MobileMe is ook alleen Bookmarks, Contacten en mail enzo. Geen effectieve back-up voor bijvoorbeeld smsjes e.d. Maar het is wel handig, mocht inderdaad je iPhone raar doen. Dan is het MobileMe adres genoeg om snel toegang te krijgen vanaf je phone naar je contacten!
Ik vond 't, na alle verhalen, een beetje tegenvallen. Het opstarten van de laptop zelf gaat natuurlijk erg snel bij OSX, maar programma's opstarten gaat niet sneller dan mijn eigen windows bak. Vuze duurde gewoon langer en Safari had vrij vaak een hapering (dat de muis zo'n regenboogje wordt). Ik had er gewoon meer van verwacht. M'n Dell is/was trouwens wel een krachtpatsertje die toentertijd een klap duurder was dan de MP Pro van nu waar ik op speelde, dus als ik van een kutacertje was afgestapt was ik waarschijnlijk lyrisch geweest. Maar als ik nu moet kiezen wordt het gewoon weer Windows.
Maar als je Vuze of wat dan ook eenmaal opgestart hebt hoef je het programma in principe nooit meer op te starten. Je denkt nog als Windows gebruiker Ik gebruik bijvoorbeeld Photoshop etc veel. Mocht ik mijn iMac eens opnieuw op moeten starten (enkel bij osx updates, anders altijd sleepmode), dan starten gelijk een aantal Adobe programma's en Safari, mail etc. Vervolgens blijven die altijd aan (in de achtergrond) staan tot een volgende reboot. Je merkt er niks van, maar het resultaat is dat je programma instant opent.
Hmz, ik zet mijn MacBook Pro altijd netjes uit als ik naar bed ga, maar als ik zo lees kan ik m dus beter gewoon dichtklappen?
Ah okee dan zet ik hem ook niet meer uit, maar; de programma's die al opgestart zijn, die blijven dus eigenlijk draaien in de achtergrond?
He, Ik krijg altijd van die meldingen als ik bv itunes opstart: wilt u dat het progamma Itunes.app binnenkomende netwerkverbindingen accepteer? als u op nee klikt wordt de werking van het progamma mogelijk beperkt, u kunt deze instelling wijzigen in het paneel firewall van het systeemvoorkeurenpaneel beveiliging. Dat moet ik elke keer doen kan ik dat niet anders oplossen? dat werkt met heel veel dingen zo is irritant...
"u kunt deze instelling wijzigen in het paneel firewall van het systeemvoorkeurenpaneel beveiliging." Gedaan?
Precies hetzelfde hier:{ Edit:^^Nu dus veranderd in de firewall, dit maakt verder niet uit neem ik aan?
Is er dan een makkelijke manier om dan geluid op te nemen? Ik wil een videoverslag maken met commentaar..
je kan het blokkeren. wat niet de bedoeling is.. (tog?) ik accepteer alle inkomende verbindingen... of moet ik juist alles blokkeren om steeds niet die melding te krijgen?