[Films] Meningen, reviews, previews, etc! [Deel 16]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Goiz, 17 nov 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Je moet niet naar de kwaliteit zoeken als je hierop antwoord wilt...
     
  2. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Vanavond naar de new kids.. ben benieuwd :)
     
  3. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Ja, ik was er geen fan van.

    edit: Ik heb laatst Splice gekeken. Wat een domme film zeg. Het is geen horror, maar ook weer geen thriller en het is gewoon ziek en blegh. Acteerwerk vond ik ook niet goed en de special effects waren het net niet.. Geen aanrader 3/10
     
    Laatst bewerkt: 9 dec 2010
  4. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    [​IMG]


    The Usual Suspects
    5 criminelen die na wat problemen een klus moeten klaren voor een andere crimineel, maar alles is anders dan wat het lijkt. Meer kan ik er niet over zeggen zonder te spoilen. Vond de film wel ok. Is een beetje traag, maar het einde is wel verassend, ook al zag ik em 10 minuten ervoor al aankomen. Maar waar de film eigenlijk over gaat wordt pas op het einde van de film duidelijk.
    7/10
     
  5. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.041
    Leuk Bevonden:
    9.603
    Heerlijke film vind ik dat, een van mijn favo.
    Geweldige cast vooral, zo goed gespeeld. Die scene dat ze zichzelf moeten voorstellen _O_
     
  6. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Repo Men (Unrated)

    Gaat over de toekomst, waarin bedrijven mensen artificiële organen aanbieden. Deze kan je leasen, tegen een erg hoge prijs! Betaal je meer dan drie maanden de kosten niet, dan wordt je orgaan 'opgehaald'. De film gaat over een man die als werk organen ophaalt.
    Dus... zaten paar heel nasty scènes in. :+ Vond het eigenlijk wel een toffe film. De film mist een bepaalde balans in het tempo, maar verder vind ik het een prima film. Jude Law en Forst Whitaker spelen gewoon tof. Het verhaal is ok, de setting is echt super. Ik weet niet hoe de normale film eindigt, waarschijnlijk hetzelfde als deze 'unrated' version, maar wow, dat was ff schrikken! Weet nog niet of ik het einde nu wel of niet goed vind... het was in ieder geval een aparte wending, eens over nadenken!
    Alleen Carice van Houten is stom. :mad: Haar Nederlandse accent valt mij zo vreselijk erg op. Ik vraag me af of bijvoorbeeld Italianen of Spanjaarden dit opvallen. Audiovisueel is de film ook prima in orde, de muziekkeuze lijkt heel simpel en poppy, maar het past goed bij de film IMO. Prima film dus. Ohja, je moet wel tegen bloed kunnen! :+7,2/10,0

    [​IMG]

    Oh en dit:

    http://www.imdb.com/media/rm3750134784/tt1298650

    Wat ziet Penélope Cruz er dom uit. :mad:
     
  7. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168


    Carice van Houten irriteerde mij ook enorm inderdaad, dat accent is als Nederlander gewoon heel irritant om aan te horen.

    EN tja Penelope Cruz lijkt enorm op Keira Knightley daar, maar dan lekkerder.
     
  8. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Maar ik vind Pénelopze Cruz zo vreselijk dom. Grrr. Kan geen één film met haar kijken of ik erger me dood aan haar alles.
     
  9. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    Winter's Bone (Debra Granik, 2010)

    [​IMG]

    Een meisje dat haar labiele moeder en haar zusje en broertje moet verzorgen krijgt te horen dat haar vader wordt gezocht en haar huis daarom op het spel staat als hij niet op tijd op komt dagen voor een rechtzaak. Als gevolg daarvan moet ze naar hem op zoek.

    Ik werd nieuwsgierig toen ik wat positieve recensies las. En het blijkt inderdaad een zeer indrukwekkende film te zijn. Wat de meeste indruk op me maakte is het landelijke gevoel en de afstandelijke manier waarop de mensen met elkaar omgaan, en toch ook weer niet. Het is zo'n ander wereldje. Natuurlijk wel flink opgepoetst om het filmisch aantrekkelijk te maken, maar het weet te boeien. De sfeer maakt de film, zoals zo vaak. Wees wel gewaarschuwd: het tempo ligt bijzonder laag, dat moet je liggen, maar het is voor de liefhebbers smullen.
     
  10. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Nee inderdaad, óók haar accent irriteert me. Die wilt gewoon geen vlekkeloos Engels praten omdat ze bekend staat met dat accent.
     
  11. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Ook pas nog gezien:

    Antichrist uit 2009.

    Wat een schijtfilm. Ik heb de film echt in zes keer bekeken. De film kon me totaal niet boeien. Ik heb geen enkel probleem met films waar het tempo traag ligt, of waar je naar wat anders moet zoeken dan actie, felle dialogen of mooie plaatjes, maar deze film heeft gewoon... zo weinig. De 'symboliek' is dom, het thriller aspect is dom, dat wijf is enorm dom, Willem Dafoe speelt voor geen meter. Muziek en gebrek daar van is lame. Het werkt compleet niet. Vond er echt niets aan. Meh, meh, meh. Met de openingsscène dacht ik ook nog, oké, dit kán wat worden. Maar nee. 4/10.

    [​IMG]
     
  12. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    hahahaha deel echt precies dezelfde mening :lol:
    Vond het ook een verschrikkelijke film.
     
  13. JeePee

    JeePee Guest

    Haha New Kids Turbo was echt geniaal. Verveeld geen moment en als je fan bent van de serie moet je de film zeker kijken!

    9/10 man wat heb ik gelachen
     
  14. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#NEKDIE#NEKNEKNEKNEK

    Berichten:
    11.702
    Leuk Bevonden:
    17.916
    Same, ook een ontiegelijke kutfilm.

    The Prestige

    Weer een heerlijke Christopher Nolan film dit. Man, wat heb ik genoten. Sicke plottwisten, heerlijke acteurs (Scarlett's boobies awesomenessheid, maar ook een van mijn favorieten Christian Bale, verder Hugh Jackman, Michael Caine), goed verhaal, mooie setting, ach je kent het wel. Absoluut de moeite waard!
    Is Memento nog de moeite waard?

    8.5/10
     
  15. Goiz

    Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.408
    Leuk Bevonden:
    38
    Ja. Wat mij betreft goeie film:

    Zonder al te veel spoilers een mooie scene van 18 sec:

    [yt]HvljC8HTgwA[/yt]

    :D!
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.601
    Leuk Bevonden:
    8.706
    Ik vond het einde inderdaad echt niet lief. :mad:

    Daarnaast heb ik sowieso een haat aan Carice Van Houten, naast haar Nederlandse accent vind ik haar gewoon overkomen als een chagrijnig trutje.
     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Eens. Ik vind Carice echt niets aan.

    Wat betreft Repo Men, vind je het een goed einde? Nu een dagje verder, vind ik het wel een goed einde. Anders was het wel héél mooi.
     
  18. Hoosie

    Hoosie The Race is ON!

    Berichten:
    2.024
    Leuk Bevonden:
    1.295
    Gister ook The Prestige gezien en ik heb van begin tot eind genoten! Wat een heerlijke film waarbij je continu wilt weten wat er gaat gebeuren. Helaas op tv gezien, zodat ik me continu zat te ergeren aan de reclames! Deze gaat overduidelijk in m'n collectie komen:)

    8/10
     
  19. Martijn NL

    Martijn NL Active Member

    Berichten:
    1.814
    Leuk Bevonden:
    0
    Gister dus ook geweest , heerlijke film idd!
    Heb me soms echt helemaal kapot gelachen , vooral toen Rikkert ontslagen werd:lol:

    Nee echt een aanrader voor iedereen die de serie leuk vind.

    8.5/10
     
  20. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.037
    Leuk Bevonden:
    5.856
    Same. Zag het einde echt niet aankomen en dan vooral die twist van Bale. _O_
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina