Laat ik dan maar even mijn mening spuien, voor zover die wat waard is hier.
Ik vind de game niet goed aanvoelen. Ik had zo gehoopt op een waardig nieuw cod spel, vervanging voor mw2 die ik toch een jaar ongeveer heb gespeeld. Ik vind hem minder stabiel aanvoelen, niet af en cartoony. Ook dat snipen gewoon praktisch onmogelijk is gemaakt vind ik ronduit belachelijk. Het gebruiken van een sniper zet je al in het nadeel, nu ben je in close combat helemaal kansloos. Zo ban je toch een klasse wapens die je wel tot beschikking stelt uit? Natuurlijk is het niet realistisch om te quickscopen, maar alsjeblieft, het was best wel goed zo, dat maakte cod fun. Nu is het gewoon om te huilen, qua snipen dan. Verder vind ik mappen echt weer WaW-stijl, veel rotzooi in de weg en te veel hoekje hoekje. Hanoi bijvoorbeeld, vind ik echt een compleet inspiratieloze map. Launch vind ik daarentegen best wel tof. Nuketown is gewoon complete chaos, kan leuk zijn maar niet voor serieuze spelers. Ook is het raar dat je nu niet meer goed surround-sound hebt. Ik maak gebruik van een Astro, wat altijd bij mw2 fantastisch was. Je hoorde geluiden en geweerschoten om je heen, kon enemies tracken mbv voetstappen etc. Nu lijken de geluiden gewoon random te zijn? Je hoort voetstappen af en toe achter je, terwijl hij gewoon voor je loopt. Je eigen voetstappen hoor je niet. Geweerschoten in de verte die niet lijken te kloppen. Het voelt gewoon ronduit cheap aan ofzo.
Deze game voelt gewoon aan alsof het niet voor de hardcore cod-fan is gemaakt. Het voelt meer aan als een aardige standalone game, heb het gevoel dat in Rainbow Six aan het spelen ben ofzo. En nee, ik ben geen Reach fanboy, want die vond ik ook al tegenvallen.
Laat ik dan afsluiten met een positieve noot. De toevoeging van wagermatches vind ik erg tof en creatief. Erg leuk vooral om te spelen ook. Ook vind ik het hele cp systeem goed bedacht. Aangezien je nu gewoon lekker zelf kan beslissen welke perks je het eerst unlocked, en zo hoort het ook gewoon. Ook vind ik het een hele goede toevoeging dat je nu zowel partychat als gamechat tegelijkertijd kan horen en meepraten. Super.
Laat ik het erbij houden dat deze game nog ernstig op me moet groeien, maar zoals je waarschijnlijk kunt aanvoelen is mijn eerste indruk: mwah. Terwijl die bij mw2 en cod4 was: ik wil alleen nog maar doorspelen.
Laatst bewerkt: 10 nov 2010