[X360] Alan Wake [Deel 2]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 19 mei 2010.

  1. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.705
    Leuk Bevonden:
    17.923
    Ho-ly shit.
    Ben vandaag aan deze game begonnen en hoe geniaal is dit!
    Hoop alleen niet dat dat geknal op die zombiedudes een beetje eentonig wordt op den duur.
     
  2. Heroic

    Heroic Halo

    Berichten:
    1.290
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo net Alan Wake uitgespeelt, inclusief The Signal.
    Ik moet zeggen dat ik het een erg tof spel vond. Goede sfeer, speelt lekker en erg mooi. Best wel underrated imo.
    Nu vroeg ik me af, het einde van The Signal roept alleen maar nog meer vragen op. Geeft The Writer DLC een antwoord op alle vragen en hoe het afloopt of is het weer zo'n open einde?

    En verder, over het verhaal:
    Wie was Mr.Scratch? Ja een geschreven kloon van Alan, maar hoe en wat?
     
  3. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben ik de enige die moeite heeft met niet te veel dood te gaan? Speel nieteens op nightmare maar met groepen van 3+ word ik keihard geflanked en mijn zaklamp werkt maar op 1 gast. Dan krijg ik steeds een bijl in mijn rug en ik kan ook niet altijd die flares gebruiken (die sowieso geen dmg doen, daarna vallen ze me alsnog aan). Verder vermaak ik me prima met de game _O_
     
  4. eendje

    eendje Active Member

    Berichten:
    124
    Leuk Bevonden:
    0
    Dit is echt een briljante spel, van begin tot eind spannend incl 2 DLC's.

    Het is niet verplicht om ze te doden. Je kan ook vluchten naar een veilige haven (licht). Je kan bijlen ontwijken door wanneer je loopt op RB te drukken (paar seconden en dan weer los). Je gaat dan stuntelig starten met rennen, da's een goeie manier om veel dingen te ontwijken.

    Met de tweede DLC blijft de einde nog steeds open.
    Dit riekt naar Alan Wake 2 :), of 3e DLC :)
     
    Laatst bewerkt: 9 nov 2010
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Pff, irritante collectibles. Ik zoek er denk ik iets té veel naar waardoor de sfeer een beetje verpest wordt. + Het zijn er te veel verschillende. Ik had een tijdje niet gespeeld, dus was vergeten waar ik allemaal naar op zoek was. Nu zal ik al een hoop hebben gemist.

    Is het gemakkelijk om een volgende keer via level select oid terug te gaan en ze allemaal op te pikken? Dat je ook per level kunt zien wat je hebt weten te pakken en hoeveel je nog moet.
     
  6. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467
    Yup, er zijn guides genoeg voor en die pagina's zijn volgens mij allemaal genummerd

    je kan volgens mij alleen niet zien of je in een level alle thermosflessen en weapon cache's al hebt dus als je echt wil gaan achievement hoeren zul je met een guide op schoot toch alle weer bij langs moeten
     
  7. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Dat er guides genoeg zijn twijfel ik niet aan, maar om dat laatste ging het me dus. Crap. Altijd zo irritant als devs een miljoen collectibles in hun game stoppen maar je dan geen manier geven om het fatsoenlijk te tracken. :mad:

    De guides zullen al irritant genoeg zijn. "En dan pak je die thermosfles op daar bij dat stukje in het bos. Jeweetwel, daar waar het donker is."

    Ach, ik zie dan wel of ik voor de 1000 (G) ga. Ik heb de laatste tijd al genoeg moeite met het uitspelen van games, laat staan dat ik alle achievements haal.
     
  8. Ic3DFire

    Ic3DFire Active Member

    Berichten:
    3.352
    Leuk Bevonden:
    170
    Voor het spel, zonder de uitbreidingen, is het vrij makkelijk om terug te gaan naar bepaalde gedeeltes in een level. De guides zijn inderdaad zo als je zelf al zei: Pagina 1 ligt onder die boom, daar waar het donker is :+. Maar eigenlijk heb ik geen problemen gehad met het vinden van de collectables, het lijkt onduidelijk te zijn, maar eigenlijk is het duidelijk genoeg (op een enkeling na). Alan Wake is zeker een game die je op 1000/1000 kunt hebben met een heel klein beetje moeite en redelijk weinig tijd.
     
  9. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de game nu ook uitgespeeld :) Die collectibles laat ik voor het is maar nog ff wat andere chievo's halen. Weet nog niet of ik de Writer ga halen btw.. het lijkt me wel leuk maar die chapters zijn wel erg kort. 560 MSP voor een uurtje vind ik wel erg karig :{
     
  10. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.705
    Leuk Bevonden:
    17.923
    Uitgespeeld.

