Als je voor de xbox 360 gaat raad ik het je ten zeerste aan om de 250 GB te kopen, 4GB zit heel erg snel vol.
Xbox 360 vs PS3 is vooral heel persoonlijk.
- Zul je gebruik maken van de Blue-Ray feature op de PS3 of maakt dat je niets uit?
- Vind je het vervelend om per jaar zo'n 50 euro te betalen om een uitstekende online service te hebben of ga je liever voor de gratis online service van de PS3?
- Welke exclusives trekken je meer aan?(Heel belangrijk!)
- Heb je meer interesse in Playstation Move of Microsoft Kinect, of maakt dat je niets uit?
- Ben je van plan om de spellen die je voor de originele xbox hebt ook te spelen op de xbox 360? (Niet alle Xbox-spellen zijn speelbaar op de 360, voor een lijstje check: http://en.wikipedia.org/wiki/List_of_Xbox_games_compatible_with_Xbox_360 )
- Heb je vrienden die een 360 of PS3 (of allebei) hebben?
Denk er nog even goed over na zou ik zeggen, want dit product houd je waarschijnlijk nog wel een tijdje. Vooral exclusives lijken mij heel belangrijk, omdat je deze vanzelfsprekend echt alleen op de desbetreffende console kunt spelen (soms ook op de PC in het geval van de 360). Wat vaak gedacht/gezegd wordt is dat de PS3 grafisch beter is, maar dit is niet (altijd) waar. Sommige spellen zien er beter uit op de 360, anderen zien er beter uit op de PS3. Dit geldt ook voor bugs, glitches etc. Ook bij nieuwere spellen is dit het geval, zo heb ik gehoord dat Call of Duty: Black Ops er op de xbox 360 beter uitziet dan op de PS3. Succes met je keuze in ieder geval!
Even kort mijn pro's en cons:
Waarom xbox 360:
- Mass Effect!(Mass Effect 2 kan binnenkort ook op PS3 gespeeld worden en ME3 zal ook voor de PS3 uitkomen)
- Gears of War-reeks
- Halo-reeks
- Fable-reeks
- Forza Motorsport-reeks
- Splinter Cell
- Alan Wake
- Kinect
- Bredere collectie games (360 is namelijk eerder gelanceerd)
- Controller ligt beter in de hand(persoonlijk)
Waarom PS3:
- Killzone-reeks
- God of War-reeks
- Gran Turismo 5
- Metal Gear Solid (MGS: Rising komt overigens ook naar xbox 360)
- Final Fantasy(sommige delen zijn ook te spelen op de xbox)
- Little Big Planet
- MAG
- Heavy Rain
- Playstation Move
- Blue Ray-speler
- Gratis online
- Betere controller voor fighting games zoals Mortal Kombat etc.(Dit omdat de pijltoetsen gewoon normaal zijn, bij de xbox is het D-pad niet goed geschikt voor ingewikkelde combo's. Er komt wel een nieuwe controller uit binnenkort met een verbeterd D-pad.)
Ik heb vast wat over het hoofd gezien, dus kijk ook vooral zelf wat rond. Een ding is wel zeker, wat je ook kiest, je zult ongetwijfeld blij zijn met je aankoop!
Tenzij je voor de 4GB gaat, want dan kun je meteen een externe harde schijf erbij kopen.
Laatst bewerkt: 22 nov 2010