1 ) Mass Effect 2
De opvolger van mijn favoriete X360-game. Nadat ik hem voor de eerste keer uitgespeeld had, was ik in eerste instantie een beetje teleurgesteld wat betreft het verhaal, het was gewoon niet zo 'schokkend' als ME1. Wat betreft alle andere factoren van de game was ik zeer tevreden: veel leuke (nieuwe) personages (Mordin, Thane, The Illusive Man, Legion, Aria, Tali, Garrus en natuurlijk Joker), leuke invloed van je ME1-save (inclusief een zeer stoere Wrex!), heel veel missies (heb er op normal zo'n 40 uur over gedaan) en sterk verbeterde gameplay.
2 ) Red Dead Redemption
Absoluut de game met de meeste sfeer: Prachtige omgevingen (stoffige woestijnen in de hete zon, wild-west stadjes, vochtige moerassen, besneeuwde bergtoppen) in een levende wereld (heel veel dieren, mensen die echt aan het werk waren, random events etc.) en dat allemaal met prachtige graphics en animaties. John Marston was een erg coole gast en ook de andere personages waren (zoals we wel gewend zijn van R erg sterk. Daarnaast gaf het spelen gewoon een erg goed gevoel. Verder was het verhaal ook prima.
3 ) Halo Reach
De campaign wist me zeker te verrassen: die was een stuk beter dan ik verwacht had. Verder is het gewoon weer het leuke Halo-gevoel met de typische, verslavende, chaotische multiplayer. Sinds de release (op 14-09) is er geen ander spel in mijn Xbox geweest. Dat zegt genoeg volgens mij.
4 )Just Cause 2
In ieder geval de game met de beste demo van het jaar, direct nadat ik de demo speelde heb ik hem in een impuls gekocht. Heerlijke gameplay, vrijheid en een goede sfeer (zeker in de jungles!). Toch blijft hij niet zo lang 'kleven' als de andere games in het rijtje.
(tekst schaamteloos ge-copy-pasted van
deze post