De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Valentiney

Valentiney LE Collector

Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben opzoek naar een nieuwe TV mijn budget is ergens tussen de 500 en 600 euro zelf zag ik er 2 die wel interessant zijn Sony Bravia KDL-37EX500 & Samsung LE37C650, Wil een TV van 37 inch groter past helaas neit in onze kamer. Nu hoorde ik dat de Sony een flinke vertraging heeft (rpnd de 70ms). Heeft iemand anders ervaring met deze 2 TV's of een ander advies binnen deze prijsklasse? Voor mij zijn 2 dingen vrij belangrijk dat ik goed kan gamen en een mooi snel beeld heb.

Verder dat ik te denken om internet op mijn TV te nemen, maar ik heb een ps3 hier schijn je ook een heleboel mee te kunnen zien. Iemand hier ervaring mee of het echt iets toevoegd (ik hou wel van extra mogelijkheden moet ik zeggen)

Zover ik kan vinden ( en weet er nog niet veel van maar google is je vriend hierin ;)) is clouding dat en een mist van over je scherm zichtbaar is zodra het compleet donker is in je kamer. Ik kijk zelf nooit in een pik donkere kamer.

Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  2. Ferry34

Ferry34 games/gadgets addict

Leuk Bevonden:
    66
    Die Sony heeft inderdaad een forse inputlag van 60ms en dat maakt online gamen van first person shooters lastig wordt

http://www.hdtvtest.co.uk/news/sony-kdl40ex503-kdl40ex503u-20100603700.htm

Console Gaming
    Input lag on the Sony KDL40EX503 measured at an underwhelmingly high 60ms (in GAME “scene” mode). This is actually not as bad as it sounds, and I did have some fun gaming experiences with this TV. Unfortunately, first person shooters were not as enjoyable; the lag makes precise aiming very difficult. It really is a shame that input lag is getting worse on the current crop of HDTVs, because it is a serious problem for hardcore gamers (who currently have very few options for gaming-friendly TVs).

Vreemd, want Sony heeft een jaar of wat geleden een lcd uitgebracht die de laagste inputlag had van alle hdtv's!

De Samsung doet het iets beter

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le40c650-20100506527.htm

Console Gaming
    The biggest thorn in the Samsung LE40C650’s side is the high amount of input lag that it suffers from. With Game Mode enabled, the video signal being input to the LCD HDTV lagged by about 45ms, which is enough to make games requiring fast reflexes feel quite sluggish on the TV. For example, aiming in first person shooters was considerably more difficult than on a display lagging by half this amount. It’s possible that enough time spent playing games on a laggy display will allow the user to compensate to some extent, but they will still be at a disadvantage in online games.

Game Mode on the Samsung LE40C650 naturally disables some extra processing in an attempt to speed up video display, so 10-point White Balance correction and of course, Motion Plus, are disabled in this mode (although the colour management system is still active). Without Game Mode enabled, the amount of input lag was around 95ms, which is very high indeed. These figures are actually a step backwards from previous Samsung LCD TVs.

Zonder gamemode is de inputlag 95ms!! Met gamemode aan is het dus 45ms.
    Ikzelf speel niet met een gamemode en dus is het beeld gewoon mooier en heb geen enkele last van merkbare inputlag. Zal s zoeken hoeveel die van mij heeft.

http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le32c450-le26c450-20101001847.htm

Deze C450 samsung heeft maar 16ms en dat is echt heel laag. Hopelijk is er een 37 inch full hd versie.

Hier is een 40 inch Samsung lcd die redelijk wordt geprezen voor de inputlag
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/samsung-le40c580-le32c580-20100728791.htm
    Bijzonder interessant is het bijschrift
    Apart from the low input lag, the Samsung LE40C580 also breathed new life into games thanks to its deep blacks and clean image. The LCD TV also disguised visible aliasing to an extent.

That said, gamers who play 60p games often may want to invest in a Panasonic NeoPDP for smear-free/ blur-free motion with ultra-low input lag, but it would be wise to factor in phosphor trailing which may annoy users who are sensitive to uneven phosphor decay.

Wij plasmabezitters weten dit allang ;)

Laatst bewerkt: 3 dec 2010
  3. Jaspero

Jaspero ajax

Leuk Bevonden:
    0
  4. Signex

Signex RIP Paul Walker!

