Games te duur!?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Wallace, 10 okt 2004.

  1. Aart

    Aart XBW Senior

    Berichten:
    223
    Leuk Bevonden:
    3
    dat kan kloppen, maar ik kan mij niet voorstellen dat de online shops die nu al een paar jaar bestaan (noem ze zelf maar op) al die jaren ongestraft BTW kunnen ontduiken. Elk bedrijf wordt om de zoveel jaar gecontroleerd.
     
  2. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Die kosten gaan bij een winkel van de winst af, dus het bedrag na de inkoop (van ergens rond de 45 euro). Dus dat heeft er verder niets mee te maken. Ik begrijp niet hoe internetwinkels hun spellen verkopen voor bedragen waar andere winkels het voor moeten inkopen.
     
  3. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    de winstmarge bij de normale winkels ligt gewoon hoger.
     
  4. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Dat denk ik ook, maar zou de winstmarge van internetwinkels dan zó laag zijn ? Ik heb het hier over enkele euro's per spel (hooguit!) waar ze alles van moeten betalen, winst uit halen en risico over lopen. Dan kan je het geld haast beter op de bank zetten.
     
  5. Ruud

    Ruud Guest

    Wie zegt dat spellen verkopen hun grootste inkomstenbron moet zijn? Het kan zelfs best zijn dat ze ala supermarkten spul belachelijk goedkoop wegdoen (soms zelfs met verlies) alleen maar om klanten te lokken.
    Als dat niet zou werken kon jij al lang niet meer winkelen bij bijvoorbeeld de C1000.
     
  6. Beowulf

    Beowulf Intellectual Killer

    Berichten:
    251
    Leuk Bevonden:
    1
    Je kan toch zien wat ze verkopen en dus hun inkomstenbron is. Bovendien werkt een online games winkel iets anders dan een supermarkt. Een supermarkt doet de hagelslag in de aanbieding, maar je koopt er toch je dagelijkse groente en vlees waar ze dan weer goed opverdienen. Bij een online spellen winkel waar ze dus alleen spellen en dergelijke verkopen, koop jij toch zeker ook maar 1 of misschien 2 spellen en meer niet. Dit zou eerder een verkooptechniek van een "gewone"winkel zijn. En waar maken ze dan wel meer winst op ? Als het duurder is ,en dus een hogere winstmarge voor de onlineshop om spellen goedkoper te kunnen aanbieden, dan koop jij het toch ook liever in de een gewone winkel die dus goedkoper is.
     
  7. Ruud

    Ruud Guest

    Weet jij wat hun grootste inkomstenbron is? En hoeveel ze nu daadwerkelijk verkopen en hoeveel ze voor hoeveel ze inkopen? Ik niet, maar je kunt er wel logisch over denken right?
    Ik zeg verder ook niet dat het net als bij supermarkten gaat, maar dat het wel zo zou kunnen zijn.

    Lees de argumenten van Darkwing nog eens, je wilt niet weten hoe kostbaar winkel/etalageruimte is.
    Blijkbaar is het voldoende om van te kunnen leven, anders bestonden ze niet...
     
  8. Käysor

    Käysor Behind blue eyes

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    Jullie snappen er volgens mij vrij weinig van...

    RECLAME!!!

    internetwinkels hebben van die mooi banners op de site staan, of dachten jullie dat ze die er gratis neerzetten?
     
  9. Bryan

    Bryan Active Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon de echt goede games bij de launch kopen en de minderen wachten een paar weken of tweede hands.

    Wel vindt ik het vreemd dat spellen in Europa veel duurder zijn dan in bijvoorbeeld Amerika, op de launch dag van ESPN Basketball 2k5 was de game gewoon 19.99 dollar...

    dat zouden ze hier moeten doen.
     
  10. Lars

    Lars StarFucker!®

    Berichten:
    930
    Leuk Bevonden:
    1
    dus niet, ik had het hier uitvoerig met me baas over, maar internet shops hebben bijna tot nix aan bedrijfs kosten, een pand huren ben je gemiddeld 1200 per aan kwijt per maand, dan heb je nog gas en licht etc etc

    internet shops verdienen ongeveer 2 euro op een game...GCshop werkt zowat uitsluitend op Pre-orders (veel vooraad hebben ze niet) dus hebben ze weinig risico, het is gewoon een slimme zet van ze...
     
  11. HeAvY-GeAR

    HeAvY-GeAR Active Member

    Berichten:
    1.122
    Leuk Bevonden:
    0
    yep, helemaal gelijk en dan zorgen allemaal ads en sponsers voor xtra winst.
     
  12. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik koop de games toch wel, of ik wacht even tot ze zijn afgeprijsd. En dat laatste gebeurd nog wel eens :). Bestellen via play.com of gcshop wil ook weleens de nodige eurootjes schelen. Nintendo slaat echter een mooi pad in met de prijzen van de DS games.
     
  13. Eurokevin

    Eurokevin Member

    Berichten:
    1
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vindt de prijzen niet normaal meer tegenwoordig. Een jaar geleden was alles nog tegen de 50 euro aan. Nu is het bijna 70 euro. Ze moeten niet door gaan met hogere prijzen want dan gaat iedereen kopieren. Maar ja, zo is het met een gevaarlijke kruising zonder stoplichten ook. Pas wanneer er een dooie is doen ze er wat aan. Hier dus ook, pas wanneer ze zien dat het financieel niet goed gaat gaan ze pas aan de bel trekken maar nu blijven ze maar die prijzen hoger gooien, tot mensen alleen nog maar kopieren.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2010
  14. Sliv

    Sliv The One and Only

    Berichten:
    1.327
    Leuk Bevonden:
    230
    Dat heeft volgens mij meer te maken met het feit dat ontwikkelingskosten hoger worden en de piraterij toeneemt. Neemt niet weg dat de prijzen schandalig zijn gestegen though.
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Eh, waar koop jij je games dan? Als je ze koopt voor €70 doe je iets behoorlijk verkeerd. :+

    Mediaoffer heeft nieuwe releases bv altijd voor een hele nette prijs. Onder de €50 meestal.
     
  16. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Hey Eurokevin, welkom op het forum.

    Ik weet niet waar jij je games haalt, maar tegenwoordig zijn de prijzen veel lager dan 10 jaar geleden. Ik weet nog dat ik in die tijd 140 gulden betaalde voor een N64 game!

    Maar die 70 euro waar jij het over hebt komt niet bij de game publishers vandaan, maar bij de winkeliers. Die maken de prijzen zo hoog. Als je de games gewoon online koopt ben je bij een site als mediaoffer, met addiscount, maar 45 euro kwijt voor een nieuwe(!) game.
     
  17. Rebel8319

    Rebel8319 XBW Addict

    Berichten:
    2.784
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja kijk bij releases die ik op day 1 wil hebben koop ik ze gerust in de winkel voor 6 tientjes.
    Duur ...? het is maar hoe je het bekijkt en niemand heeft ook ooit gezegd dat gamen een goedkope hobby is.

    Maar ik heb net ook Assassins Creed Brotherhood voor de PS3 nieuw in seal opgehaald voor 35 euro , hier in de buurt.
    Hoe diegene daar aan komt zal mij een worst wezen !

    Dus ja je moet ook zeker niet je games altijd bij intertoys of dat soort winkels halen , want dan ben je gewoon dief van je eigen portomonnee !
     
  18. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Volgens mij waren de games vroeger veel duurder. Sommige games waren gewoon 200 gulden ofzo.
    Betaal tegenwoordig nooit meer dan 45 euro voor een game bijna. En sommige winkels moet je gewoon vermijden.

    Edit: Zag ME zijn post niet..
     
  19. Hunt3r 410

    Hunt3r 410 Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    45
    Ja inderdaad F1 2000 toen der tijd gekocht voor 150 gulden.
     
  20. acdc

    acdc monsters of rock

    Berichten:
    7
    Leuk Bevonden:
    0
    Games zijn hier veels te duur.
    Komt omdat de staat er een dikke acijns op heb zitten van heb ik jou.
    En de landen waar de spellen vandaan komen maken de spellen voor ons erg duur omdat ze weten dat we het toch wel kopen zelfde geld voor de kleding.
    En winkels verdienen nagenoeg helemaal niks aan spelcomputers en games
    Dus ik koop ze tweedehands of als ze fiks zijn afgeprijsd.
    Half jaar wachten tot een spel is afgeprijsd vindt ik geen probleem spellen zat.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2010

Deel Deze Pagina