Hallo ik had een vraag, Sinds kort zit ik te denken eenrouter of modem te kunnen aanschafen ( sorry weet niet wat het verschil is) en ik heb 2 internet kabels een die naar me pc gaat en een naar me xbox, Maar het probleem is dat ik maar een moded heb die maar een poort heeft dus als ik op de pc ga trek ik die van de xbox uit en doe ik die van de pc in. En ik heb wel een keer gehoord over een HUB zou dat de probleem werken bij mij dat ik tegelijk kan computeren en xboxen ? dankjewel:b:
Het is moelijk om hier iets uit te halen, maar zoek jij niet gewoon een switch? Een ´internetkabel-hub´ zeg maar?
Wat je nodig hebt is een Router want de kabelmodem heb je al van Ziggo gekregen Wil je een goede router hebben kijk dan naar een Linksys , deze werken perfect samen met Ziggo. De prijzen van een Linksys router beginnen rond de € 35. De netwerkkabel van het modem sluit je aan op de WAN-poort van de Router. De pc sluit je aan op LAN1 en de Xbox360 op LAN2. De router zal netjes het internetverkeer verdelen tussen beide apparaten. Installatie van een router bij Ziggo is kinderspel. 1. Haal de kabelmodem van de spanning ( minimaal 5 minuten ). 2. Verwijder de netwerkkabel uit het modem. 3. Start de kabelmodem na 5 minuten weer op en wacht tot deze volledige is opgestart ( internet en eventueel ook telefonie ). 4. Verbind de kabelmodem en router met elkaar ( kabel wordt meegeleverd ). 5. Start de router nu op en wacht tot deze volledige is opstart. 6. Met de standaard instellingen zal deze zonder problemen online komen ( WAN ledje gaat branden en Link/Online ledje (kabelmodem) gaat knipperen. 6 Verbind de PC (LAN1) en Xbox360* (LAN2) met de router en zet de apparaten volgens aan. Voor XBL is het voldoende om de UPnP in de Linksys aan te zetten. Voor meer vragen en info kan je terecht in de volgende thread. [Centraal] Routers en Xbox Live [Deel 3]