Leuk Bevonden:
    9
    Ik kijk altijd in donker, zover ik weet heb ik daar gelukkig totaal geen last van :)

5. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Voor dat geld had ik dezelfde uitgekozen ;) Denk niet dat je een betere vindt voor games en hd films.

6. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik heb sinds deze week een probleempje met die TV die Jaspero wil kopen (Panasonic TX-P42S20)

Ik heb mn 360 met component aangesloten en als resolutie 1080i ingesteld (1080p ondersteund hij niet via component)

Nu heb ik sinds een week of wat het probleem dat soms het beeld heel eventjes wegvalt, het is dan net of de TV het even opnieuw moet herkennen. Je ziet dan ook links boven in beeld '1080i / 60HZ' verschijnen. Net alsof hij even overschakeld.

Ik zie dat ook als ik bijvoorbeeld een bluray of dvd afspeel waarvan het menu in een andere resolutie is dan de film zelf. dan zie ik hem links boven als de film start ook even aangeven wat de eigenschappen van het nieuwe signaal zijn.

Ik heb dit probleem alleen met de 360. Mediaspeler, PS3 en dvd speler hebben hier geen last van.

iemand eng idee?

volgens mij is het alleen bij 1080i, als ik de 360 op 720p zet heb ik dit probleem volgens mij niet

7. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Dat de tv het aangeeft als er ff een andere reso wordt doorgegeven lijkt me normaal.
    Dat die dit tijdens een game doet lijkt me weer niet goed nee.

Staat je beeldinstelling wel op 16-9? Zet m niet op Auto.
    Nou weet ik alleen niet of je de beeldscan uit kan zetten bij componenten. Als die kan moet je dit doen.

8. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    beeldscan? wat bedoel je daar precies mee?

edit:// de optie om voor auto of 16: 9 of whatever te kiezen doet het inderdaad niet bij component.

Ik zie wel als ik naar de component ingang schakel dat hij 16: 9 aangeeft

Laatst bewerkt: 5 dec 2010
  9. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Ik durf nu wel met zekerheid te zeggen dat dit probleem er niet is als ik op 720P speel, heb de hele middag zitten gamen en het is niet 1 keer gebeurd

10. Daniël

Daniël Staatsfeind Nr. 1

Leuk Bevonden:
    18
    Is 720p sowieso niet de betere optie als je tussen 720p en 1080i moet kiezen? Komt toch bij snelle beelden beter tot zijn recht of zeg ik nu iets raars? :+

11. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Dat zou best kunnen, het is in ieder geval niet vervelend om op 720p te spelen

12. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    720p is meestal beter dan 1080i inderdaad. Het de-interlacen maakt het beeld er niet mooier op en je hebt geen kam-effect. Dit laatste ontstaat doordat bij 1080i de tv de even beeldlijnen van frame 1 invoegt bij de oneven beeldlijnen van frame 2 en dit daarna in 1 beeld op het scherm projecteert.
    Aangezien frame 2 al iets is verschoven ten opzichte van frame 1, kloppen de lijnen net niet.

De Panasonics staan ook bekend om hun matige de-interlacing (en hun geweldige beeld wanneer je er gewoon progressive naartoe stuurt ;) )

Laatst bewerkt: 5 dec 2010
  13. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals Ferry34 boven mij al aangeeft staan Panasonic TV's bekend om hun deels ontzettend slechte de-interlacing van 3:2 en 2:2 cadences. Dit betekent inderdaad dat alle interlaced signalen zoveel mogelijk dienen te worden vermeden (480i en 1080i). Gezien de goede scaling van de meeste Panasonic TV's is het dus geen probleem om 720p te gebruiken ten opzichten van 1080i op een Panasonic Full HDTV. Heb je geen Panasonic TV maar bijvoorbeeld een Samsung dan is het beter om 1080i te gebruiken in plaats van 720p omdat de meeste geen enkel probleem hebben met 3:2 en 2:2 cadences.

14. Ferry34

Leuk Bevonden:
    66
    Onslaught, heb jij nog een beetje schik van je 3D tv? Heb je al content gezien en wat vond je ervan?
    Is het 3D effect groot genoeg op je 50 inch en heb je Gran Turismo al gespeeld in 3D?

