[X360]Xbox LIVE NAT Probleem - downloaden, gamen met vrienden, etc. [Deel 3]

Discussie in 'XBW Gaming' gestart door DiaL, 11 mrt 2010.

  1. Rezelman

    Rezelman Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    NAT Strict

    Hi,

    Ik heb nu al een tijdje een probleem met mijn NAT.
    Mijn NAT is strict en daarom kan ik geen party's joinen op xbox live etc.

    Ik heb al geprobeerd om mijn IP adres van mijn xbox naar statisch om te zetten en dan poorten open te zetten voor Xbox live. Dit werkt echter nog steeds niet.

    Verder veranderd op 1 of andere manier mijn IP van mijn xbox en PC en laptop automatisch en dan is mijn nat weer strict.

    Bijvoorbeeld: ik had toen ik CoD: Black Ops had gekocht een open nat.
    Toen had ik IP adress van de xbox op automatisch staan en was toen: 192.168.1.73
    Nu hij opeens veranderd is staat hij op 192.168.1.78
    Ik heb mijn poorten al veranderd naar dat IP adres maar zonder effect.

    Ik weet niet of dit er nog iets mee te maken heeft maar: Als ik een spel opstart staat er eerst ''Signed in to Xbox Live'' en daarna ''Disconnected from Xbox Live'' en daarna weer ''Signed in to Xbox Live'' . Geen idee wat dit is.


    Weet iemand wat hier aan de hand is of weet je een oplossing? Reageren graag!

    Alvast bedankt,

    -Rezelman
     
  2. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Hey,
    Ik heb hier een tijdje geleden gepost omdat ik problemen had met online gamen op de Xbox doordat we over zijn gestapt naar KPN Glasvezel.

    Eerste probleem was dat mn poorten op strict stonden en KPN zelf geen oplossing had. Ik heb toen zelf met knutselen met het progje Simple Port Forwarding de poorten open gekregen, maar ik kreeg toen hier de reactie dat mn dhcp te kort was, 1 dag. Ik heb daar toen geen problemen mee gehad, maar met Black Ops kom ik niet in een match en als ik er wel inkom heb ik maar 2 gele streepjes.

    Eerst waren mn poorten nog wel open en was de xbox live connection test goed, maar nu deed ik hem weer en blijkt dat mn poorten op strict staan. Misschien komt dat omdat die dhcp op 1 dag staat.

    Hoe kan ik nu mijn poorten weer terug open zetten en ook meteen die dhcp verlengen? Als het goed is moeten de instellingen van de poorten nog goed staan in Simple Port Forwarding.

    Ik heb toen ook van alles lopen prutsen in mn router, maar dat had toen niet echt effect.

    Ik hoop dat jullie me kunnen helpen, want ik weet niet zo goed waar ik moet beginnen. Alvast bedankt.
     
  3. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    je moet zowieso als je handmatig poorten forward geen DHCP gebruiken.

    want je forward dan een poort naar een ip adres en die lease kan dus nu een dag veranderen.

    je moet gewoon een vast ip wat buiten je dhcp range ligt aan de 360 geven
     
  4. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb weer wat gevonden voor de mensen met een telfort abbonoment in combinatie met een zxyel modem het type hw da1. Als je telfort gewoon bel en zeg tegen ze dat het om xbox gaat en de NAT dan kan je een nieuwe modem krijgen van ze geheel kosteloos en die zou dan wel goed zijn. Maar je gaat wel weer een jaar contract aan als je dat doe.
     
  5. KiR

    KiR Opperchief

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    1
    @megaherz.

    Klinkt op zich goed. Mijn/ons abonnement is rond januari weer voorbij en op het internet ''ansich'' heb ik niet veel aan te merken...maar idd dat modem waar jij het over hebt is echt om te huilen...heb je eindelijk NAT open is het 5 minuten later weer verziekt..+ dat het modem sporadisch even een 10 tellen pauze neemt.

    Dus op zich is het een optie om daar te verlengen met een nieuwe router. Heb jij deze inmiddels ook? Zo ja....om welke router gaat het dan?
    Ik wil hoe dan ook binnen nu en een niet te lange tijd een fatsoenlijke router kopen....eentje waarbij je wel met de vinkjes upnp het NAT verhaal op OPEN kan krijgen.

    Daar nog tips voor?
     
  6. MegaHerz

    MegaHerz Vitesse Arnhem 1

    Berichten:
    288
    Leuk Bevonden:
    0
    Niet verder prutsen want dat verhaal van jou klopt en je kan er geen zak aan doen. Dus morgen die gasten bellen als ik jou was en je hoeft alleen maar xbox te zeggen en je krijgt een nieuwe modem met 2 weken. Ik heb het zelf vandaag gedaan, want met het i net van telfort is opzich niks mis mee. Je hoeft niet te wachten tot januari en iedereen zegt dat die nieuwe modem meteen goed werkt die je dan krijg probleem opgelost. Lees het telfort forum is zou ik zeggen

    http://forum.telfort.nl/topic7527.html

    Ik weet wel hoe je die modem waar jij het over heb op open kan krijgen maar werkt niet bij iedereen.

