Vragen over nieuwe pc en/of onderdelen [Deel 13]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Lenny-t, 15 jul 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170
    Koeler heb je inderdaad niet nodig, tenzij je een beetje gaat overclocken ofzo. Toch vind ik die videokaart een beetje 'minderwaardig', hij is volgens mij al vrij 'oud'. Voor max €30 euro meer heb je toch al een veel betere/nieuwere kaart. Nou kun je natuurlijk wel zo doorblijven gaan, maar het lijkt mij dat je er meer en langer plezier van gaat hebben.

2 voorbeeldjes:
    EVGA GeForce GTX 460 SuperClocked
    of
    Sapphire HD 6850 1GB

Op Pricewatch zijn ze ook goedkoper te vinden, wat Nvidia betreft. Ik zie nou ook net dat de verzendkosten het toch nog wel 10 euro duurder maken, maar ik ga er vanuit dat je het systeem bij 1 winkel besteld.

Er zit trouwens ook gewoon een LAN aansluiting op dat moederbord :)

Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  2. Pim

Pim XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    76
    Bedenk even dat je geen brander erbij hebt zitten nu. Weet niet of je er nog een hebt liggen etc..

Mijn PC sinds gisteren in elkaar gesmeten trouwens.
    Na wat gekut met het niet detecteren van mijn RAM draai ik nu in RAID0 met 2x Spinpoint F1 drives als een tiet. Left4Dead2 op max settings 1920x1080 full AA etc zonder problemen. Daarbij is de Hydro H50 waterkoeling ziekelijk goed.. Stresstest van een uur gedaan, 100% load; kom niet boven de 43 graden uit 8). Standaardtemps zitten op 28 graden, hehe. Echt niet slecht voor een dingetje van 65 euro

Straks meer dingen testen, fun!

3. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Dan ga ik voor deze GeForce, moet ik dan niet een ander geheugen uit kiezen omdat deze op DDR5 draait?
    Ja, heb hier een brander liggen.

Bedankt jongens:)

Het hoeft trouwens niet allemaal Hi-spec te zijn, wil ook nog een auto kopen binnenkort.:+

Laatst bewerkt: 17 nov 2010
  4. Ic3DFire

Ic3DFire Active Member

Leuk Bevonden:
    170

Nah, het geheugen van de videokaart staat helemaal los van het geheugen van de pc zelf :)

5. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    En let erop dat je Mobo M(icro)ATX is. Een klein moederbord dus.
    Maar zo aan de specs van je kast te zien, kan past dit gewoon.

En ff een vraagje. Wat is dat Raid 0/5/weet ik veel wat waar ik steeds meer en meer over lees?

6. Daantjuhh14

Daantjuhh14 Guest

Dan laat je meerdere harde schijven samenwerken.

Zo kun je bijvoorbeeld van 2 hdd's 1 maken. voor dus dubbele snelheid/opslag.
    Of je hebt 1 schijf, en de andere schijf die "mirrord" Dus die spiegelt de data precies zo als op de andere schijf (backup dus)

http://nl.wikipedia.org/wiki/Redundant_Array_of_Independent_Disks

7. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Raid 0 is eigenlijk groten deels hetzelfde als 5.

MAAR:
    Bij raid 0 staat de data per schijf. Bij raid 5 word deze "verdeeld" over de schijven. Valt er dan een schijf weg, kan je deze restoren met de andere schijven. Bij raid 0 ben je al je data kwijt van deze schijf.

8. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Bij allebei wordt de data verdeeld over de schijven, bij raid5 wordt er van elke schijf een gedeelte opgeofferd om pariteit op te slaan zodat als er een schijf met stukjes data wegvalt, je de data met behulp van de pariteitsdata op de andere schijven kunt herbouwen.

Bij raid0 heb je geen pariteit en ben je bij het uitvallen van één schijf de data van beiden gewoon kwijt.

9. Gdzr

Gdzr Hmmm?

Leuk Bevonden:
    62
    Verrek. Nu zie ik het. Van de hele array ben je alles kwijt.

10. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Hey, Computer is in elkaar gezet, maar heb nog steeds geen beeld. Iemand tips?

11. Flix

Flix Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Beeldscherm aanschaffen en aansluiten?

Probeer wat duidelijker te zijn, we kunnen vanaf achter ons scherm natuurlijk niet zien wat er evt. verkeerd zou kunnen zijn.
    Heb je het zelf in elkaar gezet?
    Heb je je videokaart goed aangesloten etc.

12. NanoZ

NanoZ Active Member

Leuk Bevonden:
    3
    Heb net 2 soorten beeldschermen geprobeerd.
    Alles aangesloten met hulp.
    2 Fans draaien, koeling op processor draait.
    Videokaart koeling draait ook.
    groen lichtje op moederboard brand.

1probleem bij het aansluiten van de snoeren hielden wij er een paar over.(van de voeding) Mij werd vertelt dat het normaal kan zijn.

13. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Heb je het beeldscherm aangesloten via de poort op het moederbord of via de poort op de videokaart?

14. koennn

koennn Science Fiction Fan

Leuk Bevonden:
    0
    Ik wil dus een nieuwe PC kopen. Budget van 700-750 euro. Gaat vooral gebruikt worden voor gaming, photoshop en school (office e.d.). Ik zat zelf qua videokaart te denken aan een HD6870, maar veel verder was ik niet gekomen. Randaparatuur (scherm, toetsenbord e.d.) heb ik allemaal al. Suggesties, of iemand een goede build?

15. koennn

Leuk Bevonden:
    0
    Andere vraag: Wat voor videokaart kan ik voor 200-250 euro kopen (die het beste is qua prijs/kwaliteit). Ik zat zelf naar een MSI 460 OC te kijken, maar die Radeon 6870 lijkt me ook wel aardig. Advies?

16. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
  17. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Als je daar iets leuks ziet kan je overigens via www.salland.eu de systemen ook bestellen. Daar kan je ze ook nog een beetje aanpassen;)

18. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Al koop je elk onderdeel bij een andere winkel, dat maakt toch niet uit? Nu zit je gewoon een beetje reclame te maken voor salland..

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Is het niet makkelijker om alles op 1 plek te kopen, waarbij ze ook nog eens vrij goedkoop zijn. Bovendien zetten ze het ook nog eens voor je in elkaar en installeren ze windows. Niks reclame, gewoon een tip;)

20. koennn

Leuk Bevonden:
    0
    Jup, daar heb ik al gekeken. Volgens mij had ik het al gezegd, maar monitor, muis en beeldscherm heb ik al. Ik heb nu dit lijstje. Het enige wat ik nog moet verzinnen is het moederbord. Iemand? :9 Moederbord moet trouwens wel crossfire kunnen ondersteunen.

Ik denk trouwens van niet, maar het maakt niet uit dat ik een Intel processor heb en een Ati video kaart?

Many thanks.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina