1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac [Deel 8]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Rivanov, 7 sep 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja ik heb ook een iPad voor erbij, maar mis gewoon nog een draagbare laptop voor erbij, ( ga nog kantoor maken op zolder dus ook daarvoor )

    Denk tog dat ik voor de 11 inch ga.
    Ik ga morgen ff verschil bekijken tussen de 11 en 13 en dan beslis ik.
     
  2. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Mijn hoofdpc is een Mac mini en als hulppc heb ik een iPad (iWorks , Numbers , PDF ) gekocht.
    Mijn Autocad tekeningen maakt ik op een 17" Laptop met W7 , voel er niets voor om een vermogen te moeten uitgeven voor de Mac versie.
    Voor kleine Windows dingetjes heb ik een Asus 10" Netbook.

    Kan eigenlijk niet zonder Windows machine omdat mijn werkgever anti-Apple is.
    Apple is veelste duur , hij werkt liever om een low-budget pc van de Office Center.
    De reden is dat hij nog steeds werkte met de floppy versie van Visual DBase :lol:
     
  3. BBE TheOne

    BBE TheOne BBE Forever!!!

    Berichten:
    412
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha :lol:

    Ik heb dan voor de zwaardere dingen een iMac.

    Dus voor mijn kantoor in huis wil ik een draagbare laptop, maar ik heb alles van Apple dus het wordt ook weer een Apple :)

    ik laat morgen nog wel weten welke het wordt:)
     
  4. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Hij 4 jaar oude Compaq staat op instorten maar mijn werkgever wil geen nieuwe pc kopen.
    1. De nieuwe pc heeft geen floppy-drive.
    2. Hij mist 1 of 2 floppy's.

    Alle data van klanten , leveranciers , service en onderdelen staat allemaal in Visual DBase.
    Er is maar 1 persoon die met dat bagger programma uit het W95 tijdperk kan werken.
    Daarbij komt ook nog eens dat mijn werkgever zelf alle onderlinge onderdelen van DBase heeft veranderd en kan niet zomaar door de nieuwe versie van DBase overgenomen worden.

    De belangrijkste data (onderdelen) heb ik stiekem mee naar huis genomen en na lang puzzelen over kunnen zetten naar Numbers :+

    Elke keer dat ik mijn iPad bij me heb dan lacht hij me uit , maar ik doe/kan meer met de iPad dan hij met zijn pc.
    Was 2 weken geleden met hem onderweg en toen moest de drukker de nieuwe mailing naar mijn iPhone sturen als PDF bestand.
    Hij zat naast me in de auto de nieuwe mailing te controleren :lol:
     
  5. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Hoe moet ik een nieuwe partitie aanmaken op mijn macbook? Moet dat perse via de installatie disk? Want daarin geeft ie een error..
     
  6. AnubisNefer

    AnubisNefer Well-Known Member

    Berichten:
    7.480
    Leuk Bevonden:
    3.138
    Waarom wil je een nieuwe partitie ?

    Het kan overigens met Disk utility (wel ervoor zorgen dat je een backup hebt) of met iPartition (overigens niet gratis software)
     
  7. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Dat kan via Schrijfhulpprogramma.

    [​IMG]
     
  8. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ja, dan krijg ik een error, met een fout bestandsysteem oid;)

    Wil hem voor mijn data, maar anders zet ik het wel op mn server. Moet ik alleen in HFS+ kunnen formatteren.
     
  9. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Is er een plugin oid voor iTunes waardoor je .flac bestanden in je bibliotheek kan importeren?
     
  10. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ja!
    Ik gebruik Fluke:)
     
  11. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Even een vraag, mijn vriendin heeft net met word iets gemaakt en dat wil ze mailen op mijn MacBook met ziggo webmail. Nou proberen we zowel safari als chrome maar hij gaat bij het laden van bijlages niet verder. Is webmail nou gewoon troep en werkt niet met Apple?! Kan iemand dit even proberen dan weet ik of het aan mijn MacBook pro ligt of niet. Het is zwaar frustrerend dit.
     
  12. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Ziggo webmail is JAVA en dat werkt verschrikkelijk op de Mac.
    Ik krijg altijd met veel moeite toegang tot Mijn Ziggo :mad:
     
  13. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    wow mn batterijen in m'n magic mouse stroomden echt leeg. In 3 weken waren die bijgeleverde energizer dingen alweer leeg 8) Gaat die muis zo snel leeg? of zijn die Energizer dingen zo dramatisch?

    Nu maar ff goede oplaadbare GP-batterijen erin :)
     
  14. Liquid2ubstanc3

    Liquid2ubstanc3 Active Member

    Berichten:
    569
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben benieuwd! Ik vind beide Macbook Air modellen erg mooi, ik heb na twee weken twijfelen gekozen voor de 11 inch. Ik vond het compacte formaat erg mooi en de beeldgrootte was genoeg voor mij. Je moet zeker even in de winkel kijken om ze te vergelijken.
     
  15. Melbuuln

    Melbuuln Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    13.532
    Leuk Bevonden:
    4
    Heb de batterijen >2maanden geleden vervangen en de teller staat nog steeds op 44%.
    Vanmiddag viel de Bluetooth verbinding al een paar keer weg tussen Mac en Magic.
    Ik heb een vermoeden dat de batterij-niveau melding een beetje van slag is.

    Bij mij waren de Energizer dingen ook binnen 1 maand leeg , gebruik nu Ikea batterijen.
     
  16. mikecitybike

    mikecitybike Future Donut

    Berichten:
    447
    Leuk Bevonden:
    0
    ja m'n bluetooth viel de laatste tijd sowieso wel 1-2x per dag weg, best irritant!
    vandaag gebeurde het paar keer achter elkaar, m'n niveau was dan ook nog maar 9% :9
    Ben benieuwd of er nu verschil in zit
     
  17. AntraXxX

    AntraXxX Bruce Springsteen

    Berichten:
    9.000
    Leuk Bevonden:
    214
    Hoe kan ik ervoor zorgen dat als ik op de URL balk klik in Safari dat hij zeg maar alles selecteerd en ik gemakkelijk een nieuwe link kan invoeren? (zoals bij IE op mn Windows computer)

    Want nu komt de cursor dus op de plaats waar ik klik en als ik alles wil selecteren zal ik eerst CMD + L moeten doen eer ik een nieuwe site kan intypen.

    En hoe kan ik muziek verder laten spelen als ik hem dichtklap (en hij in sluimerstand gaat)?
     
  18. Vincent R

    Vincent R Active Member

    Berichten:
    691
    Leuk Bevonden:
    0
    Zo ik heb gisteren ook de overstap van pc naar mac gemaakt.

    Heb de ManBook Pro 15" 2,53GHz aangeschaft.
    Heb er nog niets aan gedaan.
    Moet me huidige laptop nog herstellen.

    Dus jullie kunnen nog heel wat vragen van mijn kant voor de kiezen krijgen, als dat geen probleem is...
     
  19. Daantjuhh14

    Daantjuhh14 Guest

    Ik heb dezelfde, lekker snel:D
     
  20. WinterBase

    WinterBase #VOTEFORRECKA XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.594
    Leuk Bevonden:
    654
    Nu is ie niet meer langzaam?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina