[XOne] Castlevania: Lords Of Shadow

Discussie in 'Games' gestart door Hybrid, 10 okt 2008.

1. Porunga NL

Porunga NL zo laat alweer?

Leuk Bevonden:
    17
    Zoveel games, zo weinig tijd:'-(

ik heb inderdaad nog niet verder gespeeld met Castlevania, maar er is hoop want ik heb de SP van black ops bijna uit en heb ondertussen wel wat afwisseling nodig tussen de mp potjes door.........

2. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Prachtig spel zeg, de eerste 2 hoofdstukken zijn best gaar maar daarna wordt 't steeds vetter. Ook dat het spel een pittige leercurve heeft werpt later zijn vruchten af, dit is verder één van de eerste games waarbij ik vind dat je games ook makkelijk kan uitvoeren. Alles klopt en werkt gewoon.

Weet nog dat ik vroeger bij Mortal Kombat toch echt dacht dat ik de juiste combinatie in voerde en dat er gewoon niks gebeurde.

3. Grave

Grave Gym Member XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    520
    Vandaag de game binnen gekregen en eerste chapter nu gehad en voor een deel in chapter 2. Moet zeggen dat het grafisch er vaak echt super uitziet, vooral de wat kleurrijker gebieden zijn echt heel mooi.

Maar hoor veel mensen over dat de eerste 2 chapters minder zijn? Vindt ze tot nu toe best wel vet.

4. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Vond de eerste twee chapters ook gewoon tof hoor. Sommige hebben altijd wat te zeuren, dit spel is gewoon genieten. Qua gameplay laat dit spel een hoop games achter zich, super :)

5. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker je eerste Castlevania game?

Als je vaker een Castlevania game hebt gespeeld zijn de eerste 2 chapters gewoon raar om het op zijn vriendelijkst te zeggen. Voelt aan alsof Mario ineens een shotgun heeft ofzo. Zo'n soort raar, het past niet bij de titel.

Ik ben nu in chapter 9 en het spel heeft een aantal plus- en minpunten:
    + goede sfeer, vooral als je verder in het spel komt
    + goed uitgewerkt en toch wel fris combat systeem
    + heel veel boss battles en big boss battles, heel erg vet gedaan dus
    + dat het verhaal aan elkaar wordt gepraat vind ik leuk, de stem vind ik ook goed bij het spel passen
    + de boss battles (kom weer terug), geven echt dat klassieke moeilijke van de boss battles, ik heb echt achter mijn xbox gezeten van "GA TOCH DEAUUUUUUD!!!!!!!!!!!!, en dan ging je zelf weer dood"
    + er zijn referenties naar de oudere Castlevania games, als in bepaalde tegenstanders, en de secondary wapens, de belmont naam heb ik ook al eerder in Castlevania gezien.

Maarja er zijn ook minpunten:
    -: muziek vind ik het de eerste paar chapters vaak meer hinderlijk dan leuk, de muziek is te zogenaamd groots opgezet
    -: waar zijn de beste castlevania tunes (zonde-!-), Castlevania heeft een database van prachtige muziek, had dan zoals Nintendo doet remixes gedaan ofzo.
    -: grafisch, als je ineens bij een heel groot gebied komt vind ik het mooi, maar verder zijn veel omgevingen erg statitisch, duidelijk aangegeven waar je wel en niet kan lopen. Maarja de framerate is gelukkig altijd goed....
    -: dat je white / dark experience moet opnemen met LS/ RS , heel slecht...

6. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    ^Waarom zijn de eerste 2 chapters raar?

Heb btw meerdere castlevania games gespeeld vanaf de NES tot deze. Ja ok het is niet echt te vergelijken met de vroegere castlevania games, maarja dat is niet hinderlijk, beetje vernieuwend mag ook best. Idd wel jammer van de muziek en dat het soms niet duidelijk is waar je wel heen kan en waar niet. Laat je je soms naar beneden rapellen en dan ben je ineens dood omdat je net een meter eerder eraf had moeten springen, maar dat zie je nergens, beetje trial and error soms. Maar verder wel erg vette game, vooral grafisch er mooi.

7. powerslave666

powerslave666 Bakker Gijs

Leuk Bevonden:
    270
    Ik vond chapter 2 ook erg vet hoor.
    Vooral als je dat mokkel leert kennen,.Vanaf daarna word die pas echt vet!

8. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Misschien dat sommige mensen de eerste 2 chapters kut vinden omdat er zoveel missies per chapter zijn in de eerste 2 chapters?

Zijn er hier veel mensen die de game al op Paladin hebben gespeeld? Ben nu zelf mn eerste playthrough aan het doen op Knight en was wel benieuwd hoeveel moeilijker Paladin is als je eenmaal alle upgrades hebt? Tot nu toe op Knight nog niet echt super moeilijke stukken gehad, maar ben ook nog maar bij Chapter 4.

9. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij heeft 't niks met de hoeveelheid missies te maken, maar wel met de setting van de missies.... Veel te vrolijke missies, te veel vrolijke/ felle kleuren. Er sprong nog net geen Super Mario rond.

10. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Ik heb alles al in de game..
    Paladin is zeker pittig op bepaalde stukken maar met alle upgrades is het nog best te doen..
    Maar ik deed ook meteen alle Trials erbij en dat maakte het een heel stuk pittiger!!

11. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Ok, ben wel benieuwd. Eerst de game maar uitspelen op Knight :cool: Doe ook meteen de trials bij de eerste playthrough al zitten er bij elke chapter vaak 1 trial bij die echt asociaal moeilijk is, dus ga eerst even upgraden voor sommige trials. Chapter 1 alle trials en chapter 2 ook op 1 na bij elk. Ice Giant binnen 1,5 minuut dood, die morgen maar even doen eerst met een spell en dan em snel afmaken, anders lukt dat nooit in 1,5 minuut 8)

12. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Die eindbazen binnen paar minuten kan je beter op het laatst doen want daar heb je steeds
    een dark crystal voor nodig die je later in de game vind en dat is het nog fucking pittig.als je je het perfect doet hou je nog maar paar seconden over!!!

13. Grave

Leuk Bevonden:
    520
    Heb al een Dark Crystal, maar gebruik em nooit in de game, dus kan ik beter em alvast in eent trial gebruiken zodat ik weer dark Crystals kan vinden in de game, aangezien je er maar 1 kan meenemen en hij ze anders niet oppakt als je er al 1 hebt.

Zal idd wel pittig worden, paar filmpjes gezien van die Ice Giant in 1,5 minuut, zal wel crapjes worden :{

14. powerslave666

Leuk Bevonden:
    270
    Als je goed gaat en je word er vanaf gegooid zodat je te weinig tijd hebt altijd weer trg kiezen naar worldmap(Niet restart checkpoint als je halverwege bent want dan saved die!!) en opnieuw level kiezen,
    Anders ben je je crystal kwijt en moet je weer opnieuw zoeken!

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Vanmiddag deze samen met Two Worlds 2 gekocht (voor de ps3 weliswaar) en net eerst een paar even TW2 gespeeld en nu even deze uitproberen maar man o man wat een gave engine hebben die gekke spanjaarden gebouwd.

Ik kon het er in de demo niet echt vanaf zien maar het eerste level na het demo level is echt bizar gedetailleerd.

Heel erg mooi gedaan, hopen dat de gameplay net zo goed blijkt :)

16. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Grappig hoe subjectief graphix dan zijn, ik vind dit spel grafisch eigenlijk nooit uitblinken. Dat had ik wel bij Alan Wake maar vinden andere juist weer grafisch tegen vallen.

17. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Alan Wake is uitermate sfeervol maar technisch niet heel bijzonder. Je kunt dat het oude tech is waar ze een hele sfeervolle game in hebben weten te maken. Met name de mist en belichting waren erg sterk.

Maar Castlevania (met een zelf gemaakte engine) is technisch heel sterk. Enorm veel detail en erg mooie texturing en belichting

Ik vind de kwaliteit van de graphics niet echt subjectief. Castlevania draait bijvoorbeeld met v-sync aan op native 720p, Alan wake draait zonder v-sync op een sub-hd resolutie.

Zeg niet dat het slecht is want de sfeer is fantastisch maar puur technisch zat ik echt even te kijken van castlevania

18. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    Laat ik voorop stellen dat ik ze beiden heb, en ook van Castlevania vaak heb genoten.

Technisch gezien vind ik Castlevania op het grafische vlak als ik echt kritisch ben gewoon matig....
    - heel veel paden
    - statische achtergronden

De boss battles zijn indrukwekkend, maar de meeste omgevingen waar je door heen loopt tja, geen interactie en ik vind 't vaak toch wat doods aanvoelen. Na de eerste paar uur spelen had ik grafisch meer 't idee dat ik Resident Evil 1 speelde ofzo (ook zulk soort achtergronden/ voorgronden)

Je loopt ergens door heen maar je kan er niks mee.

- duidelijk te zien dat je alleen maar op dat vlakje kan vechten
    - alhoewel ik in Castlevania soms ook helemaal niet kon zien of iets achtergrond was of dat ik er heen kon
    - lineaire level structuur
    of
    - je kan naar voren en ook naar rechts
    - hekje ziet er zo mooi uit dat je er om heen wilt en wellicht ook over heen wilt klimmen
    - bos in de achtergrond leeft zelfs op een stilstaande aflevering

Dan weet ik wel wat ik grafisch mooier vind.......

De verschillen?
    1) Castlevania is wellicht scherper, maar 't leeft gewoon niet, 't ziet er echt uit alsof er een gebied is en een muur waarop dan maar even een texture is geplakt, zo speelt 't, Alan Wake, 't leeft meer, echt dat je daar loopt, grafisch imo dus gewoon beter
    2) belichting is juist bij Alan Wake imo erg goed gedaan
    3 ) nacht settings zijn sowieso win voor Alan Wake
    4) soepelheid actie, tja hier wint Castlevania wel, alhoewel ik bij beiden nooit framedrops heb gehad!

Castlevania is een spel dat je speelt en dat mensen gewoon zien dat 't een spel is, Alan Wake vind ik grafisch dusdanig sterk dat ik 't gewoon zou kunnen spelen en mensen die binnen komen (zonder mij te zien spelen) zouden kunnen denken dat zij een film kijken. Ik heb 't al eens meegemaakt dat iemand binnen kwam en dacht dat hij naar een film keek bij Alan Wake!

Laatst bewerkt: 8 dec 2010
  19. Nol

Nol Pulp Fiction

Leuk Bevonden:
    369
    Snap je punt wel, alleen zijn er bij castlevenia wel mooiere plaatjes te maken, dan ik hierboven zie.
    Als je wilt vergelijken doe ze dan allebei met een vergezicht ;)

20. MetalSonic

MetalSonic MetalSonicNL

Leuk Bevonden:
    0
    klopt, waren gewoon snelle hits.... Als iemand mij 't tegendeel btw kan bewijzen dan vind ik dat ook interessant. Waarom hij vind dat Castlevania grafisch beter is. Ik heb recensies gezien van beiden en beiden krijgen lof voor de grafische pracht.

Deel Deze Pagina