    Wat een ongelofelijke game is dit zeg.
    Echt, bij far is het zoiezo de allermooise 360 game tot nu toe, echt prachtig.
    Verhaal is geweldig. Sfeer is machtig. Episodes-idee is geniaal.
    Deze game verdient gewoon een 10. Alles is perfect..je ziet gewoon dat de developers hier zoveel liefde in hebben gestoken. Het is echt geweldig. Ben er toch zo 20uur mee bezig geweest. Deel 2 zal er wss toch niet komen, omdat deze game niet zo goed heeft verkocht, tenminste, dat denk ik dan.

    DLC de moeite waard? Heb de eerste met een code, maar die tweede? uurtje per DLC maar? Ook nog achievie's erbij?
     
  11. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwa.. zeker geen perfecte game. had wat meer afwisseling in gameplay en omgevingen mogen zitten. Je loopt de hele tijd maar in een bos rond :/ Verder begint het verhaal erg goed, maar vond ik het einde toch wat matig. Ik zou 'm een 8+ geven, want toch heb ik zeker genoten van de game.
    Die DLC blijven ook open ended en er zitten wel chievo's bij.. maar is imo het geld niet waard voor een uurtje.
     
    Laatst bewerkt: 14 nov 2010
  12. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    Had wel verwacht dat nadat iedereen de game bij eplaza had besteld, dit topic weer gebruikt zou worden :+

    Wat een vette game is dit zit, ik hou van de stijl van vertellen, zoveel sfeer.
     
  13. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is het best simpel, dit spel is GOTYE 2010, en zeker één van de beste spellen voor de Xbox360. Geen enkel spel komt hier qua sfeer bij in de buurt, bij geen enkel ander spel was ik dit jaar zo erg betrokken als bij de avonturen in dit spel. Bij geen enkel ander spel heb ik echt van elk hoofdstuk en bij elk subhoofdstukje 100% genoten.

    Dit spel _O_
     
  14. Lequero

    Lequero Let It Rain

    Berichten:
    733
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb de game al sinds de release liggen, maar moet er nog steeds beginnen.
    Denk dat ik dat vanavond maar eens ga doen. :D
     
  15. PePzi NL

    PePzi NL Ōkami! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.997
    Leuk Bevonden:
    203
    100% mee eens :D
     
  16. Banweezy

    Banweezy Kanyeezy

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    17
    Voor mij is dit ook zeker GOTY 2010. Moet alleen nog steeds de laatste DLC kopen. Binnenkort maar even doen.
     
  17. MetalSonic

    MetalSonic MetalSonicNL

    Berichten:
    4.536
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik moet 't gewoon kwijt, doe ik ook in negatieve zin over spellen waar ik niet over te spreken ben. Waarom ik zo genoot?
    Heb je al een heel leuk hoofdstuk gespeeld, wordt 't ook nog afgesloten op een leuke filmische manier met muziek. Volgende hoofdstuk begint weer met een terugblik...

    Maar toch vooral, de grafische pracht in combinatie met de muziek zorgt voor ongekend veel realisme. Het spel zit ook vol met locaties dat ik denk, ja dit is tof, ja dat is ook tof.. Zo hier wil ik niet te snel door heen, ah tof een soort van spotters toren hier ga ik gewoon staan en lekker om mij heen kijken. Helpt het mij in het spel? boeit dat? ik ben aan het genieten!.

    Wat ik bij dit spel ook heb gehad, en eigenlijk nog niet bij een ander game voor de huidige of de vorige generatie consoles. Ik loop door een hoofdstuk en vind hem vet, en even later blijkt het volgende hoofdstuk nog vetter te zijn. Dan denk je, dit kan niet leuker, en ja hoor, het hoofdstuk erna is nog even iets leuker...

    Op het moment dat je denkt van, hmm wel weer leuk zo, dan is het ook afgelopen. Tuurlijk als ik kritisch ben dan waren er wel wat puntjes:
    - besturing voertuigen is toch wel muaa
    - het ontbreken van een mes om bv de tegenstanders op afstand te houden oid. Maarja ik snap de keuze van de makers.

    Toch die minpunten doen geen afbreuk aan het spel, dat is gewoon mieren neuken ;)
     
  18. Tyspolir

    Tyspolir Active Member

    Berichten:
    2.118
    Leuk Bevonden:
    0
    Het einde van de game was ook wel matig.. Ze hadden zoveel meer met dat verhaal kunnen doen.
     
  19. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.044
    Leuk Bevonden:
    9.604
    Wat is het beste te doen met die Alan Wakes Files (LE)? Voor het spelen lezen of na het spelen?
     
  20. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben ook wel geïnteresseerd in het antwoord op deze vraag :9
     

Deel Deze Pagina