Sorry, maar hier kan ik echt niet bij. Vorige halo games waren allemaal prima gebalanceerd, voor zowel de casual als competitive gamer was er wat wils.
Halo reach zal waarschijnlijk nooit zo groot worden als h3 en h2 qua langdurig actieve spelers. Ik zou hier een heel verhaal kunnen neerplempen waarom dit niet zo zal zijn, maar het komt er op neer dat Halo reach teveel de nadruk heeft gelegd op de casual gamer. Zaken als bloom, het timen van je DMR-schoten, de armor abilities en de lage springhoogte hebben nooit in de vorige delen gezeten en imo gejat van andere games (COD, Shadowrun, gears of war) en zijn hiernaast matig uitgewerkt.
Competitive stelt HR bar weinig voor en dat komt natuurlijk ook omdat er nog geen MLG playlist is en de game nog niet compleet is qua maps en playlists, maar ik heb er weinig vertrouwen in als ik kijk naar de waardeloze maps die er nu zijn, de spawns, de AA's in arena en het hoge camp gehalte en de snelheid (HR is een stuk minder fast-paced dan vorige delen).
Als je nu kijkt hoeveel mensen er al weer BO en andere FPS spelen dan geeft me dat weinig vertrouwen voor de toekomst van Reach. Ook zijn er al weer een hoop gamers terug gegaan naar H2 en H3 na de teleurstelling van Reach. Bungie doet altijd goed zijn best voor de community, maar ik denk dat ze dit grote lek niet kunnen dichten. Het enige waar ik Bungie props voor kan geven is de redelijk vermakelijke campaign, firefight en customization mogelijkheden, Forgeworld en hitscan zoals in H2. Zo, deze rant heb ik ook weer even gedaan, deze Halo fanboy gaat terug naar BO maar zal af en toe ook nog H2 en H3 uit de kast halen.
Laatst bewerkt: 13 nov 2010