De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Kwam nu ook nog de 46PFL5805H tegen op de Philips site, maar kan er verder niks van vinden. Misschien nog te nieuw :+

2. basvh10

basvh10 Member

Leuk Bevonden:
    0
    Phillips en HD Ready en LCD Scherm

3. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Probeer punten aan t einde van je zinnen te gebruiken, want dat leest wat makkelijker ;)

Ik begrijp dat je wèl de 3 componenten tulpjes voor het beeld erin kunt doen, maar voor de audio maar 1 ingang hebt?
    Is dat een 3.5 mm minijack? Dat is een koptelefoon aansluiting, maar dan die kleine versie.

In dat geval moet je een verloopje hebben zoals deze. Kijk anders ff in de handleiding van je tv.

4. basvh10

basvh10 Member

Leuk Bevonden:
    0
    die heb ik nodig maar hoe heet dat? 3.5 mm minjack?

5. Gerjan

Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    221
    stereo mini jack

6. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je hebt verschillende soorten jackplugs 2,5mm , 3,5mm en 6,3mm.
    Deze zijn weer verdeeld in 2 (mono) , 3 (stereo) , 4 en zelfs 5 contacten en je hebt mannetjes en vrouwtjes.

Wat jij nodig hebt is een 3,5mm stereo jackplug male.

7. basvh10

basvh10 Member

Leuk Bevonden:
    0
  8. BigKabuto

BigKabuto Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    556
    Dit was me nog nooit eerder opgevallen, maar het lijkt erop dat mijn plasma niet hoger dan 50hz kan. Nu net probeer ik het spel Feeding Frenzy te spelen en dan staat er dat het spel geen 50hz ondersteund en ik het dus via display options op 60hz moet zetten. Maar hoe dan? Ik kijk bij display> HDTV settings en daar kies ik 720p. Want mijn plasma is HD ready niet FULL HD. Het is ook via HDMI trouwens.

De plasma is een

Samsung PS50C91

9. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    je moet niet de tv maar de xbox op 60 hz zetten!

Dit kan alleen als je de xbox eerst met n SD kabel aansluit en daarna op 60hz zet (instellingen-display).
    daarna weer op HD zetten.

10. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556

Och, dus dit kan niet met de HDMI kabel aangesloten? (trouwens de plasma is wel 60hz, staat in boekje..maar hij blijft constant vragen of het goed word weergegeven)

Dus de component kabel aansluiten, dan op 60hz pleuren, dan HDMI weer aansluiten en dan is hij 60hz? Dit heb ik dus gewoon nooit geweten, hoe de fuck moet je daar dan ook achterkomen.

Laatst bewerkt: 29 nov 2010
  11. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
  12. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ok, net component kabel erin gedaan en het knopje op 'tv' gezet. Toen in de 360 opties het op PAL-60 gezet. 360 uit, HDMI kabel erin, toen ik echter de resolutie weer wilde veranderen zei ie wederom 'checking support for 50hz' , dus ik dacht dat het niks had geholpen. Maar toch wel, want de game werkt nu gewoon.

Toen ik de plasma een jaar of twee geleden kocht , zat ik eerst met een beamer die geen 60HZ ondersteunde. Dus ik heb dit nooit veranderd en ook nooit over nagedacht. kortom....al die tijd zonder 60HZ gespeeld, wat voor verschil moet ik nu echt gaan merken dan? Net als op laptop/pc is het beeld rustiger voor de ogen ofzo?

Begrijp alleen niet waarom de Xbox 360 blijft zeggen tijdens het veranderen van resoluties (now displaying at 50HZ). Waarna ie dan vraagt of het beeld correct word weergegeven, ik kies yes en dan volgens mij staat ie op 50hz. hij vraagt nooit naar 60HZ :confused:

Ik heb het net aan een vriend gevraagd die een 100hz plasma heeft en hij krijgt dat verhaal van de 360 ook, dus it's all good.

Hoe zit dit met PS3 eigenlijk? Moet ik het voor de PS3 ook instellen of....?

Laatst bewerkt: 29 nov 2010
  13. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Als je de xbox niet op 60 hz zou zetten, zou hij die 60hz games gewoon niet afspelen.
    Bijna alle games zijn 50hz, maar voor sommige moet die echt op 60 (Gears of War, Halo).

Iedere hdtv is sinds enkele jaren verplicht om zowel 50 als 60hz content aan te kunnen. Let op: er wordt niets in 60hz getoond. De tv herberekent dit naar 50 of 100 hz.

14. BigKabuto

Leuk Bevonden:
    556
    Ja precies, maar Feeding Frenzy werkt nu, dus dan zit het sowieso goed, want eerst kon ik deze niet eens doen.

Gisteren speelde ik nog Halo: Reach zonder problemen, maar zonet wilde hij Feeding Frenzy niet doen omdat ie 50hz niet ondersteund, frappant zeg. Ik ga een paar keer per jaar naar vrienden toe, veel gamen enzo, dan neem ik altijd een schermpie mee die geen 60 hz ondersteund volgens mij.Moet ik het dan elke keer thuis weer op deze manier op 60hz pleuren?

15. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    je hoeft dit maar 1 keer te doen. accepteert de tv geen 60 hz, dan kan je de game sowieso niet spelen.

16. Melbuuln

Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    4
    Je moet alleen de gewenste kabel (AV , Component , HDMI) 1x instellen en de PS3 doet de rest helemaal automatisch.

17. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ga waarschijnlijk de Philips 42PFL7655 kopen, €899 bij de Saturn deze week.

Heb 'm gister even in de MM gezien:

Ziet er goed uit _O_

Laatst bewerkt: 1 dec 2010
  18. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Het uiterlijk van die Philips tv's is top, maar persoonlijk vind ik t beeld niet geweldig. Een maat van me heeft er net eentje gekocht met n cam-module, maar t beeld is niet fantastisch.

Probeer t beeld te testen op snelle beelden. Misschien ff je xbox eraan hangen als je m daarvoor wilt gebruiken.

of n dvd spplerzodat je de upscaling kwaliteit vd tv kunt zien. HD ziet er voor de consument al snel heel mooi uit.

Laatst bewerkt: 1 dec 2010
  19. Lenny-t

Leuk Bevonden:
    79
    Ik ben HD gewend, tot zo ver niks nieuws. Trouwens, snelle beelden zien er prima uit op die TV. Misschien heeft je maat een andere serie?

20. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    vriend van me heeft pas geleden deze gekocht in diezelfde prijsklasse

http://www.bobshop.nl/nl/beeld-en-geluid/lcd-tv/samsung/le-46c650-lcd-televisie/p35395

zeker de moeite waard om even te kijken of je die ergens in een winkel kan bekijken, ik vond het beeld erg goed. Vooral 1080p mkv's vanaf de mediaspeler zagen er geweldig uit.

volgens de specs is hij niet bijzonder geschikt voor gamen maar ik moet eerlijk zeggen dat ik er tijdens de potjes fifa die we er op gespeeld hadden weinig van merkte

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina