[XOne] Divinity II: Ego Draconis / Dragon Knight Saga

Discussie in 'Games' gestart door DulleNL, 6 nov 2010.

1. Mongoose Marvin

Mongoose Marvin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    In jouw versie van het rijmpje gaat het vergelijken verloren, maar het voordeel is dat je niet direct iemand debiel noemt.

2. Yellow 13

Yellow 13 Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    4.771
    Dat wil ik ook niet direct suggeren. Helaas is de praktijk, veel grote bladen en website's doen dat, wel anders gebleken.

Of je nu gamed op je PS3 of 360, als je gaat vergelijken roep je alleen maar fanboy gedrag op. Meeste site's keuren dat niet goed, maar ze wakkeren het zo weer aan als je gaat vergelijken.

In dat opzicht wil ik het wel debiel noemen. Natuurlijk is niet iedere vergelijking dat, maar veel van die vergelijkingen wel.

3. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Er is toch niks mis mee om RPG's onderling te vergelijken ? Of gelijksoortige games in het algemeen ?

4. Mongoose Marvin

Mongoose Marvin Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja je hebt gelijk hoor. Zo zat ik laatst een review van Epic Mickey voor de Wii te lezen. Ik heb geen Wii, maar ik vond het gewoon interessant.
    Maar een of andere mafketel van een PS3 fanboy had een reactie geplaatst waarin hij de game afkraakte, terwijl hij hem ongetwijfeld nooit heeft gespeeld, en voegde daar nog eens aan toe dat Gran Turismo 5 veel beter is dan Epic Mickey.
    Waar is dat nou goed voor?

En nee, er is op zich niks mis met vergelijken. Je moet ten slotte een vergelijking maken om te kiezen wat je gaat kopen.
    Maar daar blijft het helaas vaak niet bij. Mensen willen anderen hun mening opdringen, en veroordelen hen die een andere mening hebben.
    Het vergelijken wordt vaak een nutteloze strijd, en dat maakt het debiel.

5. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Lees Mongoose Marvind post ook even.

@ Mongoose Marvin: Precies. Het is geen probleem om te vergelijken wat je wilt kopen uiteindelijk. Het is een probleem als je gaat vergelijken tussen games waar je dat niet bij moet doen, of games die op multi platformen verschijnen. Beetje zoiets als Crysis 2 op zowel PC, 360 of PS3 naast elkaar te leggen. Dom en dus niet doen, heeft totaal geen waarde. Alleen graphichoertjes vinden dat leuk. Ik waardeer graphics wel in een topgame, maar het is het minste belangrijke. Games die je bijvoorbeeld totaal niet met elkaar kunt vergelijken zijn WRPG's met JRPG's. Gewoon niet doen, maar de keuze tussen Oblivion en Two Worlds II is wat anders. Dat zijn beide WRPG's en dat kan dus wel. Net als twee JRPG's onderling, maar niet in combinatie met een WRPG.

Voor de rest constateer ik gewoon dat deze game een heel stuk beter is dan het origineel, al blijf ik de camera wat klote vinden en zijn animaties nog veel te houterig naar mijn smaak. Als het origineel een 7 zou krijgen, dan geef ik nu een 8,5 op DKS.

6. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Inderdaad, vergelijken moet kunnen, zolang het puur om het vergelijken gaat en niet om je mening op te dringen of om een game (totaal) af te breken, gewoon omdat ik die toevallig stom vind of gewoon omdat dat mijn genre niet is (dus een genre waar ik niet van hou).
    Stel dat ze mij zouden vragen om een "shooter" te reviewen en me een bedrag van 100 € zelfs zouden geven daarvoor? Ik begin er zelfs niet aan te denken, want ik doe dat niet! Ik hou helemaal niet van FPS-genre, zodoende .... (ik zou die alleen maar "stom" vinden, zelfs al zou ik de game niet eens hebben gespeeld !) ... Fallout: NV spreekt mij totaal niet aan, dus ga ik die ook nooit reviewen! Maar heel wat gamers die van shooters houden vinden zulk een game heerlijk en fantastisch en dat is fijn ook dat die er zich mee amuseren. Ieder z'n ding ;)

De maatschappij is al vaak "klote" genoeg, dus zou ik zeggen: laten we het gamen en de gamewereld (entertainment, fun, plezier!) niet verpesten :) Mijn gedacht :D

7. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb even een heel dom vraagje, ik kon het niet vinden dus:
    Als ik the Dragon Knight Saga wil spelen (:)) dan moet ik gewoon het hele pack in de winkel kopen? Want ik heb wel op de Game Marketplace gekeken, maar daar kon ik hem niet kopen (ik heb wel punten), maar ik heb de game zelf al zonder uitbreidingen o.i.d. dus ik vind het zonde om weer de hele game met dan DKS erbij te kopen....
    alvast bedankt :)

Oh oepsie, edit: ik wil dus flames of vengeance spelen maar dan moet ik dus de hele pack DKS kopen? IK snap het ff niet meer xD

Laatst bewerkt: 1 dec 2010
  8. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Yup.
    FoV is geen download, alleen beschikbaar via DKS.

9. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Maar de DKS is aan een budgetprijsje, dus ook weer niet onoverkomelijk, of wel? ;)

De game is, vind ik toch, zéér zeker z'n geld waard! Ego Draconis is geheel "remastered" en er is nieuwe content, enz ...
    Nu is Larian (de dev's) momenteel ook aan een extra patch aan het werken. Ook voor de xbox, maar die komt pas later (wegens Microsoft die ertussen zit duurt dat langer - de patch voor de pc-versie zou deze week al beschikbaar komen!).
    Die patch geeft je een extra moeilijkheidsgraad (Nightmare difficulty mode! - voor de hardcore fans :p ) en ook wat meer balans in loot (er zijn in de DKS naar het schijnt heel wat "overpowered weapons" beschikbaar)

Laatst bewerkt: 1 dec 2010
  10. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik heb hem ook 'opnieuw' gekocht. Ik ben van plan gewoon weer an voren af aan te beginnen :)

11. Kirimo

Kirimo rpg'er

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, heb ik ook gedaan, maar ben nog maar level 3 en nu ik weet dat er een patch zal komen en ik momenteel toch té weinig tijd heb om te gamen, ga ik die patch afwachten en mogelijk dan overnieuw spelen mét de update van die patch ;)
    In tussentijd méér dan genoeg keuze om te RPG'en :p ... Risen verder spelen om te beginnen en TW II en Arcannia en ... LOL ... wat eerst ? hahaha ! Funny gevoel om zo enorm veel nog te mogen gaan ontdekken :9
    ... én ik neem daar alle tijd voor ... O-)

Gamen is slechts één van de dingen in mijn leven. Maar als ik soms enkele uren (en méér!) aan 1 stuk door game lijkt het wel aan te "voelen" alsof ik IN de game leef ! :+

12. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Dat moet je zelfs! :lol:

Helemaal overnieuw, qua achievements, alles. :thumbs:

13. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Dat hoeft niet hoor. Ik kan ook gewoon alleen een new game FoV doen.
    Maar aangezien het al meer dan een jaar geleden is dat ik DivII speelde en alles aangepast is, ga ik het gewoon weer vanaf het begin spelen. En dan met dat char verder in FoV.

Twijfel nog of ik gewoon weer warrior ga spelen, of dat ik het als een mage ga proberen ... Battlemage dan wel he, zwaard + magic :)

14. Grub

Grub think on your sins

Leuk Bevonden:
    2
    Serieus? Zijn de achievements dan wel anders dan bij de oude versie? :eek:
    Nja, misschien ga ik hem nog wel halen :) thx voor de reacties

15. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Ja, iets andere achievements. Die van 1 en 99 zijn nu op een 0 of een 5 afgerond. ;) Zitten wel veel dezelfde in, maar die weet je dan wel te halen.

16. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Voordeel is wel dat DivII nu voor mij op 100% blijft :D

17. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Pfff ben nu toch echt paar keer dood gegaan nu net me toren gekregen en een paar gebieden in gevlogen en geland. Maar ze waren daar nog best verdomd sterk lvl 27 tegen 20, had het hele spel geen enkel probleem maar nu toch lastig. Waarschijnlijk moet ik eerst nog ergens anders heen voordat ik die stukken doe, dus als ik weer tijd heb even goed zoeken :)

Vind de dragon feature nog wel leuker dan verwacht, heb er normaal gesproken helemaal niks mee.

18. Yellow 13

Leuk Bevonden:
    4.771
    Probleem als draak heb ik dan dat ik stil wil blijven hangen in de lucht om mijn doelen te vernietigen. Het is in die eerste vallei ook niet eerlijk met zoveel van die kanonnen daar tegen een klein draakje. :cool:

19. Named

Named Named

Leuk Bevonden:
    7
    Haha nou als draak heb ik al alles vernietigd in het eerste gebied, alleen op die platforms is het zwaar lastig! :mad:

20. Gakkie

Gakkie Black Queen

Leuk Bevonden:
    689
    Ik ga deze maar eerst spelen, voor FNV, nu ik zo goed als door TWII heen ben...

Er is ook een patch, maar dat is denk ik alleen voor de PC versie:

Deel Deze Pagina