[PC] Football Manager 2011

Discussie in 'Games' gestart door Fiasco, 21 okt 2010.

1. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Ik speel de serie sinds 2006, dus ik kan mijn weg redelijk vinden in de nieuwe delen. Het is aan het begin misschien een beetje 'a lot to manage', de wedstrijden, de traningen, de transfers, de spelers, de media etc. Maar als je er eenmaal goed in zit (wat inderdaad wel een uurtje of 10 kan duren), schreeuw je alleen maar om meer!

Persoonlijk vond ik de tutorial van 2010 heel erg duidelijk! Wel gelijk uitgezet natuurlijk, omdat ik er zelf achter wil komen, maar toch erg duidelijk! :p

2. Ashavan

Ashavan Guest

FM zit vol met opties, maar betekend niet dat je ze ook allemaal nodig hebt. Het is makkelijk genoeg om met de basis al alles te kunnen winnen. Micro-managen voegt wat dat betreft weinig echt resultaat toe. Het kost meer tijd dan wat je er voor terug krijgt.

3. Daz

Daz Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    2.259
    Man man, wat zit ik weer te genieten van FM 2011. Zó verslavend! _O_

4. Peter_Aragorn

Peter_Aragorn Peter AragornNL

Leuk Bevonden:
    1
    +1 Bezig met het verdedigen van het kampioenschap met FC Twente

5. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Cashflow laat het momenteel niet toe :mad: Komt er nog wel. Desnoods voor kerst :+

6. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.776
    Als je tip hebt hoor ik het wel. ;)

7. PBateman

PBateman From the Shadows

Leuk Bevonden:
    233
    Oneens, als je een grote club neemt misschien, maar met laag geklasseerde teams kan het micro-management gedeelte juist het verschil maken.

8. Ashavan

Ashavan Guest

Wat voor tips? Ben eind van me eerste seizoen.

wedstrijd 29 in de competitie ben ik kampioen geworden
    sta in de beker finale
    JHC schaal gewonnen
    CL kwart finale tegen Man U

Bruikbare spelers om te kopen:
    Jonathan Cristaldo
    Tiago en Paulo Henrique
    Mchelidze
    Dodo
    Yaya Sonogo
    Tony Huston
    Giuliano
    Mako Maletic
    Kadlec
    Lukkaku
    Neymar

Transfer Vrije meuk:
    Peter Styvar
    Dida
    Pires
    Enzo Maresca
    Gueye
    Peke
    Kerrea Gilbert
    Fabian Brandy
    Shittu

9. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.776
    Nice.

Zat vooral te denken aan opstellingen en dergelijke. Als ik in 2010 Heerenveen nam, eindigde ik in mijn 1e seizoen op de 9e plaats. Weet dat dat toen wel realistisch was, maar als manager kan het natuurlijk beter.

Ik zit iedere keer te kloten met opstellingen tot ik een ons weeg en daardoor kies ik vlug maar wat.

Ook dingen als DWF en AMF laten mij nog geregeld duizelen.

Ik wil gewoon de club over eind houden en op de juiste plaats zetten zonder dat ik me verplicht voel van schaamte lange tijd op vakantie te gaan. Wat dus met Heerenveen het geval was. ;)

10. Ashavan

Ashavan Guest

LCD - Vertonghen/Ooijer - Sweeper/Defend
    RCD - Alderweirld/Ooijer - Libero/Support
    RWB - v.d. Wiel - Wingback/Support
    LWB - Anita/Atouba - wingback/Defend
    LCM - Zeeuw/Enoh - defensive midfielder/defence
    RCM - Lindgren/Enoh - defensive midfielder/defence
    ACM - De Jong/Lodeiro - default
    LFW - Emanuelson/Sulejmani - Winger/Support
    ST - El Ham/Suarez - Poacher/Attack
    RFW - Suarez/Eriksen - Winger/Attack

Corners
    Vertonghen/Alderweirld - Forward
    Suarez - Attack first post
    Lindren/Anita/Wiel - back
    Lodeiro - Attack Goalie
    Rest Forward
    Vanaf Links bal op penalty
    Vanaf Rechts eerste paal

---
    Eriksen moet je naar zijn profiel gaan, tabblad Training, her-trainen naar de positie als rechts aanvallende middenvelder of winger.

Gewoon lezen naar de omschrijving van elke keuze mogelijkheid. Dan 1 opzetten zoals jij het wil. Vervolgens moet je er wel meerdere wedstrijden mee spelen. Het team heeft tijd nodig om aan een samenstelling te wennen eer het echt gaat werken. Als je naar je squad gaat heb je nog "Match Preperation" als 1 van de keuze mogelijkheden. Daar kun je zien hoever je team aan de huidige opstelling gewend is. En kun je zeggen aan welk gebied er meeste aandacht besteed moet worden in de voorbereiding. Wedstrijd tegen easy tegenstanders doe ik altijd focussen op de "attacking movement" en in de champions leageau altijd "Defence positioning". En dan af en toe "team blend"

Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2010
  11. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.776
    Bedankt voor de tips.

Ik moet het gewoon erg rustig aanpakken.

Denk dat ik eerst nog maar even 2010 installeer voor ik aan 2011 ga beginnen. 2010 ook te weinig gespeeld, maar zo oude als 2006 echt heel veel. Op de console.

Maar zowel de opstelling als de instellingen van concentratie en motivatie hebben dus invloed op de uitslag? Moet me dus op die drie dingen concentreren wil ik dus veel wedstrijden winnen als ik het zo zie?

12. Ashavan

Ashavan Guest

Net tegen Man U gespeeld.
    In de CL groepsfase moest ik ook tegen hen. thuis 2-0 en uit met 2-3 verloren. Dus had er een hard hoofd in. Geen idee wat te doen. Besloot toen me twee vleugel spelers een linie terug te laten zakken. Zo zou me middenveld compacter zijn en had Man U minder ruimte om te kunnen doen wat ze willen. Binnen 10mins schiet Lodeiro rand 16 een geweldig schiet in de kruis. Eerste helft stond ik met 1-0 voor. Begin tweede helft rode kaart Vertonghen. Wat dingen in de opstelling aangepast en de voorsprong weten te beschermen. Heb dus de eerste wedstrijd thuis gewonnen. Hopelijk zal de return uit in Manchester ook positief zijn. :D

Moet in die return zowel Vertonghen als Suarez missen :mad:

---
    Ik ben van 2008 naar 2011 gegaan. veel grote veranderingen. gaat goed. zie het nut niet om eerst nog 2010 te gaan doen als je 2011 hebt.

Laatst bewerkt door een moderator: 8 nov 2010
  13. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.776
    Ik heb 2011 nog niet. ;)

14. Ypuh

Ypuh Active Member

Leuk Bevonden:
    203
    Heeft iemand nog een goed trainingsschema? Die van 2007 zijn nu toch wel een beetje outdated voor mij.

15. Rydan

Rydan Active Member

Leuk Bevonden:
    18
    Ajax heeft een schuld van 17,5miljoen als je begint. Is er een manier om die versnelt af te lossen? heb 8 miljoen transferbudget en geen aankopen op het oog. Sowieso 9,5 mil verdiend aan transfers en gestart met 5mil en heb niet als totaal 14,5 gehad. Dus ik neem aan dat een deel dan in de lening wordt gestopt of is dat niet waar?

16. Ashavan

Ashavan Guest

heb je mazzel. bij mij heeft ajax 70miljoen schuld en moet ik 1,x miljoen elke maand betalen de komende paar jaar.

17. Fiasco

Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5.869
    Zo, geinstalleerd. Nu alleen even updaten naar patch 11.1 en dan kijken waarmee ik begin. Geen zin in de Eredivisie, denk Spurs al heb ik zin om een nog kleinere club te nemen. Maar zal waarschijnlijk Spurs worden. :+

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.776
    Is het met deze game trouwens ook zo dat je bij bepaalde clubs weer een hoop jeugd en zo verplicht in je team moet hebben? Ik vond dat altijd zo ingewikkeld wissel gedoe, dat met die jeugd en die regels.

Is dit uit te zetten?

Zo niet, dan zou een lijstje met clubs die dat niet hebben wel welkom zijn. Bekende clubs dan.

19. Ashavan

Ashavan Guest

Zover ik weet heb je dat alleen bij het registreren voor een europees toernooi. Dan moet je een bepaald aantal hebben die al paar jaar bij de club spelen of uit de eigen opleiding/land komen. is niks moeilijks aan.

20. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.776
    Nee weet ik, maar heb je die niet standaard dan? Ik bedoel, je moet ze naar het eerste sturen, maar vond dat nogal ingewikkeld. Had altijd het idee dat ik iets over het hoofd zag of vreselijk fout deed. Kan het zijn dat er ook bugs waren in 2010?

Zou wel fijn zijn als je kon uitleggen hoe ik dat moet doen, dan ga ik denk ik aan de Spurs beginnen. Als de 2011 versie wat in prijs zakt haal ik die wel.

Deel Deze Pagina