De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Al mijn respect naar LG! Kreeg net een mailtje terug, dat mijn probleem niet mocht voorkomen zoals ik het omschrijf. Ik moest even telefonisch contact opnemen.

Dus gelijk maar even een belletje, en de meneer aan de lijn wist direct waar het om ging, vroeg mijn gegevens, deed nergens moeilijk over, en binnen 2 werk weken, krijg ik gewoon een gloed nieuwe monitor.

Vind ik toch wel heel netjes, zonder ook maar ergens over te zeuren.

echt wel top service:thumbs:

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    dat kan. je kooot een digitale decoder met smartcard. Die sluit je aan op je lcd en je stuurt t formulier wat in de doos zit naar Ziggo.
    Daarop vul je in welke paketten je wilt.

Op de tv waar de decoder aangesloten zit ontvang je digitale tv. Alle andere tv's blijven gewoon analoog ontvangen.

Dat vind ik een beetje raar omdat je helemaal niet heb getest of het aan de monitor ligt of aan het spel.
    Als je je xbox nu aan eenzelfde monitor zou hangen en je een duidelijk verschil in beeldkwaliteit zou zien, pas dan weet je of t een defekt aan t scherm betreft.

Altijd eerst mogelijkheden uitsluiten: xbox, kabels, game, instellingen.

Laatst bewerkt: 15 nov 2010
  3. xRichardX

xRichardX Nieuw Noord

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb uitgesloten: Xbox, Kabels, en heb net jou instellingen gedaan en nog steeds het zelfde.

Heb wel bij een vriend Fifa gedaan op een 30" tv, en had je het ook wel maar lang niet zo erg.

En LG klantenservice zei zelf dat dit niet voor mocht komen enz. Toen stelden zei voor om een nieuwe te laten bezorgen. Ik vind dat gewoon top, meestal moet je zelf vragen en dan doen ze super moeilijk.

Mocht het nog steeds voorkomen met de nieuwe dan is dat heel jammer maar dan denk ik dat ik toch moet sparen voor een nieuwe TV.

Edit: Owja heb vannochtend nog gebeld naar de winkel waar ik de monitor gekocht heb, maar deze winkel verkoopt mijn monitor niet meer, anders had ik het daar vanmiddag mogen testen. Jammer

Laatst bewerkt: 15 nov 2010
  4. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Bedankt nog voor die settings.

Ik moest even wennen aan het hogere contrast maar ik zie nu wel dat in films als bijv Pirates of the Carribean (waar de belichting soms heel natuurlijk is) dat huidskleuren er veel beter en realistischer uitzien :thumbs:

Heb alleen nog niet kunnen vinden of het mogelijk is om de gamma aan te passen maar dat laat ik maar even voor wat het is

5. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Als je de gamma niet kan aanpassen dan is het verder goed zo. Mocht je op gegeven moment toch nog betere prestaties willen halen dan kan je professionele ISF calibratie laten doen. Hoewel dit in mijn opinie zonde van het geld is bij zo'n TV en tevens vanwege de black level rise die de calibratie te niet doet. Vanwege dit probleem wil ik dit overigens alle Panasonic Plasma bezitters afraden van de 2008 t/m de 2010 modellen.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    ik ga geen 300 euro uitgeven om een tv van 600 euro te laten calibreren :) Heb deze juist uitgezocht zodat ik me volgend jaar of het jaar daarna niet zo bezwaard hoef te voelen als ik weer iets anders wil proberen :+

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Precies (hoewel het 220 euro is en maar 80 als je m komt brengen), maar je kan heel mooi zo'n calibratieprogrammaatje gebruiken en het zelf doen.
    Dan kom je al een aardig eindje de goede kant op ;)

8. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ik kan je ook niets anders dan gelijk geven. Het is gewoon zonde om een Panasonic Plasma te calibreren omdat je instellingen toch weer naar de ***** gaan door Panasonic hun incompetentie. Belachelijk dat ze na twee jaar het derde jaar nog niet de black level rise hebben gefixed. Na de black level rise veranderen namelijk bijna alle belangrijke beeldeigenschappen zoals color accuracy, greyscale en gamma. Hierdoor blijft er niets over van de calibratie. Sowieso als je zo'n purist bent zal je om de 1500-2000 een hercalibratie uit moeten laten voeren. Dit brengt natuurlijk belachelijke kosten met zich mee.

9. MN xArmSaTioNx

MN xArmSaTioNx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een monitor gevonden die zowel HDMI input heeft als VGA maar ik heb de oudste xbox(de 360pro geloof ik..) en die heeft geen HDMI aansltuiting alleen component en analoog.

Is er een verloop kabel die component naar HDMI brengt of is het het verstandigst om het via VGA aan te sluiten, wat raden jullie mij aan?
    en hoe zit het dan met de aansluiting DVI waar ik ook veel goeds over hoor maar nergens verloopkabels van kan vinden?

Alvast Bedankt

Laatst bewerkt: 16 nov 2010
  10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    gebruik gewoon de vga kabel!

11. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad gebruik VGA. Sowieso is VGA altijd beter dan Component voor PC gebruik door het verlaagde input lag. Onder VGA staat altijd alle beeldprocessing uitgeschakeld.

12. MN xArmSaTioNx

MN xArmSaTioNx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu een monitor gekocht met DVI-I en HDMI en ik heb dus de oude xbox zonder de HDMI aansluiting, mijn idee was om een intercooler te kopen van Konig. daarop zit onder andere ook een VGA aansluiting op.

Mijn plan was om een VGA naar DVI verloop kabel er tussen te zetten maar geeft dit enig probleem of brengt dit nadelen met zich mee? en is er ook een verschil tussen de vga kabel van xbox of dat ik de VGA aansluiting op de intercooler heb zitten(vertraagt signaal of lagere kwaliteit beeld)?

13. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Als het om een DVI-I gaat dan kan je zonder problemen een vga/dvi adapter gebruiken.
    DVI-I ondersteund namelijk zowel een analoge- als digitale videosignaal.

Hou er wel rekening mee dat je voor het audio-signaal een andere oplossing zal moeten gebruiken !

14. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Trotse eigenaar van een Bravia W4500 hier.

Gister ineens de schrik goed te pakken.
    Uit het niets, terwijl we zaten te eten, verschoot ineens het beeld van onze TV.
    Niet van kanaal, of van kleur, maar meer de opbouw vna het beeld.
    Heb helaas geen foto gemaakt, maar er waren heel duidelijk 4 dikke lijnen zichtbaar, door het gehele beeld.
    Ook leek er wel een soort van ghosting op te zitten, wat naar beneden doortrok.

Als het nog eens gebeurd, zal ik even een foto maken.
    Ondertussen maar op zoek naar de factuur, voor het geval dat...

Edit ; Gezien mijn garantie in December afloopt, direct maar een service afspraak gemaakt.

15. Big Failure

Big Failure It's a Big Failure!

Leuk Bevonden:
    0
    Ik gebruik nu de standaard hdmi kabel die bij mijn xbox 360 elite geleverd werd.
    Maar, volgens mij geeft deze kabel een slechtere beeldkwaliteit, en wil ik eens een andere kabel proberen om te kijken of er verschil is.

Welke kabel raden jullie mij aan?

EDIT: Kan iemand mij de naam van deze Microsoft kabel geven? Ik heb het nog niet gevonden.

Laatst bewerkt: 20 nov 2010
  16. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Wat bedoel je met de naam van de Microsoft kabel? Het is gewoon een hdmi kabel.
    Misschien bedoel je de dongle die erbij zit, die wèl een soort naam heeft?

Ikzelf gebruik hdmi kabels van de Onderdelenshop, hdmi 1.3 voor iets minder dan een tientje. Heb er een stuk of 6 in gebruik en al een jaartje of 3 zonder probleem. Nogmaals: er is geen speciale hdmi kabel voor de xbox.

Waarom denk je dat er een probleem is met je kabel? Is er een bepaald probleem met je beeld?
    Staan je beeldinstellingen van je tv wel goed? Dat is zó belangrijk!

17. Kwakmannie

Kwakmannie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wij hebben al behoorlijk lang digitenne, maar ik vind het beeld niet scherp.
    Achter de ondertiteling is helemaal een waas en om voorwerpen is nog een lijntje die er niet hoort. Komt dit door de slechte scart kabel die je van kpn mee krijgt?
    Ik heb namelijk wel 100% ontvangst.

Laatst bewerkt: 20 nov 2010
  18. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Digitenne heeft 1 probleem en dat is de beschikbare bandbreedte.
    Daarom worden allen uitzenden in normaal 576p (SD) uitgezonden.

Wil je scherper beeld (HD) hebben bij KPN dan zal je moeten overstappen naar Digitale Televisie via ADSL.

19. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Je krijgt waar je voor betaald. Het is goedkoop, maar het beeld is gewoon niet echt mooi!

Digitenne is ook helemaal niet hd en daardoor niet geschikt voor tv's groter dan 32 inch.

20. Kwakmannie

Kwakmannie Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Oké, maar onze buren hebben hier geen last van.
    Volgend jaar gaan we ook gewoon overstappen op ziggo.
    Ik had het mijn vader meteen al aanbevolen, maar hij vondt dit handig omdat het "draadloos" was. We hebben de coax kabel er ook nog steeds liggen.8)
    En we hebben ook digitenne op 42 inch tv.:9

Morgen ga ik even ziggo testen met het kastje van iemand anders, ik ben benieuwd.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina