet in een full HD resolutie gerendered maar slecht upscaled. Dit betekent dat Xbox 360 niet mooier/scherper zijn op een full HDTV dan op een HD ready TV.

    Deze 37C550 is een goede TV, zeker gezien de prijs en je zal er ongetwijfeld gelukkig mee zijn. Wanneer je de TV heb probeer dan de volgende instellingen:

    Film modus
    Backlight: 4
    Contrast: 90
    Helderheid: 44
    Kleur: 50
    Scherpte: 0
    Tint: 50/50
    Zwartaanpassing: Uit
    Dynamisch contrast: Uit
    Gamma: +1
    Randverbetering: Uit
    xvYCC: Uit
    Kleur tint: Warm 1
    Formaat: Alleen scannen
    Dig.ruisfilter: Uit
    DNIe: Uit
    HDMI-zwartniveau: Normaal

    Alle geavanceerdere beeldinstellingen niet aanpassen. Dit zijn goede waarden om mee te beginnen voor een zo natuurlijk mogelijk beeld.
     
  20. latino

    latino World Fineszt Gamer!

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    0
    Heeeel erg bedankt Onslaught!
    Echt goede informatie!
    Ik ga hem direct halen thanks.! :D
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina