[PS4] Gran Turismo 5 - Deel 2

Discussie in 'Games' gestart door dantiney, 3 mei 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    |:-

de fuck , ze gaan dus rustig door met het afmaken van de game terwijl hij in de winkel ligt :p

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Pff wat een bs zeg...
    Ze doen ook maar wat ze willen.

3. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus met andere woorden: de game is eigenlijk nog steeds niet af. Ben benieuwd, ga hem zo in mijn PS3 gooien

4. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
    @ryan

zou kunnen dat de civic wel lekker klinkt. Maar is niet de auto waar ik graag veel mee aan de slag zou willen... Hoor je het typerende vtec soundje ook in de game? (is nog nergens goed gedaan bij een honda in een racegame)\

ik doel hierop: een diep geluid dat de vtecmotor produceerd bij volgas, meestal vanaf 5.000 toeren.
    link: http://www.youtube.com/watch?v=MsK_0YBGhyY&feature=related

edit:
    Ik kon het me niet meer herinerren maar in Forza 2 bleek dit al heel aardig nagedaan te zijn:
    http://www.youtube.com/watch?v=WVB9Jl4-DiA&feature=related

Laatst bewerkt: 24 nov 2010
  5. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Vind dit beter. :D

6. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Nee, zo is het niet.
    Echter is het niet typerend Honda, 4AGE 20v blacktop bijvoorbeeld klinkt ook ongeveer zo.
    http://www.youtube.com/watch?v=kNbo8TShEUA&feature=related

Ik denk dat het ook moelijk is om het echte geluid precies te reproduceren virtueel.
    In het echt klinkt het toch echt vaak anders.

Anyway, mijn eerste pic jongens :9

7. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69
  8. Rivanov

Rivanov Apple Fanboy

Leuk Bevonden:
    559
    En ben weer thuis! Met de Collectors Edition. Die is super!
    Nu weer snel racen! :cool:

9. Wildstylez NL

Wildstylez NL Kapitein Iglo

Leuk Bevonden:
    3
    HAd vandaag need for speed: Hot pursuit gehaald. Maar is mij teveel arcade. Dus deze maar genomen.

Ben echt heel erg benieuwd ernaar. Alleen wat een fail met je 20 min installeren. Hij is nu bijna klaar. Maar heb al ruim een uur gewacht:p.

10. capullo

capullo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ondanks de minpunten etc, krijg ik toch wel de Gt feeling terug.

Ik had een vraag bij de instelligen van de Ps3 .
    Er staat bij geluid een aantal optie's, waaronder dolby digital kanalen en dts kanalen.
    Bij dts kanalen krijg ik geen geluid bij mijn homecinema nog bij mijn X41.
    Dts is toch beter als dolby digital of mis ik iets.

Hoe hebben jullie daar de instellingen staan?.
    Bvd

11. Sander H

Sander H Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Mijn eerste photomode plaatjes:

Ik vind het echt heerlijk rijden, en merk weinig van de grafische foutjes :)

12. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Gister deze game gekocht. Was gister wel erg moe om veel te gamen. Maar tot nu toe bevalt hij goed. Snap niet alle kritiek. De game kent 1000 auto's waarvan er 200 opnieuw zijn nagemaakt en de rest GT4 overgezette wagens. Nou ik vind 200 auto's al meer dan genoeg. Uiteindelijk heb je toch maar een paar favoriete auto's en die zitten toch wel bij die 200 premium wagens.

Verder grafisch, tja in mijn ogen niet veel beter dan GT4. Maar je hebt nu wel meer wagens op de baan.

Ook het systeem dat je wind vangt achter een auto is nieuw en vind dat wel realistisch. Maargoed ik ga vanavond nog ff lekker racen. Mijn oordeel komt later. Eerst zien dan geloven. En dat er gelijk kritiek is na 1 uur gamen.... jongens race eens verder. Zoals ik lees komt er later in de game steeds meer vrij, zoals schadesysteem enzo. Nou is toch een uitdaging om dat te gaan halen.

Waarom hebben ze de hele game vertaald in het nederlands? Er is enorm veel tekst bij elke auto. Zo staat er bij elke auto een heel verhaal van waneer hij gefabriceerd is en welke versie het is enzo. Niks mis mee, maar dat vertalen kost toch alleen maar ontwikkelingstijd? Niet dat ik het erg vind. Als ik kon kiezen tussen engels en nederlands koos ik toch nederlands.

13. Sander H

Sander H Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ehh, start GT4 eens op :p

Ik snap de kritiek op het grafische aspect echt niet, ja in de replay komen er wel rare dingetjes in voor en de schaduwen zijn ook niet helemaal top. Maar tijdens het racen merk ik daar helemaal niks van. Net even de Nurburgring (GP) gereden en vind deze versie toch echt veel mooier dan die van Forza 3.

14. Revan NL

Revan NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Net even gespeeld, een eerste impressie:

-Japanners hebben een andere definitie van tijd: 20 minuten installeren volgens GT5 is een uur in de echte wereld.

-Eén van de dingen waaraan je altijd wist dat je Gran Turismo aan het spelen was is de intro. Het spijt me, maar die van GT5 is verschrikkelijk saai vergeleken met die van GT3 en GT4

-menu is langzaam en één grote clusterfuck

-Grafisch is het soms heel mooi, soms heel lelijk. In ieder geval niet beter dan Forza 3.

-Game is prime te besturen met de DualShock 3, klik er wat realtriggers op en gaan!

-Zes jaar ontwikkelingstijd... en toch vraag ik me af wie Louis Hamilton nu in vredesnaam is (staat bij de beschrijving van de Ferrari F2007).

Straks weer verder spelen...

15. apoc

apoc the unstoppable

Leuk Bevonden:
    69

Tjaa... voor mij dus niet:
    Ik mis mn eigen scirocco, de golf 6 de passat cc (sowieso lopen de VW modellen in de game tot 2005...) de megane rs 2010, de focus rs 2010, de bmw z4 2010 de M6, wat Aston Martins enz. Toch geen auto's die te verwaarlozen zijn volgens mij? De focus van de makers lag te veel op Japan en teveel bij oudere modellen tot/m 2006.
    Probleem is ook dat ik me teveel liet hypen en overal hele volkeren zie vertellen hoe goed polyphony zn zaken voorelkaar heeft om alles zo fantastisch mogelijk te maken. Goed, ik ga me zeker vermaken met de game maar verder sluit ik me aan bij Revan NL.

16. egelhunter

egelhunter It's all in the game

Leuk Bevonden:
    49
    Vroeg me net toch af hoe deze game tegenover Forza 3 staat.
    Wat heb ik gedaan?

Forza 3 en Gran Turismo 5 tegelijk aangezet, dezelfde auto gekozen en dezelfde track.

Ben begonnen met de Audi R8 op het Suzuka circuit.

Daarna Tsukuba circuit met een Ferrari F40.

Wat me opviel. Gran Turismo 5 heeft nog steeds geen gevoel voor snelheid. Volgens mij was het in deel 4 al een stuk verbeterd ten opzichte van deel 3, maar nu is het weer bij af. Als je dashboardvieuw kijkt dan is er opzich niks aan de hand, maar race je met de camera achter de gehele auto dan lijkt het net of je 80 rijd, terwijl er echt 240 op de teller staat.

Verder grafisch: Forza 3 is grafisch anders, maar vind hem toch echt mooier dan GT5. De regen in GT5 is overigens zo gruwelijk lelijk niet normaal. bah

Waar ik me echt erger aan gran turismo 5 zijn de laadtijden. Jezus wat duurt alles zo lang. Dat je een installatie hebt van een uur maakt me niks uit maar ga er dan wel vanuit dat de game snel laadt.

En wat me opvalt is dat het geluid van de auto's in GT5 slecht is. De auto's in forza 3 die ronken lekker. In GT5 lijken het net kruimeldieven.

Nou dit is de vergelijking die ik ff met Forza 3 snel heb gedaan. In GT5 heb je natuurlijk wel Nascar racing, karten en rally rijden. Dus die is wat uitgebreider. Nou ga toch ff verder kijken met GT5.

PS: ik heb Forza 3 nooit gespeeld. Wel forza 2. Heb deel 3 ooit gekocht maar vond hem toen teveel op 2 lijken waardoor hij in de kast verdween.

17. Sander H

Sander H Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hm, bij Forza 3 duurde het ongeveer 35 sec. om een race te laden, hier ongeveer 25 sec.

Vind het reuze meevallen :)

18. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb de installatie een uurtje of wat geleden ook gestart en zit ondertussen maar wat BO te spelen :+

19. Go Ahead Eagles

Go Ahead Eagles Go Ahead Deventer!!!

Leuk Bevonden:
    34
    Heb GT5 even opgestart, de menu`s doorgelopen etc. Maar ben nergens de optie tegen gekomen om online te racen. Kan iemand mij aangeven waar deze is "verstopt"? Of moet je dat vrijspelen?

20. Sander H

Sander H Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Als het goed is op je homepage, links naast A-Spec.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina