Inderdaad, je zegt het zelf al. De GT5 franchise, waar we in filmpjes vooral schitterende regen kregen te zien, een AI die zelfs uitwijkt bij een ongeval. Van deze 2 dingen heb ik er geen gezien zoals in de filmpjes.
Inderdaad, mijn verwachtingen waren bijzonder realistisch, en volgens mij zat ik er dan ook niet ver naast met btrekking tot de uiteindelijke game. In tegenstelling tot bijvoorbeeld jijzelf, die zeker wist dat het een mega titel ging worden met fantastische graphics, schitterende AI en een zeer realistisch schademodel.
Nou dat hebben we gezien. De graphics zijn hier en daar ruk, de AI rijdt weer als een treintje (het valt me nog mee dat ze geen vertraging hebben) en het schademodel wat er inzit krijg je pas na level 20.
Ik speel de game nog steeds, dus kan tot nu toe prima de minpunten (nee geen minpunt
jes) naast me neer leggen. Al moet ik zeggen dan het wel lastiger wordt met regendruppels die wel van gesneden ui lijkt te zijn gemaakt en ik daarom direct tranen in mn ogen krijg als ik het zie. Of die totaal onrealistische Rally races, of een M5 die als een Fiat Panda rijdt. Ik speel de game dan nu vooral voor de 2e hands auto's die er nog in zitten. Ik ben benieuwd wat ik nog tegenkom.
En ik ben achteraf blij hoor dat ik de game heb gekocht, nu kan ik tenminste zelf zien dat ik toen al groot gelijk had.
En mijn geld gaat nergens heen, mijn Dali 606 speakers blijken geen inferieure speakers te zijn in andere games. Vreemd genoeg krijg ik bijvoorbeeld in Forza wel een stuk beter geluid. En een anti campagne deden we misschien in de brugklas, een volwassen mens durft de plus en minpunten gewoon te benoemen.
In woorden klinkt dit echt mega tof, misschien wel net zo tof als die regenfilmpjes die we te zien kregen. In werkelijkheid kreeg je dus regendruppels zo groot als modderkluiten over je auto heen en bewogen er 2 pixel/kartelachtige randen over je raam die PD ruitenwissers noemt.
MIsschien mis je die in de huidige console race games omdat een beetje realistisch team gewoon weet dat het onhaalbare kaart is om regen en supergedetailleerde auto's in beeld te brengen? Of dat het gewoon teveel opties zijn die er in de game zitten en men door de lange ontwikkeltijd concessies moet doen?
Hardcore geld verdienen? Wat is het verschil tussen hardcore geld verdienen en gewoon je centen krijgen na een race? Wat is het verschil tussen je geld krijgen in Forza en GT?
Ja, waarbij je PS3 hoogstwaarschijnlijk ook de hele tijd aan moet staan, zal degene die de stroomrekening moet betalen heel blij mee zijn! Nee, fantastische feature alweer!
En hier komt je fanboy gedrag dus weer naar boven. De AI die achter je rijdt knalt dus gewoon nog steeds tegen je aan als je afremt. Geen ontwijken, geen remgedrag, ze botsen gewoon tegen je aan. Ze blijven de ideale lijn rijden, zoals ze elke ronde zullen doen.
Dat de toon hier negatiever is ben ik het helemaal niet mee eens. Men is hier gewoon realistisch en durft de minpunten wel gewoon te benoemen en te erkennen.
Klik om te vergroten...