De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb direct zicht op de antenne die bij RTVoost staat maar moet voor redelijk ontvangst de antenne nog steeds in de vensterbank zetten.
    In mijn 40" FullHD Bravia zit een DVB-T ontvanger maar vind de beeldkwaliteit van Digitenne slechter dan van normaal analoog tv.
    Daarbij komt ook nog eens dat Digitenne behoorlijk storingsgevoelig is.

Gebruik Digitenne alleen als er een storing is bij Ziggo.

2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66

Ik heb het HD zenderpakket van Ziggo en als je National Geographic of Discovery HD kijkt, dan geloof je je eigen ogen gewoon niet. Zó mooi!

Van de week the cronicles of Nadia op tv (niet mijn soort film, stukje gekeken) en het beeld was ongekend mooi.

Neem dus liever de HD decoder met hdmi. Die met scart geeft al n stuk beter beeld dan Digitenne, maar met hdmi is het af. Neem het HD pakket (maar 5 euro duurder dan het analoge pakket!) en je hebt het mooiste beeld.

Laatst bewerkt: 21 nov 2010
  3. Striker NL

Striker NL Gaming = Living

Leuk Bevonden:
    6
    ik ga vanaf volgende week in mijn eerste eigen huisje wonen (yeeeh :D) nu heb ik natuurlijk ook internet en televisie nodig!
    Ik zat te denken aan het pakket van Tele2 internet en bellen + digitale tv. weet iemand hoe snel dit geleverd kan worden en hoe gebruikt Tele2 zijn signalen? Gaat tv gewoon via de coaxial-muurstekker of via internet oid???

4. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    De tv-signalen (digitaal) van Tele2 gaan door een utp-kabel.
    Voor het analoge signaal 'kon" je gebruik maken van een coax-kabel , alleen het de rechter dit een paar maanden geleden ongedaan gemaakt.
    Tele2 bied nog alleen nog digitale tv aan via internet.

Naast een modem/router krijg je van Tele2 ook een speciale tv-decoder.

5. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Oke bedankt voor je antwoord. Kan ik ipv zo'n kastje ook gewoon een CI+ cam kaart in mijn tv stoppen of doet tele2 daar niet aan? Kan ik via da kastje ook HD kijken?

6. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Voor Tele2 moet je gebruik maken van een speciale decoder.
    De 1e decoder krijg je gratis van Tele2.

Op de site van Tele2 vindt je informatie over de verschillende decoders en tarieven.

7. Striker NL

Leuk Bevonden:
    6
    Ja bedankt. ik heb het besteld.
    telfonie/bellen/internet tot 50 mbit (39,95 eeerste 12 maanden, dan 45 euro)
    Met hd televisie en programma gemist. Wat betekend XDSL? dat kan ik toch gewoon gebruiken met xbox en computer etc? is dit een beetje een goed pakket en gaat het gewoon via die 4 'scheve' telefoon aansluiting in de woonkamer???
    groeten

8. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    xDSL is een verzamelnaam van deze vorm van data via de koperenkabel. adsl is asymetrisch en dus veel higer downloadsnelheid ten opzichte van upload.

ikzelf heb glasvezel en mijn upload is even hoog als mn download 50MB.

Bij koperen kabel zou dat sdsl (symetrisch) dus heten

9. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    En ja hoor we zijn alsnog niet klaar :emo:
    Na heel dit verhaal hebben we de dag daarna maar ziggo gebeld om te vragen wanneer de monteur langs kwam.
    Krijgen we te horen dat ziggo onze bestelling heeft geannuleerd!
    Waarom? Omdat ze dachten dat we geen interesse meer hadden :emo:
    Dus toen weeeeer 30 min. aan de lijn gehangen om de bestelling overnieuw aan te vragen (ik snap wel waar ziggo hun geld aan verdiend, aan dit soort telefoontjes tegen lokaal tarief, we hebben inmiddels al meerdere uren met hun aan de lijn gehangen!)
    Dus bestelling weer overnieuw geplaatst en toen vroegen we dus wanneer de monteur langs zou komen.
    Toen nam ik de telefoon maar over want ik hoorde al dat er weer van alles was dus ze hebben toen mij uit gelegd dat ze pas 4 december kunnen komen en dat de actie met de interactieve decoder dan verlopen is dus dan moet ik 450 euro dokken ipv 149!

Op dat moment er maar lekker op in gegaan en na heel wat dreigen (met o.a. radar erbij te betrekken) kreeg ik 1 van de managers ofzo aan de lijn en daar het hele verhaal aan uit gelegd en gedreigd met dezelfde dingen weer.
    Inmiddels hebben ze er een spoedklus van gemaakt zeggen ze maar ik denk dat die monteur gewoon op 4 december aan komt kloppen.

Dankjewel ziggo voor een belabberde service......

10. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Waardeloos bedrijf. Als alles werkt heb je een geweldig beeld, maar oh wee als er iets niet goed is.

Bij de volgende storing gooi ik alles naar mn glasvezel.

11. Melbuuln

Leuk Bevonden:
    4
    Zolang alles werkt en je hoeft niet met de Helldesk te bellen , dan is Ziggo de beste provider.
    Van die randdebielen bij de Helldesk gaan mijn nekharen rechtovereind staan :mad:

Hoop niet dat Ziggo dit leest want straks sluiten ze me weer voor 3 weken af :+

12. Graveheart

Graveheart Groovy XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    1.548
    Binnenkort komt er een monteur bij mij langs om 'even' het LCD paneel in mijn Bravia te vervangen.
    27 December verloopt mijn garantie, dat is dan wel weer net even lekker binnen.

13. Revenge

Revenge Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een korte vraag, hoe kan je 60Hz op je xbox instellen of doet hij dat al automatisch? Want ik kan me nog herinneren op de oudere versie van de xbox 360 kon je gewoon tussen die twee kan kiezen maar op de nieuwe versie zie ik alleen de resolutie en de kleurinstelling.

14. MN xArmSaTioNx

MN xArmSaTioNx Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    De nieuwere games hebben allemaal een 60hz instelling dus als je deze games kan spelen staan de instellingen dus goed.

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Bij de oude moeste je dan de xbox op SD zetten voordat je dat kon doen. Bij aansluiting met hdmi kon je dat niet wijzigen. Ik neem aan dat dit nog steeds zo gaat.

Als je xbox de 60hz games kan spelen, staat die goed,

Hoe kom je hierbij? Er zijn nauwelijks 60hz games volgens mij? (Halo, Gears of War)

Laatst bewerkt: 23 nov 2010
  16. basvh10

basvh10 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb nu alle HD Stekkers van mijn xbox 360 op de tv aangesloten.
    Ik heb nu 1080i alleen er komt geen geluid?
    Daarna heb ik de HD Stekkers met die 2 Geluid Stekkertjes gedaan van Normale TV alleen dan doet het geluid het nog niet.
    Moet ik misschien een ander Geluid Stekkertje kopen?

Bas

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Iemand ervaring met gamen op een Samsung UE46C6700 (of een andere 6000 serie)? Of de LG 47LE5500 (of een andere 5000 serie)?

Twijfel tussen die TV's als TV in de woonkamer, maar wil even weten of je er ook lekker op kan gamen zonder al teveel input lag.

18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Wat voor HD kabel heb je gebruikt dan?

Ik verwacht de componentenkabel? De rode, groene en blauwe zijn voor het beeld en moeten achterin de tv en die ingangen zijn waarschijnlijk ook rood, groen en blauw.

Daarnaast/onder zal de geluidsingang waarschijnlijk zitten. Dit is voor het rode en witte tulpje.

Heb je niet per ongeluk op de xbox de geluidsinstelling op optisch gezet?

Hier zie je een hd componentenkabel. De 3 linkse tulpjes zijn voor het beeld. Rechts zie je de rode en witte voor het geluid. De gele gebruik je niet als die eraan zit.

----------------------

Lenny t:

deze 6000 heeft een hele hoge inputlag

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-ue32c6000-ue32c6530-20100630763.htm

Laatst bewerkt: 26 nov 2010
  19. basvh10

basvh10 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bedankt maar dit snapte ik al alleen ik kan de rooie,blauwe en groene er wil in doen maar die rode en witte niet die zitten alleen bij gewone tv maar er is nog wel 1 audio poortje waar je iets in moet doen alleen ik weet niet wat en waar ik dat kan kopen
    kan iemand me helpen?

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    wat voor merk en type TV is het?

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina