Laat ik voorop stellen dat ik ze beiden heb, en ook van Castlevania vaak heb genoten.
Technisch gezien vind ik Castlevania op het grafische vlak als ik echt kritisch ben gewoon matig....
- heel veel paden
- statische achtergronden
De boss battles zijn indrukwekkend, maar de meeste omgevingen waar je door heen loopt tja, geen interactie en ik vind 't vaak toch wat doods aanvoelen. Na de eerste paar uur spelen had ik grafisch meer 't idee dat ik Resident Evil 1 speelde ofzo (ook zulk soort achtergronden/ voorgronden)
Je loopt ergens door heen maar je kan er niks mee.
- duidelijk te zien dat je alleen maar op dat vlakje kan vechten
- alhoewel ik in Castlevania soms ook helemaal niet kon zien of iets achtergrond was of dat ik er heen kon
- lineaire level structuur
of
- je kan naar voren en ook naar rechts
- hekje ziet er zo mooi uit dat je er om heen wilt en wellicht ook over heen wilt klimmen
- bos in de achtergrond leeft zelfs op een stilstaande aflevering
Dan weet ik wel wat ik grafisch mooier vind.......
De verschillen?
1) Castlevania is wellicht scherper, maar 't leeft gewoon niet, 't ziet er echt uit alsof er een gebied is en een muur waarop dan maar even een texture is geplakt, zo speelt 't, Alan Wake, 't leeft meer, echt dat je daar loopt, grafisch imo dus gewoon beter
2) belichting is juist bij Alan Wake imo erg goed gedaan
3 ) nacht settings zijn sowieso win voor Alan Wake
4) soepelheid actie, tja hier wint Castlevania wel, alhoewel ik bij beiden nooit framedrops heb gehad!
Castlevania is een spel dat je speelt en dat mensen gewoon zien dat 't een spel is, Alan Wake vind ik grafisch dusdanig sterk dat ik 't gewoon zou kunnen spelen en mensen die binnen komen (zonder mij te zien spelen) zouden kunnen denken dat zij een film kijken. Ik heb 't al eens meegemaakt dat iemand binnen kwam en dacht dat hij naar een film keek bij Alan Wake!
Laatst bewerkt: 8 dec 2010