Games te duur!?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Wallace, 10 okt 2004.

  1. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Wat een onzin, tegenwoordig koop je alles op de release date voor 50 €.. Vroeger kocht je een game voor 170 gulden ofzo? Dat was pas duur :+

    Gamen is echt ZO enorm goedkoop laatste jaren! Niet normaal meer.
     
  2. Distoration

    Distoration Da diii

    Berichten:
    3.115
    Leuk Bevonden:
    32
    mee eens, maar dat neemt niet weg dat ik het niet goedkoper zou zien:+
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    Ja, en ik wil ook wel een Ferrari voor een spotprijs. :+
     
  4. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Gamen is inderdaad in verhouding goedkoper geworden. En als je het te duur vindt koop je een game toch 2e hands? Genoeg mensen die een spelletje uitspelen en weer van de hand doen.
    Games hebben volgens mij overigens altijd tussen de 150-200 gulden gezeten (we kochten thuis vroeger pacman voor de Atari 2600 voor 150 gulden, dat was omstreeks 1982)
     
  5. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Tja, hobby's zijn nu eenmaal duur, het is maar net wat je er voor over hebt.
    Ik koop eigenlijk nog maar 4-5 games per jaar, alleen degene die ik echt de moeite waard vind. Ik wacht vaak 3-4 weken en dan haal ik ze voor €35,- van X-Bazar, veel voordeliger. Die paar weken kan ik echt wel wachten.

    Alleen voor sommige games heb ik wel €60,- over, als ik weet dat ik er tientallen uren in kan steken (Oblivion, fifa, GTA etc...) . Dan is het in verhouding best goedkoop.

    Ik vind het wel raar dat er nauwelijks verschil is in prijs, terwijl de kwaliteit en duur van de games toch erg varieert.
     
    Laatst bewerkt: 14 dec 2010
  6. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Lekker reageren op een post uit 2004 ;)

    Games zijn inderdaad helemaal niet meer zo duur. Voor Tomb Raider en Formule 1 betaalde ik voor de Playstation 1 gewoon fl129,95.
    In de tussentijd zijn we veel meer gaan verdienen en dan heb je ook nog inflatie.

    Het is inderdaad irritant dat games hier in NL en in vergelijking met buitenlandse webshops vaak veel duurder zijn en en daar zijn een paar redenen voor.

    De winkelier pakt 35% voor winst, kosten winkel en personeel
    Als een game 60 dollar kost, dan is die hier 60 euro (vreemd genoeg gebeurde dit met de gulden nooit)
    btw is 6%

    Maar als je bij shops zoals gamehubs.com besteld, dan scheelt dat gewoon bijna de helft. Een game kost dan gewoon 38 euro incl verzenden. Je moet dan wel 10 werkdagen geduld hebben, maar meestal interesseert mij dat niet zoveel.
     
  7. Delphiki

    Delphiki Active Member

    Berichten:
    19.061
    Leuk Bevonden:
    467

    Dat is niet helemaal waar toch? Het werd niet 1 op 1 omgezet maar wij betaalden wel altijd een hogere prijs dan in de US.

    Volgens mij was het verschil toen zelfs nog groter (dus imports relatief nog goedkoper. Al was dat nog voor de ontdekking van de webshop dus moest je de importeur weer extra betalen waardoor je alsnog duurder uit was :+ )
     
  8. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    Kick topic van zes jaar terug.
     
  9. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.590
    Leuk Bevonden:
    8.691
    En als die persoon een nieuw topic had geopend was het weer niet goed geweest...

    Wees blij dat een nieuwe member eindelijk eens de zoekfunctie weet te gebruiken. :) (Alhoewel Eurokevin hier waarschijnlijk via google kwam)
     
  10. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    Was enkel een observatie :eek:
     
  11. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Prima toch deze discussie. Zie het probleem idd niet echt.
     
  12. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Hoera voor e-commerce, een open Europa/Wereld, soepelere importwetten, PayPal, Gamehubs, TheHut, Zavvi, Mymemory, Play-Asia, etc.

    Maakt het leven een stuk goedkoper :)
     
  13. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Games zijn zeker niet duurder geworden. Kan me herinneren dat sommige SNES games vroeger nog weleens richting de 200 gulden gingen en in het begin waren enkele N64 games zelfs rond de 250 gulden.

    Tegenwoordig zijn games goedkoper te krijgen, mede dankzij internet. Echter, Sony heeft er af en toe nog weleens een houtje van om hun 1st party games rond de 70 - 75 euro te prijzen.
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Games duur?!? 8)

    Volgens mij zag ik op Zavvi laatst Castlevania, Vanquish, MoH en meer langskomen voor iets van 23 euro....veel goedkoper kan het niet lijkt me. De 360 (en ps:cool: zit nu echt in zo'n fase dat games in overvloed aanwezig zijn en dat de prijzen erg snel zakken.

    check deze prijzen dan:

    http://www.zavvi.com/games/offers/2-for-25-on-ps3-and-xbox.list

    alleen mp spellen wil ik misschien op dag 1. Maar daarvan koop ik er misschien 2 per jaar.
     
  15. Fiasco

    Fiasco Big Stepper XBW.nl VIP

    Berichten:
    19.035
    Leuk Bevonden:
    5.854
    Games zijn tegenwoordig niet meer duur, je kan ze al snel overal goedkoop vinden. Wat wel ongelofelijk duur is de DLC. Je hoeft het natuurlijk niet te downloaden, maar tegenwoordig melken ze elke game helemaal kapot met DLC. 9 van de 10 keer stelt het ook echt geen reet voor.

    Ga maar eens na, ik neem als voorbeeld Mass Effect 2. Heeft nu een adviesprijs van €30 maar kan je al snel vinden voor zo'n €15/€20. Nu neem ik alle prijzen van de story DLC: Lair of the Shadow Broker - 800 Points, Overlord - 400 Points, Kasumi Stolen Memory - 560 Points. Totaal 1760 Points, koop je 2100 points voor laten we zeggen €20 dan betaal je al ruw geschat €15 aan DLC voor een aantal uurtjes. Even duur als de full game die 10 keer langer duurt en van een beter niveau is.

    Moet zeggen dat de DLC van ME2 het wel waard is, maar bij veel games echt totaal niet. Tegenwoordig koop ik ook echt geen punten voor DLC, het stelt uiteindelijk toch geen reet voor en met dat geld koop ik liever een nieuwe game voor hetzelfde bedrag dat toffer en langer is. Ik zou alleen nog DLC kopen voor de games van Bethesda, Rockstar (Beide zijn wat mij betreft nog steeds heer en meester in DLC voor GTA, Fallout en Oblivion) en toch Mass Effect.
     
  16. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Eerst wil ik zeggen dat ik je verhaal qua DLC opzet helemaal beaam. Buiten dat, alle goede/populaire DLC komt toch wel een keer langs de DotW dus dat is ook nog wel goedko(o)p(er) te krijgen.
     
  17. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.023
    Leuk Bevonden:
    9.588
    Nou dat valt soms tegen.. Die Stranglehold DLC is nog steeds 1200 punten :emo:
     
  18. Lenny-t

    Lenny-t Melted Forest XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.445
    Leuk Bevonden:
    79
    Oja dat stoort me inderdaad wel, dat de 5 jaar oude DLC/Arcade nog net zo duur is als toen het uitkwam :emo:
     
  19. Mr.Bubbles

    Mr.Bubbles Guest

    Ik vind het jammer dat er zoveel DLC uitgebracht wordt als extension van een game. Ik heb echt veel liever een schijfje in mn handen, ook als dat wat meer moet kosten. Bijvoorbeeld TBOGT van GTAIV gewoon op een schijfje, dat was ideaal. :thumbs:
    De verkoopwaarde van DLC is gewoon 0, terwijl je een schijfje wel door kunt verkopen en met de jaren zelfs meer waard kan worden.
     

Deel Deze Pagina