[XOne] Tales of Vesperia [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door Goiz, 4 nov 2009.

  1. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    En anders:
    26,50 incl.

    Misschien iets duurder, maar wel nieuw.
     
  2. Silver92

    Silver92 Active Member

    Berichten:
    850
    Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, het spel is redelijk zeldzaam aan het worden. Ik had echt geluk dat er bij Game Mania nog een copy lag...

    Wel balen dat ik tijdens de verhuizing Tales of Vesperia, FF XIII en Borderlands verloren ben...
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    In Europa wel ja, ik zie overal US exemplaren weggaan voor spotprijsjes.
     
  4. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    Heb hem een paar maanden geleden voor 22,50 tweedehands bij gamemania gekocht dacht ik..
     
  5. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    ja ik snap dat niet. Fifa 2007 en nog oudere spellen liggen overal in de winkel maar veel toffe spellen zijn nergens meer verkrijgbaar
     
  6. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Tsja, RPG's zoals deze zijn voor de echte gamers, waar er niet zoveel van zijn. Vandaar dus de kleine oplage. :+
     
  7. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.101
    Leuk Bevonden:
    2.258
    Is Tales of Vesperia qua combat te vergelijken met Eternal Sonata? *heeft demo niet gespeeld*
     
  8. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    nee.

    Eternal Sonata heeft hele simpele combat

    Je hebt de A en B knop.

    A knop kun je blijven rammen voor gewone normale slag aanval.

    B is speciale aanval.

    Je hebt lichte stukken en schaduw stukken op het veld. Voor een licht stuk kun je 1 aanval instellen en voor donker 1 aanval.

    Bijvoorbeeld: een heal aanval in licht, en een vuurbal in donker.

    Dan kun je tijdens de combat alleen maar rammen op A voor snelle klap aanvallen en B voor een heal spreuk.

    In het donker kun je hetzelfde alleen kun je dan nog B drukken voor een vuurbal
     
  9. Sloober

    Sloober Active Member

    Berichten:
    2.312
    Leuk Bevonden:
    16
    We zitten hier in een Tales topic dus misschien is het handiger om uit te leggen hoe de tales combat werkt ipv alleen de ES combat :)
     
  10. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Ok tales combat is een stuk uitgebreider:

    Je hebt de A en B knop. Met a kun je normale aanvallen doen. Alleen kun je kiezen tussen normale aanval, hoge aanval, springende aanval en lage aanval.

    Daarnaast kun je 4 aanvallen onderbrengen onder B voor speciale aanvallen.

    Je bestuurt altijd 1 personage naar keuze. Daarnaast kun je het spel altijd pauzeren en elk personage kiezen dat je wilt en een commando laten uitvoeren. Dit kan een spell, of aanval zijn.

    Tot slot kun je elk personage instellen wat je wilt dat hij in een gevecht doet. Je kunt hem instellen om agressief te spelen, verdedigend of ondersteunend.


    Bij ES bestuur je in beurten de personages. bij TOV is alles real time en zullen als je niks invoert de andere personages bestuurd worden door de computer.
     
  11. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.599
    Leuk Bevonden:
    8.701
    Eigenlijk dus gewoon Star Ocean als ik dat zo lees.
     
  12. BigSyke

    BigSyke Active Member

    Berichten:
    5.535
    Leuk Bevonden:
    1.199
    Star ocean heb ik ook gespeeld, maar kan me herinneren dat je bij TOV meer opties hebt. Je hebt meer speciale aanvallen en kunt de andere personages beter instellen.

    Het heeft wat weg van elkaar maar TOV geeft je meer vrijheid.

    Je kunt bijvoorbeeld instellen welke spells en abilities een party member wel of niet mag gebruiken en hoe intensief.,
     
  13. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Ik heb SO een tijdje gespeeld en later weer verkocht. Instinctief toendertijd voor Vesperia gegaan en achteraf gezien bleek dat de leukere/betere game te zijn IMO.

    Combat vond ik helemaal niet zo leuk in SO en de graphics... bleh. Eerlijk gezegd was het meer de grafische stijl die mij niet aansprak. Alles aan die game schreeuwde ook "grind", t/m de monster jewels en achievements. Sorry, maar ik wil ook nog wat lol aan mijn gaming beleven. Waar de karakters in Vesperia goed waren te pruimen, frustreerde de dialogen mij vooral in SO. Zelfs met JPN voicing (PS3 versie). En dat is zwak uitgedrukt. SO was voor mij weer een voorbeeld JRPG game, waar de dialogen totaal niks zinnigs inhouden en vooral voor opvulling zorgen (100 hour game wow!). Vesperia: top game. Veel opties in de combat ook, strakke graphics en framerate, skills die je van wapens kunt leren etc. Gewoon een goede JRPG.
     
    Laatst bewerkt: 31 okt 2010
  14. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    ......|:-
    Amerikanan hebben geen verstand van goede JRPGs.:9


    Combat systeem van ToV is zo makkelijk of uitgebreid als je zelf wilt.

    Als het je niet doet kun je de game uitspelen zonder al te veel instellingen te doen, maar als je je er een beetje in verdiept, is het echt een héél uitgebreid systeem!:)
     
  15. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Ik vond het SO-systeem ingewikkelder dan ToV. Een geweldig systeem bestaat nog steeds niet. Ik moet wel zeggen dat ik nu bezig met Eternal Sonata en dat systeem wel erg waardeer. Eindelijk een game waarin verdedigen net zo belangrijk is als aanvallen.
     
  16. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Van ES vind ik het gewoon erg goed dat je vijanden ook van achter kunt aanvallen.

    Dat is iets wat nog te weinig voorkomt. dat moet gewoon standaard zijn IMO.

    Bij ToV kunnen je vijanden je wel van achter aanvallen.....maar jij hun niet...blijf dat een beetje raar vinden.
     
  17. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Zo, gister de laatste écht moeilijke achievements gehaald (item nerd en they call me) in mijn 2de run.

    Nu alleen nog de speedrun en die ene eindbaas verslaan onder level 15 en dan heb ik 1000/1000.


    En weet je, ik heb me geen moment verveelt in die 2de run. :thumbs:
    Er is ook niet 1 karakter wat irritant is of niet interessant. In bijna alle (J)RPGs heb je altijd wel zo'n irri karakter er tussen zitten, maar bij ToV zijn ze gewoon allemaal leuk.

    ToV rules! _O_
     
  18. John_Petrucci

    John_Petrucci Active Member

    Berichten:
    1.682
    Leuk Bevonden:
    40
    Netjes hoor. Ik zou die game ook wel graag op 1000/1000 willen halen. Sowieso heb ik dat wel met (J)RPG's. Geen multiplayer achievements, gewoon alles op eigen kracht halen en dat duurt vaak nog langer en ze zijn moeilijker dan al die multiplayer achievements. Maar je hebt die afhankelijkheid niet.
     
  19. MAD 1976

    MAD 1976 Useless info here...

    Berichten:
    9.044
    Leuk Bevonden:
    1.285
    Zo, 1000/1000!\o/

    De speedrun ging lekker snel, denk zo'n 6-7 uur over gedaan in totaal...

    De low level run ging ook prima, ondanks de halve exp geen enkel probleem gehad om bosses neer te meppen. :b:


    Deze gaat voor nu even in de kast; maar deze game ga ik zeker weer eens spelen!:)
     
  20. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.485
    Leuk Bevonden:
    3.438
    Netjes. Ik zou hier nooit de tijd voor hebben, maar ToV speelt wel lekker genoeg weg om een poging te wagen.
     

Deel Deze Pagina