[PS4] Gran Turismo 5 - Deel 3

Discussie in 'Games' gestart door HanTheMan, 25 nov 2010.

1. strapping young lad

strapping young lad Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker!

Voor jou stond er trouwens nog F.Bauer tussen \o/

2. Hybrid

Hybrid Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    5.824
    Niet Frans Duits? :mad:

3. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Ondersteunt GT5 de Ferrari 430 Force Feedback beetje goed? Heb die gister besteld kan echt niet wachten.

4. Ryan Mckane

Ryan Mckane Active Member

Leuk Bevonden:
    2
  5. HanTheMan

HanTheMan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    74
    Ja ik vind hem stabiel staan, let op bij het inelkaarzetten ik moest met kracht 2 stukken inelkaar schuiven en nu is het erg lastig hem in te stellen.
    Verder speel ik vanaf de bank en juist daarom heb ik hem gekocht :)

6. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
  7. killaz

killaz Active Member

Leuk Bevonden:
    43
    Dus de hoogte instellen gaat dan een stuk lastiger?

Hij is vandaag verstuurd dus ik ben benieuwd!
    Thx i.i.g.!

8. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Okee, de Mclaren F1 is officieel de geilste bak in de game! :9 wat een monsterbak, die onder controle proberen te houden in die fenomenale cockpit view is echt heel tof. :thumbs:

9. Luca

Luca Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Op Insidegamer.nl staat nu ook een review online voor de liefhebbers

10. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Vind het cijfer niet helemaal in lijn met de review.

Al mensen hier online aan het rijden geweest? Hoe gaat dat? Beetje lagvrij en nette coureurs?

Laatst bewerkt door een moderator: 1 dec 2010
  11. Luca

Luca Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Vond ik ook... veel 'negatieve' punten en weinig positieve en toch nog een 8,5. Waarschijnlijk laten ze juist die positieve punten zwaar meewegen.

Heb een paar foto's gemaakt van mijn Lamborghini Murcielago LP670-4 SuperVeloce:

Lak gebaseerd op dit model:

Foto's:

Smurfenkleur staat m best wel goed *)

Laatst bewerkt: 1 dec 2010
  12. Sander H

Sander H Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Wat een beest _O_

(filmpje niet van mij overigens)

13. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ik heb een McLaren gekocht, en in de replay zag ik dat de vleugel op de achterkant omhoog komt tijdens het flink afremmen. _O_

14. Frangster

Frangster Active Member

Leuk Bevonden:
    28
    hmmm jammer om te lezen dat de game op zoveel fronten tegenvalt. Ik wacht wel even totdat hij in de 30 Euro reeks komt aangezien ik Forza 3 ook nog steeds tot een goed einde moet brengen.

15. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Vergeet niet dat het rijden zelf gewoon nog steeds ontzettend gaaf is hè ;) Mensen benadrukken veel (kleine) foutjes, maar het gros van de tijd zit ik gewoon te genieten van een geweldige racegame, en dat geldt ongetwijfeld voor de meeste critici (Bubbles?).

16. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Dat ik de game nog steeds speel steek ik niet onder stoelen of banken, maar ik zit steeds met angstzweet uit te kijken naar de momenten dat ik weer een nachtrace moet rijden, in de sneeuw of in de regen. Daar doet de game zichzelf gewoon zo tekort. Ik begin ook steeds meer te merken dat het rijgedrag van de auto's in Forza gewoon een stuk beter voor elkaar was.

Dat zijn voor mij trouwens geen kleine minpuntjes, ze hebben ons voor de release juist met die extra's zoals rijden in de regen en sneeuw lekker gemaakt. Terwijl juist die punten gewoon zo tegenvallen.
    Ik heb het al eerder gezegd, maar ik speel de game nu vooral voor de 2e hands auto's. Dat hele level systeem vind ik ruk, net zoals ik het compleet ruk vind dat je de meeste auto's gewoon niet voor een race in kunt zetten.

17. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Mjah, kan ik me in vinden. Hoewel bij mij de nadruk toch vooral ligt op de lol die ik met het spel heb. Het gros van de races zijn 'gewone' races gelukkig, en dat blijft toch erg gaaf.

Laatste Forza die ik gespeeld heb was deel twee overigens, dus daar kan ik niet over oordelen.

18. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    Forza ging mij snel vervelen omdat ik steeds weer dezelfde tracks voorgeschoteld kreeg, en geen rally, weersomstandigheden en pitstops, plus veel van hetzelfde.

Met GT5 zit je op het ene moment met krimpende balletjes in een nascar bak met 360 te draften op een oval, het volgende moment in een kart op een karttrack te raggen, dan weer in een rally bak op een prachtige sneeuwtrack te rijden, etc... oftwel, variatie.

Qua handling zit het echt wel goed hoor.. forza was mij te simpel, te arcade. geen beleving tijdens het racen dat het mis kon gaan als je te hard door de bochten ging.. wat krampachtig simpel gecaterd voor de mensen die wel eens af en toe in een dure bak willen rijden.. a la kinect zeg maar, niet voor het hardcore publiek.
    Met GT5 heb je meer verschil in de autos qua handling, en meer opties om daadwerkelijk een verschil te maken.

Nachtraces zijn pittig idd, maar dat zijn ze in het echt ook.. sneeuw en rally is prima te doen, mits je leert hoe je moet rijden.
    En dat is nog iets waarin GT uitblinkt.. je LEERT hoe je sommige disciplines moet rijden.
    Toen ik begon met een nascar bak dacht ik niet dat ik het makkelijk zou kunnen.. die bak is lomp en zwaar.. maar na de challenge van jeff gordon leer je hoe gevoelig je moet rijden met die lompe traktor.
    Hetzelfde geldt voor rally rijden.. dat is net even gas erop en maar raggen.. nee je moet de baan leren kennen, anticiperen en een ritme creeëren om echt goed te leren rally rijden. :thumbs:

De game is gewoon niet perfect, maar de kern is echt wel in orde.. grafisch sterk, handling is goed, geluid is goed, soms sterk en soms weer wat zwak (niet weer beginnen bubbles :b:) de career mode is echt volgepropt met disciplines dat je niet weet waar je moet beginnen, en met dingen zoals B-spec, rally rijden, nascar, GT league (japanse bakken), endurance races, F1 league, licenties halen en special races.. plus speciale auto's verzamelen ben je echt wel een tijdje bezig en blijf je simpelweg geboeid tot het einde spelen.

Plus het feit dat ze de game blijven updaten met nieuwe races, autos, online extras en fixes kan het niet meer kapot wat mij betreft.. :thumbs:

Laatst bewerkt: 2 dec 2010
  19. Mr.Bubbles

Mr.Bubbles Guest

Ieder zijn ding natuurlijk, maar ik speel liever een game die al zijn zaakjes wel voorelkaar heeft dan een game die dat niet heeft (regen, sneeuwraces zijn gewoon om te huilen zo slecht)

Dat klopt, er is genoeg variatie, al is dat maar heel betrekkelijk. Je wilt toch, zoals jij het zegt (al is het voor mij een raadsel wat het is) hardcore geld verdienen. Die kartraces krijg je 1x geld voor, net zoals de rest van de Special Events. Leuk om een keertje te spelen dus, maar als je echt verder wilt in de game is het niet raadzaam ze vaak te spelen.
    Eigenlijk doe je het nu een beetje voorkomen of de mensen die Forza spelen niet kunnen sturen, geen hardcore gamers zijn en verder weinig met gamen hebben. Dat heb je dus grandioos mis. Ik heb heel wat uurtjes in Forza zitten, ben misschien niet de allerbeste bestuurder (ik ben geen hardcore driver zoals jij het zou zeggen) maar vind de handling stukken beter in Forza dan in GT5. Rij maar eens in een M5, daar zit geen beleving in. Ik kan nergens uit opmaken dat ik rijd met een auto die standaard 500+ pk heeft. Er is geen snelheidsbeleving, hij zwabbert en glijdt veel te makkelijk weg.
    Kunnen we door de photomode en de handling van de auto's (oh, en de reviews die zeggen dat GT5 geen echte racegame is) GT5 niet bestempelen als racegame voor de casual racer? Iemand die in een leuke premium auto een rondje wil rijden, een foto wil maken en deze wil delen met de rest van de wereld. Want laten we eerlijk zijn, hoeveel races rij je nek aan nek met je tegenstander? Vaak is je auto of overpowered, of hij komt gewoon net te kort.

Is het niet met elke game zo dat je de baan moet kennen? moet weten waar je moet remmen, moet gasgeven en waar je volgas doorheen kunt? Dat lukt prima in GT, maar bij nachtraces zie je gewoon te weinig, sneeuwraces zijn gewoon bagger door het sneeuweffect en rallyraces zijn bijna onbestuurbaar. En geloof me, ik heb het echt wel even geprobeerd, maar ik ben misschien niet hardcore genoeg om 3 uren voor 1 track te gaan zitten om 100k aan prijzengeld binnen te halen.

Als je het niet erg vindt dan begin ik wel even. Het geluid is gewoon slecht, dieptriest bij sommige auto's. Ik heb er al redelijk wat uurtjes opzitten maar ik heb nooit het gevoel gehad dat ik in een sportwagen reed om in een BMW die in het echte een heerlijk roffeltje produceren.
    Grafisch zijn er een aantal echt mooie tracks, maar over het algemeen rijd je gewoon over opgepoetste GT4 banen. En al die dsciplines die je noemt zijn inderdaad heel aardig, alleen is het weer zo jammer dat je er maar met een handvol auto's aan mee kunt doen. Waarom ze er 1000 ingestopt hebben is me volstrekt onduidelijk, zeker de helft zijn niet bruikbaar in een race (of je moet het leuk vinden om in een Viper een sunday cupje te gaan doen)

Dat klinkt natuurlijk weer geweldig, maar had dat er gewoon niet in moeten zitten bij de release?

20. strapping young lad

Leuk Bevonden:
    0
    @ bubbles.. Even snel, moet weer werken.. maar sneeuwraces zijn bagger? chamonix al gespeeld?

En ik zeg dat mensen die forza spelen niet kunnen sturen? even lezen, ik zeg dat forza 3 meer gemaakt is met het grote, niet hardcore publiek in het achterhoofd van de makers van FM3.. als je de toch wat te makkelijke handling voelt en het gebrek aan vele hardcore functies en features, de rewind gebrek aan diversiteit (met name in banen) kun je dit toch niet ontkennen? prima game verder hoor, maar ik zeg dus duidelijk niet wat jij beweert dat ik zeg.. leg me geen woorden in de mond aub..

beide.. maar als er een optie inzit om o.a. in endurance mode 9 uur te rijden is dit niet echt een racer voor casual gamers only, nee... en level 40 halen duurt wel even, level 50 of 60 (even tel kwijt) was je binnen no-time in FM3.

En nieuwe races en autos hadden al in de game moeten zitten? uh? :{ fixes natuurlijk wel.. maar welke game heeft dat tegenwoordig niet meer.. helaas.

Nu zal de opmerking wel weer komen dat ik een "fanboy" ben met een "roze brilletje op", maar als niemand tegengas geeft (lol) dan blijf je maar (in mijn optiek) minpuntjes opblazen tot catastrofale gamebrekende gebreken... en omdat je af en toe een pluspuntje er tegenaan gooit maakt het niet zo dat jouw mening meteen neutraal en rechtvaardig is.. ook is het niet zo dat als ik de minpunten voor lief neem en 90% van de game wel dik in orde vindt, dat ik dan meteen een fanboy ben.. dat moet toch maar eens afgelopen zijn.

De reviews zijn trouwens absoluut niet wissellend (onder de 7 nog niet gezien, voor de rest allemaal 9's en tienen) en barslecht zoals jij verwachte voordat GT5 uit zou komen.. toen je zei dat je A: de game niet zou kopen, en B: dat je de game zou kopen voor rivanov als hij geen slechte reviews zou krijgen.. beide punten ben je terug gekrabbeld dus echt serieus kan ik je nou ook niet meer nemen.. sorry.

Voor diegene die twijfelen, als je GT tof vindt is dit echt een aanraden.. houd je van autos en sjieke features plus veel variatie en een zeer vlezige carriere modus, is dit ook een aanrader. :thumbs: de game heeft minpunten.. maar geen rampen zoals menig een doet laten denken.

Laatst bewerkt: 2 dec 2010

Deel Deze Pagina