De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    De beeldengine is een stukje hardware in de tv/monitor die het beeld verwerkt.
    Instellingen veranderen bij de meeste merken alleen via het servicemenu !

Het uiteindelijke plaatje op het scherm heeft te maken met een aantal factoren.
    1. Inputlag (verwerking van het inkomende signaal).
    2. Snelheid waarmee de beeldengine zijn werkt doet.
    3. Reactietijd van het panel.

2. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Oke dit snap ik, Ik heb even doorgekeken op die microsoft pagina's en heb even de instellingen van de Xbox aangepast, naar aanleiding deze pagina: http://support.microsoft.com/kb/906663/

Maar zoals ik het lees van jou, ligt mijn probleem dus aan punt 2 want mijn reactiesnelheid is snel genoeg, en heb hem aangesloten via HDMI toch?

Laatst bewerkt: 14 nov 2010
  3. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Even een paar dingen op een rijtje zetten.

1. De Xbox360 is al een keer voor reparatie bij M$ geweest.
    2. Het probleem heb je bij meerdere tv's en monitoren.
    3. Je hebt verschillende HDMI-kabel geprobeerd.
    4. De problemen zijn ook aanwezig bij HDMI , VGA en Component.

4. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2

1. Klopt
    2. Alleen monitoren, heb op oude tv geen last
    3. Klopt 2 verschillende
    4. Alleen VGA en HDMI, op mijn oude tv geen last van

Heb net die nieuw instellingen geprobeerd en het lijkt wel wat beter, alleen kan het probleem niet goed omschrijven, wat ik dan zie

Het is echt gewoon onscherp, bij die snellere bewegingen

5. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Je kan 3 dingen doen.

1. Neem de tv/monitor + Xbox360 mee naar de winkel en ga daar verder testen.
    2. Bel met de fabrikant van tv/monitor en vraag of zij een monteur willen langs sturen.
    3. Je erbij neer leggen dat de beeldkwaliteit van sommige games minder is dan je zou verwachten.

6. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Ja maar ik weet niet of dit nou normaal is of niet, want ik hoor van jullie ook dat het soms wat wazig is, aleen ik heb het bij heel veel passes, vrijetrappen en lange ballen. Eigenlijk overal waar het beeld snel moet bewegen

Misschien is dit ook wel normaal?

Iemand een filmpje, of wat dan ook, zodat ik weet of dit normaal is?=(

7. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

nee hoor, dit ligt aan de bron. Ik zie t namelijk ook bij deze game (gta4), terwijl andere games dit totaal niet hebben.

En Richard: op mn ps3 zag de game er hetzelfde uit, al heb ik dat met die lantaarnpaal niet getest. Heb de ps3 versie aan n vriend gegeven.

Ghosting of engine is niet de oorzaak, want dan moet je dit bij iedere game en film hebben!

Nou heb ik Fifa niet, maar bijvoorbeeld bij Assassins Creed I en II zie ik het ook wanneer de camera ronddraaid, wanneer hij op een toren zit.
    Dat ligt aan de bron want ik zag t zowel op mn 50 inch Panasonic plasma alsook op mn Pioneer (en iedereen weet dat de Pioneer een high end hdtv is).

Aan de andere kant is t ook realistisch. je ogen focussen ook maar op 1 punt en dat is dan scherp, terwijl de rest wazig is. Omdat je nu echter naar t beeld kan kijken waar de focus niet op ligt, zie je de onscherpte. In real life kan dat niet, maar nogmaals: in games zou dat beter kunnen.
    Je kan bij n ander testen of jouw tv er meer last van hebt of dat je gevoelig bent voor motion resolution.
    Dat is het behoud van scherpte bij bewegende beelden. Een full hd lcd zoals jij hebt zal n motion resolution hebben van 300-550.
    Een full hd plasma doet 1080, maar zelfs ik zie het nog. dus is t de bron.

8. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Maar heb jij echt amper last bij fifa?, ik heb namelijk echt bij alle snelle bewegingen last van onscherpte omdat ze zo snel bewegen:confused:

9. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Dit betreft ghosting en niets anders. De crystallen van het paneel draaien niet snel genoeg waardoor er wazigheid onstaat bij snelle bewegingen terwijl stilstaande of relatief stilstaande beelden haarscherp zijn. Dat is nu eenmaal de grootste zwakte van LCD.

10. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Maar bij films heb ik dit probleem niet:confused:

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Kijk maar eens naar een film met snelle horizontale bewegingen ;)
    Vanmiddag gekeken naar The Last Airbender en toen leek het beeld eventjes 1 wazige streep !

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    beeldengine is natuurlijk wel heel belangrijk en lcd's zijn gewoon traag (jij vindt 2 ms snel, een plasma doet 0,001 ms ;) ). Ikzelf zie dat soort onscherpte ook heel snel hoor.

Maar in jouw geval moet je gewoon echt op n andere tv testen om n vergelijk te maken. Bel gewoon de winkel waar je je tv hebt gekocht op, om te vragen of je je xbox ff mag aansluiten om te testen.

13. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    ik denk dat het dan wel normaal is

Edit: Maar aangezien ik de opvolger heb, van de monitor van Melbuuln, zou het toch niet veel moeten verschillen? Of heb jij het ook melbuuln op je monitor?

14. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Net even een klein testje gedaan met een scene uit de film The Last Airbender.
    Het viel me op dat mijn 40" Bravia heel minder moeite heeft met het weergeven van snelle horizontale bewegingen van de 23" LG monitor.
    Het gekke is dat ik de film via PS3MediaServer hebt gestreamd in 1080p naar de Bravia.

Misschien dat de kijkafstand monitor (<0,5m) en Bravia (2,5m) ook een rol zal spelen ?!?

Ik heb het model (VGA en DVI) voor die van Richard en heb eigenlijk zelden problemen met de weergave van snelle beelden.
    Ben zelf heel kritisch want anders was ik met de monitor allang weer terug geweest naar de MM.

Gebruik de 23" als hoofdmonitor voor Mac mini.

:confused:

15. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    mmm, naja ik heb het alleen bij fifa, daar valt het echt op. Maar heb jij niet HDMI aangesloten dan?

16. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Het maakt niet uit of ik de Elite/Slim aansluit via VGA of DVI , de snelle bewegingen bij Fifa zijn een beetje wazig.

DVI en HDMI (geen audio) zijn 100% compatible met elkaar !!!

De wazige beelden vallen meer op bij een afstand van <0,5m dan bij >1m.

17. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Maar jij hebt er dus ook last van op je monitor?

Edit: laat maar

er is niks om die ghosting te verminderen, dit is echt:F::F::F::F:=(

Ik heb maar even een mail gestuurd naar de klantenservice. Is die klantenservice van LG een beetje goed? anders morgen ook maar even bellen

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    was gisteren op een verjaardag en toen kwam iemand naar me toe met hetzelfde probleem: fifa was soms wazig op zijn 46 inch LG.
    Heb m gerust gesteld, maar wel meteen gezegd dat hij zn beeldinstellingen moest wijzigen. Daar had hij nog niets aan veranderd.

Dat geldt ook voor jou Richard. Zorg dat je beeldinstellingen goed staan. Stand Dynamisch of 100% scherpte maakt t probleem alleen maar erger.

Contact opnemen met LG is nogal onzinnig als je je xbox nog niet op n andere tv hebt aangesloten.

Laatst bewerkt: 15 nov 2010
  19. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb hem ook op de monitor van me pa geprobeerd, alleen die via VGA omdat zijn monitor geen HDMI ingang heeft. Daar had ik zo ongeveer hetzelfde probleem.

Heb jij een voorstel over wat ik moet instellen?, wat is dynamisch? en over die mail, ik heb alleen wat dingen gevraagt over die ghosting, je weet maar nooit wat ze zeggen toch?:9

Ik zit nu op school dus kan niks testen

Laatst bewerkt: 15 nov 2010
  20. Buddha

Buddha Ohm Mani Padme Hum

Leuk Bevonden:
    0
    Even een vraag aan degene die me meer informatie kunnen geven over het volgende:

Ik heb een Ziggo TV abo en gebruik twee TV's via antenne (analoog TV), nu wil ik op de TV in de woonkamer digitale TV en op de TV in de slaapkamer gewoon antenne houden.

Kan ik nu gewoon een digitale ontvanger met smartcard van Ziggo kopen en activeren en aansluiten op de TV in de woonkamer? (CI+ gaat niet werken, me LCD is 4 jaar oud) en antenne houden in de slaapkamer?

Ziggomuts aan de telefoon verteld dat je voor elke TV een digitale ontvanger moet hebben en begrijpt niet dat ik alleen op 1 TV digitaal wil.....8) Commercieel....vast best mee ;)

Alvast bedankt!

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina