1. ME2 - Het hele spel is gewoon waanzinnig goed uitgedacht, de gameplay is verbeterd ten opzichte van deel 1, minder rpg elementen maar toch bleef het leuk. alle sidequests waren uniek en ik heb geen enkele omgeving meer als 2 keer gezien zonder dat ik het wilde. geweldig! Ik denk dat ME2 op nummer 2 staat van meest uitgespeelde spellen (waarbij SW:KOTOR op nummer 1 staat met 9 playthroughs)
2. BBC2 - De beste online shooter die verkrijgbaar is in mijn ogen. Call of duty is meer een ragspel en ik hou van taktiek, en dat is in dit spel heel goed gedaan. met elke speelstijl kan je goed worden, als je minder goed bent in schieten kan je altijd cover fire geven en medic kits droppen of van afstand vijanden marken en afschieten. terechte 2e plaats.
3. Reach - Het hele spel is enorm robuust, de dagelijkse challenges houden het spel fris en uitdagend. de multiplayer blijft leuk, en vooral de campaign (ben meer een single player guy) blijft leuk om te spelen. jammer dat ik m geleend heb en nu weer terug moest geven
4. Castlevania - door sommigen niet al te goed ontvangen. Door mij wel. Het geweldige verhaal, de bizar mooie graphics en stoere combat. het enige wat af en toe vervelend is is de camera. wat de camera wel goed doet is de hoofdpersoon (Gabriel) in een mooi cinematografisch beeld zetten zodat het altijd mooi is. ik heb m nog niet eens uitgespeeld
5. Splintercell conviction - vooral omdat er dit jaar weinig spellen zijn uitgekomen die een goeie co-op hebben. SC is vooral gaaf om het co-op te doen. Er zijn weinig dingen die zo'n voldoening geven als je co-op partner een vijand met een death from above neerhaalt, waarna er een andere vijand naar kijkt die jij vervolgens in zn heup schiet en over een rand gooit. of gewoon synchroon headshots schieten
Runner up: Red dead redemption - steengoed spel, goed verhaal, goed karakters. heel veel gespeeld ook. Westerns spreken mij minder aan though, en ook al heb ik er plezier van gehad, ik speel het nu niet meer. wat vooral een dooddoener was, was de problemen om met vrienden te spelen. erg jammer.