    Firewall allebei uit UpNp allebei vinkjes aan en dan naar tools maintenance en dan restart
     
    Laatst bewerkt: 18 nov 2010
  7. CimbomStar

    CimbomStar Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo allemaal,
    Ik heb een paar maanden er last van. Mijn NAT = open maar ik kan geen matches vinden met black ops maar ik kan wel iedereen joinen. ik had het zelfde probleem al met MW2.
    Ik ben naar game mania gegaan ze zeiden dat het aan me internet ligt.
    Maar eerst konde ik wel matches vinden, maar toen had ik een andere router. Nu ik een nieuwe heb kan ik geen matches vinden maar de snelheid van de router is wel dezelfde als die oude van mij..
    Wie kan mij helpen of heeft de zelfde probleem???
    Alvast bedankt
     
  8. KiR

    KiR Opperchief

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    1
    @megaherz!
    Thx voor de tips:)
    Ik ga als ik weer thuis ben eerst even die stappen van jou proberen. Mocht dat niet werken dan zal ik telfort eens een belletje geven:)

    Groetjes
     
  9. vvh

    vvh Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    ik heb het volgende probleem:
    ik heb een Speedtouch 716 router met ADSL van Xs4all. Ik kan gewoon verbinding maken met xboxlive en ik kan ook spelen met een spel als GTAIV maar als ik het probeer met Fifa of met Halo Reach werkt xboxlive niet meer. Mijn poorten staan open en ik heb ook het hele TCP en UDP gebeuren ingevoerd maar toch wil het niet echt werken.

    alvast bedankt
     
  10. vvh

    vvh Member

    Berichten:
    4
    Leuk Bevonden:
    0
    Probleem spellen xboxlive

    Hallo,

    ik heb het volgende probleem:
    ik heb een Speedtouch 716 router met ADSL van Xs4all. Ik kan gewoon verbinding maken met xboxlive en ik kan ook spelen met een spel als GTAIV maar als ik het probeer met Fifa of met Halo Reach werkt xboxlive niet meer. Mijn poorten staan open en ik heb ook het hele TCP en UDP gebeuren ingevoerd maar toch wil het niet echt werken.

    alvast bedankt
     
  11. hayabusa halo

    hayabusa halo Half-shark, half-man, skin like alligator

    Berichten:
    4.827
    Leuk Bevonden:
    253
    Oke wtf,,

    Ik speel Halo: Reach, opeens xbox live disconnected.
    En nu kan ik niet meer inloggen..
    En als ik die test doet krijg ik meteen een rode kruist tussen xbox 360 en network..

    Weird stuff
     
  12. M_rijn

    M_rijn Member

    Berichten:
    0
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb hetzelfde probleem: Speedtouch 716 modem/router (van KPN) en met geen enkele game problemen online behalve met:
    Halo 3, Halo Reach & CoD Black Ops

    MW1 & 2 werken bijvoorbeeld wel prima (xbox & ps3 )

    Normaal staat mijn router op uPnP en werkt alles vlekkeloos (NAT=open), behalve bij deze 3 spellen dus. Ik heb nu ontdekt dat als ik uPnP uit zet, en handmatig de xbox live poorten foreward ik wel online kan met CoD Black Ops, maar NAT staat dan op Strict met alle problemen van dien (geen xbox life parties, geen chat, erg moeilijk om lobbies te vinden)

    Wie o Wie heeft er ervaring met deze router?
    - Ligt het aan de firmware? (volgens mij wordt deze automatisch bijgewerkt door kpn)
    - Waarom werkt uPnP niet met alleen deze spellen?
    - Is er een manier om NAT open te krijgen met manual port forwarding en zonder uPnP?
     
  13. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
  14. SolaCe

    SolaCe Unidentified Gamers

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je een vast IP wil hebben, moet je in je router een Static IP instellen, geen Dynamic zoals je nu hoogst waarschijnlijk hebt.
     
  15. KiR

    KiR Opperchief

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk dat je vergeten bent je IP adres op je xbox handmatig in te stellen....Hij staat nu op automatisch, dus dan zal die af en toe wisselen.
    Deze stap overgeslagen dus...
    [​IMG]

    Dat nog even veranderen dus

    Edit, wat SolaCe zegt kan ook het geval zijn...
     
  16. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0

    Maar wat moet ik invoeren bij manueel IP adres als hij elke keer veranderd?

    En een optie om 't IP adres te veranderen in de router, kan ik ook niet vinden.


    KPN experia box -.-

    Btw, dit staat bij status.

    Status

    Internet

    Connection status: Connected (13:06:48:16)
    IP address: 86.88.222.128
    Local Network

    IP address: 192.168.2.1
    DHCP Server: Enabled (7 clients)

    Mvg, Max.

    2.1 ingevoerd bij manueel, ook ipconfig /all gedaan, daar kwam 2.4 naar boven, die ook ingevoerd. Nog steeds niks.
     
    Laatst bewerkt: 23 nov 2010
  17. maxje1992

    maxje1992 Active Member

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    SORRY VOOR DUBBEL POST!!!! MAAR IK BEN ECHT BLIJ:DDDDDD

    EINDELIJK, ZO VEEL HEB IK GEPROBEERD!!!!:DD:DD:D:D:D:D: :b::b::b::b::b:


    wat heb ik gedaan:

    mijn automatische settings die op xbox stonden heb ik neergeschreven, daarna DEZELFDE settings in MANUEL gezet, de DNS servers; primary 8,8,8,8 en secondary 8,8,4,4.

    Daarna de router starten en nu heb ik geen enkele foutmelding meer^^

    :thumbs::thumbs::thumbs::thumbs:
     
  18. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Ik heb echt hulp nodig. Ik loop nu al meer dan een jaar te kloten en eigenlijk moet dit maar eens afgelopen zijn. Ik zal zo duidelijk mogelijk de situatie beschrijven.

    Ik heb thuis twee Xboxen staan. Een oud modelletje en een Slim. In eerste instantie maken beide machines gebruik van mijn wireless Internet. Beide machines zijn voorzien van een Gold account en komen netjes op Xbox Live. Waar het echter mis gaat is als mijn vriendin en ik afzonderlijk van elkaar willen spelen over Xbox Live.

    Waar het op neerkomt, is dat de Xbox die het eerste aangezet wordt de "open" verbinding krijgt en de andere console wordt zonder pardon op "Strickt" gezet. Ik kom Party's niet in en het is onmogelijk om met mensen uit mijn vriendenlijst te spelen. Als mijn vriendin een party host en mij een uitnodiging hiervoor stuurt, kom ik wel een party in en kan ik opeens wel met mijn vrienden praten. Als mijn vriendin een game host (bijvoorbeeld Word at War) kan ik deze zonder problemen joinen zelfs als hier andere mensen bijzitten.

    Ondanks dat mijn verbinding op "strickt" staat, kan ik de meeste openbare multiplayer potjes vreemd genoeg wel gewoon joinen. Alleen met vrienden gaat het dus mis en krijg ik meldingen zoals "Can't connect to Party", "There may be network problems" of "The game (session) is no longer availible".

    Ik maak gebruik van een Tele 2 Davolink-2020 router en dit is wat ik tot nu toe geprobeerd heb:

    * Mijn oude Xbox voorzien van een netwerk kabel ipv een draadloze ontvanger
    * Beide Xboxen hebben een vast IP adres gekregen
    * Beide Xboxen heb ik van Automatic naar Manual gezet mbt netwerkinstellingen
    * Ik heb alle mogelijke poorten opengezet, maar het lijkt totaal geen effect te hebben op beide consoles
    * Ik heb een DMZ regel aangemaakt met een vast IP adres (helaas kan ik maar 1 IP adres toevoegen).
    * De router meerdere malen herstart

    Heeft er hier iemand nog enige idee wat ik nog zou kunnen doen om dit een keer werkend te krijgen? Mocht het niet kunnen met deze router, wat is dan de beste route om te bewandelen? Een andere (betere) router aanvragen bij Tele 2? Deze router ondersteund geen upnp en wellicht dat hier het probleem zit. Zucht, het moet toch allemaal niet zo moeilijk zijn?

    Alvast bedankt!
     
  19. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    2 xbox'en en problemen .. dit ligt aan je router. Deze is niet compatible. Wat je kan doen is deze vervangen voor een router welke door ms gesupport wordt .. windows 7 compatible routers ondersteunen xbox live op meerdere xbox'en. Met meerdere xbox'en kan je geen port forward of dmz gebruiken. Dit werkt alleen als je maar 1 xbox hebt.

    Je moet dus je router gaan vervangen. Vervolgens upnp gebruiken.

    Deze routers worden ondersteund: http://www.microsoft.com/windows/co...subcategory=Wireless Routers&compat=certified

    Deze kunnen meerdere xbox'en aan
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    De reden dat je niet met je vrienden kan joinen is waarschijnlijk doordat jouw vrienden ook problemen hebben (moderate of strcit nat)

    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  20. Frangster

    Frangster Active Member

    Berichten:
    1.892
    Leuk Bevonden:
    28
    Bedankt voor het antwoord, maar kan ik zomaar die Tele 2 router vervangen? De telefoon wordt hier namelijk ook mee geregeld.
     

Deel Deze Pagina