Ik ga niet eens meer in op spoiler of niet. Heb die discussie al ten treure gehad en begin er gewoon niet meer aan. Enige wat ik heb te zeggen is doe wat je niet laten kan, maar val mij er niet mee lastig.
Het verhaal in deel 1 was simpelweg, van wat ik me nog herinner, een oorlog tussen mensen en orcs. Een geheime orde probeerde achter de schermen de god aziraal naar de wereld te brengen. De orc stammen waren dus onder die banner verenigd. De orde wilde je zus als vessel voor Aziraal en jij moest de hele tijd op reddingsmissies. Gandohar ging je tijdje helpen en eind van de game versloeg je Gandohar en de orde. Aziraal kwam niet naar de wereld.
Deel 2 begint met jij en je zus in gevangenschap van Gandohar. En dat is al zo voor een onbekend aantal jaren. Aziraal zit nu in je zus en Gandohar gebruikte schijnbaar die kracht om zichzelf tot keizer te benoemen. Heel het land is dus flink veranderd onder zijn leiderschap. De orcs zijn flink uitgemoord op een zeer klein groepje na. Dat groepje red jouw uit gevangenschap en vanaf daar begint de game en leer je de rest al gedurende je speelt.
Zelfs als je deel 1 gespeeld helpt klopt er qua verhaal geen snars van deel 2.
Laatst bewerkt door een moderator: 13 nov 2010