15. Delphiki

Delphiki Active Member

Leuk Bevonden:
    467
    Thanks voor de extra info, vandaag ook weer op 720p gespeeld en jullie hebben wel een punt.

Het beeld lijkt bij Black Ops net wat rustiger en stabieler dan op 1080i.

Dus dat probleempje laten we lekker voor wat het is, ik hou het lekker zo en koop binnenkort toch een Slim met HDMI

16. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Jazeker, ik heb nu een aantal 3D games (Gran Turismo 5, CoD Black Ops, Wipeout HD, Motorstorm Pacific Rift en Super Stardust HD) en een aantal 3D films (Ice Age 3, Coraline en binnenkort Avatar 3D). Overigens sluit ik binnenkort ook mijn PC aan waardoor ik bijna al mijn PC games in 3D kan spelen.

Het 3D effect is goed en is duidelijk te zien van mijn kijkafstand (ongeveer 2 tot 2,5 meter). Gran Turismo 5 is zeer goed te doen met de juiste 3D instellingen (Parallax op 8 en Convergence op 0,89) zodat er tijdens het spelen zelf helemaal geen Crosstalk is alleen tijdens replays. Dit ligt naar mijn weten overigens aan de game en is volgens mijn een manier om 3D Plasma TV's in een kwaad daglight te zetten.

Ik raad het je zeer aan om met de volgende generatie Panasonic 3D TV's komende CES even je in 3D te verdiepen. Dan zou Panasonic eindelijk Pioneer voorbij hebben gestreefd in algeheel beeldkwaliteit. 3D is here to stay en alhoewel er door sommige mensen over gezeurd wordt (er zijn altijd mensen die tegen vooruitgang zijn |:-) is 3D echt de toekomst. Het is gewoon de nieuwe stap in TV evolutie na HDTV.

17. Lenny-t

Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    79
    Ik ben niet tegen vooruitgang, maar ik vind het huidige systeem van 3D nog niet goed genoeg. Kijken met een brilletje op is het voor mij net niet, en het feit dat je voor elke persoon een bril moet kopen (à €100) is ook niet echt bevorderend.

Ik koop over 5 jaar wel een 3DTV, als het werkt zonder brilletje.

18. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Nou 3D met bril werkt anders zonder problemen en ik kan niet inzien waarom het dragen van een 3D bril een reden zou zijn om niet voor 3D te gaan.

De meeste mensen in de wereld hebben een bril nodig om gewoon 2D TV te kijken. Zouden die mensen dan maar helemaal met TV kijken moeten stoppen?

Ik begrijp wel je punt dat de brillen nog te duur zijn. Echter zal dit probleem worden opgelost met de komst van Full HD passieve 3D brillen. Deze gepolariseerde 3D brillen zouden niet meer dan 5-10 euro moeten kosten.

3D zonder bril is nog heel ver weg, minimaal 5 jaar voor de eerste introductie en dat is dan op de high-end. Voor de normale consument duurt het nog wel 6-7 jaar voordat je 3D zonder bril heb op een budget/mainstream 3D TV.

19. Hoosie

Hoosie The Race is ON!

Leuk Bevonden:
    1.295
    Ik dacht dat Toshiba binnenkort 2 kleine 3d tv's op de markt bracht in Japan waarbij je geen bril nodig had?

Maar goed, mijn huidige tv begint wat kuren te vertonen. Het is nog gewoon een SD tv. Ik ben op zoek naar een betaalbare (max 400 euro) LCD tv van 32 inch. Liefst full HD, maar het hoeft niet per se. Weet iemand een goede tv, of welke moet ik echt vermijden?

20. Onslaught

Onslaught HardCore Gamer

Leuk Bevonden:
    0
    Ja die werken als je er kaarsrecht voor zit. Dit telt niet IMO en ik heb het dan ook over een 3D TV waarbij je vanuit meerdere hoeken 3D kan kijken.

Samsung LE-32C450, HD ready, hoog contrast, uitgebreide calibratie opties, laagste input lag en zuinig... nuff said.

Laatst bewerkt: 7 dec 2010
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina